Internet erg onstabiel sinds nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stolwijk_a

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Beste mensen,

Afgelopen week heb ik een nieuwe pc gekocht en hierbij ook een draadloos internet router met 4 lan poorten gekocht, zodat mn moeder op haar laptop draadloos kan internetten.
Het gaat om een Linksys Wireless G.

Ik gebruik sinds heel wat jaren adsl standard van planet met een speedtouch home isdn modem. De modem is zo veranderd dat ik niet meer in hoef te bellen. Nog nooit heb ik er enige problemen mee gehad sinds de nieuwe router.

Ik heb de router geinstalleerd en alles leek te werken. Mn nieuwe pc kon draadloos het internet op maar ik heb de kaart in mn pc daarna uitgeschakeld omdat met vaste lijn internet wat sneller is. Ook dit werkte perfect in het begin. Na een tijdje begon het internet wat onstabiel te worden en na enkele uren viel het compleet weg. Het draadloos deed het wel gewoon nog toen ik die weer inschakelde. Toen ik de lankabel direct op mn modem aansloot werkte dit ook perfect. Er moet dus iets met de nieuwe router zijn, maar wat.. ?

Als ik de modem en router opnieuw instel/reset of de modem opnieuw opstart werkt hij weer voor een tijd maar daarna vliegt het internet er weer af, zo gaat het al voor dagen.

Enig idee wat het kan zijn? Zou de nieuwe router niet goed samenwerken met een zo oude modem of is er iets anders aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan