Internet en XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik krijg opnieuw een vraagje voorgeschoteld dat niets te maken heeft met mijn persoonlijke computer.

Computer met XP en USB modem: in "gebruikers account" staan moeder X en dochter Y beiden aangemeld als beheerder.
Tot voor een week konden beiden zonder problemen op het internet.
Sinds enkele dagen (na verhuis, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) kan X niet meer op het internet.
Als zij verbinding wil maken wordt haar steeds gemeld dat of de gebruikersnaam of het paswoord foutief zijn. Hier werd niets aan de ADSL gegevens gewijzigd...

Y kan nog steeds op het internet.

Iemand een tip om eventueel dit probleem op te lossen ?

Bedankt.
 
Internet account van x verwijderen en de gegevens daarvan opnieuw instellen.

Of terug verhuizen.....
 
Maar X en Y hebben dezelfde internet account.
Zij werken beiden met dezelfde internet gegevens (gebruikersnaam en paswoord).

Hoe doe ik (of zij in dit geavl) dat dan ?
 
Als zij verbinding wil maken wordt haar steeds gemeld dat of de gebruikersnaam of het paswoord foutief zijn. Hier werd niets aan de ADSL gegevens gewijzigd
Hebben wij het hier over een gebruikersnaam en wachtwoord voor een account op de PC soms? Naar mijn beste weten wordt een ADSL-verbinding één keer ingesteld met de gegevens die door de provider zijn verstrekt en dan heb je daar verder geen omkijken naar, of is dat bij X en Y anders?

Maar aangenomen dat X en Y wel inloggegevens moeten gebruiken, dan is er maat één conclusie mogelijk.
Als X en Y dezelfde ADSL-verbinding gebruiken, met hetzelfde wachtwoord en dezelfde gebruikersnaam, dan kan Y altijd op Internet als X dat ook kan.
Of is er iets anders aan de hand? Heeft X de inloggegevens veranderd en weet Y daar niets van? Zijn er conflicten?
 
Het is zoals je aangeeft: beiden hebben één ADSL verbinding en gebruiken dezelfde inlog gegevens. Maar om één of andere reden kan het inloggen bij Y wel zoals vroeger en kan X geen verbinding maken met het internet.
En waarschijnlijk heb je het ook bij het rechte eind: er moet "iets" gewijzigd zijn, want als ik de provider contacteer geeft die ook aan dat er een probleem lijkt te zijn met het paswoord.
Deze stelde zelf voor om naar een nieuw paswoord over te gaan...maar dan wist ik nog niet dat Y nog wel op het internet kon.
Misschien is de beste oplossing wel van de computer (XP) met de bijgeleverde CD's terug te zetten zoals hij bij aankoop was...
 
beiden hebben één ADSL verbinding en gebruiken dezelfde inlog gegevens.
Nu ik dit weer zie staan, vraag ik me toch af: bij een ADSL-abonnement hoef je toch geen inloggegevens meer op te geven? Dan ben je toch continue met het Internet verbonden? Om nu Windows XP weer opnieuw te installeren lijkt me een zware maatregel, terwijl het zeer de vraag is of het iets van doen heeft met het onderhavige probleem. Wat is de provider en hoe heet het abonnement, wat zijn daarvan de voorwaarden? Ik wordt steeds nieuwsgieriger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan