Internet erg traag via wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tompoesmaarten

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Gegevens:
Sitecom wireless router WL173
Modem: E-tech, ethernet
ADSL family
Situatie: ADSL komt aan in modem, gaat via ethernet naar Sitecom wireless router. Vanaf de router gaat een ethernet verbinding naar mijn iMac. Draadloos signaal gaat naar een windows laptop voor internet (explorer en Firefox geinstalleerd).

Probleem:

De internetverbinding op de iMac via ethernet kabel is perfect. Zodra ik de eth. kabel er uit haal en de airport network card activeer is eveneens de internet verbinding perfect.

Op de windows XP laptop heb ik een uitstekende verbinding met de router en een hele rare verbinding met het internet. De homepage pakt hij redelijk snel op, maar als je naar een voor de laptop onbekende/nieuwe site gaat, duurt het heel erg lang en krijg ik bijna altijd een timed out scherm ("de pagina kan niet worden weergegeven").

Is iemand bekend met dit probleem?
Ik heb de caches geleegd, via de DOS-prompt de DNS "geflusht".

Help....

Geef ons eerst de uitvoer van: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Dan moet je altijd even opletten: De pagina kan niet worden weergegeven kan een paar dingen betekenen:
1. De server waar je webpagina vandaan probeert te halen heeft niet (op tijd) gereageerd.
2. De server bestaat niet of is uit de lucht (er luistert geen server op het opgegeven adres)
3. Er is een DNS fout.

Zinvol is dus te kijken of je met PING resultaten kunt behalen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping www.een-nog-onbekende-server.iets
a. Wordt het wel omgezet naar een ip-adres in het uitvoerscherm, maar komt er geen tijdige response (alle pakketten zijn 'lost'), dan is de server uit de lucht danwel ernstig vertraagd, maar bestaat er nog wel DNS voor.
b. Krijg je de melding unknown host, dan bestaat de server niet in DNS

Voor wat betreft DNS, kun je proberen: Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup www.een-nog-onbekende-server.iets

Wat je ook moet nakijken is, of je niet anti-spyware software draait die toegang tot die websites 'moeilijk'/onmogelijk maakt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg het volgende bij cmd /k ipconfig

Verbingsspec. DNS achtervoegsel:
IP-adress.......192.168.0.103
Subnetmasker.255.255.255.0
IP-adress.........fe80::204:23ff:fe9f:fb6d%5
Standaardgateway....192.168.0.1

Uitslag ping-test:
Ping-aanvraag kan host www.een-nog-onbekende-server.iets niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw

DNS:
Can't find server name for address 192.168.0.1: Server failed
Default servers are not available
Server: Unknown
Address: 192.168.0.1

Ik heb alle software programma's bekeken en er is nergens anti-spyware te vinden....

**ZUCHT**

Je had het over: Als ik een 'nieuwe' www-server kies, dan krijg ik "de pagina kan niet worden weergegeven".

DUS: dat www.een-nog-onbekende-server.iets daar moest je natuurlijk een bestaande, maar nog niet eerder geraadpleegde webservernaam invullen!

Als je niet op een servernaam kunt komen, doe maar een test met www.quantum.com

Tijs.

Ik begreep het al niet helemaal, maar goed....niet zo slim nee....

cmd /k nslookup www.quantum.com geeft:

Can't find server name for address 192.168.0.1: Server failed
Default servers are not available
Server: Unknown
Address: 192.168.0.1

Non-authoriative answer:
Name: www.quantum.com
Address: 146.174.253.130

Pingen:
Pingen naar www.quantum.com [146.174.253.130] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 146.174.253.130:
Paketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies)

Ok, het betekent dat in de configuratie van je router (192.168.0.1) je de router geen hostname hebt gegeven ("Can't find server name for address 192.168.0.1: Server failed" en "Server: Unknown"). Dat is geen probleem.

Misschien was www.quantum.com niet het meest ideale voorbeeld, want die reageert niet op ping-verzoeken. Ik heb hieronder gezet wat een ping naar www.oplossing.be mij oplevert, die wél op ping-verzoeken reageert.

Kijk eens wat de ping tijden zijn naar die site? cmd /k ping www.oplossing.be
En probeer die website eens te openen in je browser?

Test ook even in je browser toegang tot www.quantum.com

Tijs.

C:\Documents and Settings\tijs>ping www.oplossing.be

Pingen naar www.oplossing.be [193.111.95.182] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 193.111.95.182: bytes=32 tijd=18 ms TTL=247

Ping-statistieken voor 193.111.95.182:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 18ms, Gemiddelde = 18ms

Laatst bewerkt:
Ik heb het volgende resultaat:

Pingen naar www.oplossing.be [193.111.182] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 193.111.182: bytes=32 tijd=27 ms TTL=243
Antwoord van 193.111.182: bytes=32 tijd=33 ms TTL=243
Antwoord van 193.111.182: bytes=32 tijd=32 ms TTL=243
Antwoord van 193.111.182: bytes=32 tijd=34 ms TTL=243

Ping-statistieken voor 193.111.95.182:
Paketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies)
Gemiddelde tijd voor uitvoeren van een bewerking:

Minimun = 27ms, Maximum = 34ms, gemiddelde = 31ms

www.quantum.com kan ik wel openen maar duurt verschrikkelijk lang.

Hetzelfde geldt voor www.oplossing.be

Hmm...

Nog even een samenvatting:
1. Basis netwerk heb je (zowel draadloos als bedraad), en pings veroorzaken geen time-outs en tonen zeer acceptabele waarden.
2. Op de Apple is bedraad en draadloos geen probleem, en alles laadt snel
3. Op de XP laptop heb je ook draadloos een verbinding, maar alles laadt langzaam

Enkele zaken die getest/uitgezocht moeten worden:
1. Heb je meer dan 1 firewall pakket tegelijk actief op je laptop? Bijvoorbeelde de standaard Windows Firewall en Norton Internet security samen actief?
2. Wat gebeurt er al je (tijdelijk) alle firewall pakketten uitschakelt?
3. Je hebt een anonymizer of anderssoortige proxy actief staan in je browser (Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen -> knop Lan-instellingen)
4. Je draait op de achtergrond nog andere netwerkintensieve software, zoals Limewire, DC++ of andere uitwisselprogrammatuur
5. Iemand heeft de standaardpakketgroote van IP-pakketten op een extreem lage waarde gezet. Zoek ernaar via het knopje Configureren in de Eigenschappen van je verbinding
6. Slechte driver en/of slechte firmware van je draadloze netwerkkaart. Zoek hier op het forum naar het merk & type van je draadloze netwerkkaart, wellicht zijn er anderen die een vergelijkbaar probleem hebben gehad.

Tijs.

1. Ik heb helemaal geen firewall actief in mijn systeem
2. Watzie 1.
3. Instelling: Instellingen Internet Explorer automatisch overnemen
4. Er draait geen andere netwerksoftware op mijn systeem
5. Iemand heeft de standaardpakketgroote van IP-pakketten op een extreem lage waarde gezet. Zoek ernaar via het knopje Configureren in de Eigenschappen van je verbinding ----> ik heb geen idee waar ik dit kan opzoeken bij de eigenwschappen draadl. verbinding
6. Ik heb nieuwe firmware op de router gezet.

Ik heb zojuist geprobeerd om de ethernet kabel uit de router rechtstreeks op de laptop aan te sluiten ipv de imac........hetzelfde probleem doet zich dan voor....

Ok, het lijkt dus een Internet Explorer gerelateerd probleem te zijn.

Stel even je Favorieten veilig, voor de zekerheid:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Favorieten

Bewerken -> Selecteer alles
Bewerken -> Kopieren

Maak dan even een map op je bureaublad, en doe daarin Bewerken -> Plakken

Dan deze fix proberen: http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe

Als dat niet werkt, kun je Cleanup and Repair tool gebruiken op http://www.pcstress.net/nl/

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de volgende dingen gedaan:

- http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe

- Cleanup and Repair tool gebruiken op http://www.pcstress.net/nl/

Dit had geen extra goed resultaat.

Ik ben vervolgens naar Sitecom.nl gegaan en daar kwam ik bij Veelgestelde vragen een mogelijke oplossing voor traag internet.......een patch waarmee je de ip pakketgrootte kan aanpassen (aangelogd als administrator)........zelfs dit helpt niet.

Ik zal een aantal sites opnoemen die ik totaal niet kan benaderen:
www.google.nl
www.altavista.nl
www.goudengids.nl
www.sleutelkoning.nl
etc
etc....

Probeer anders een alternatief voor Internet Explorer, bijvoorbeeld: Firefox 2.0 (te downloaden op http://www.mozilla.com)

Ook kan het natuurlijk zijn dat je systeem vervuild is geraakt met spyware/adware etc.

hier vind je instructies van Bandit123

Tijs.

Ik heb ook Mozilla Firefox geinstalleerd, maar die heeft dezelfde problemen.

Ik zal de spyware/ad-ware instructies van Bandit 123 doorlopen, alleen lukt het me nu niet om www.download.com te benaderen.....

Zodra ik de spyware software kan installeren laat ik weer wat horen..

Ik heb alle programma's van Bandit 123 doorlopen en het probleem is nog niet opgelost :( :( ......ik durf het bijna niet meer te vragen, maar zijn er nog andere dingen die ik kan checken/aanpassen?

Geen dingen die een 'gewone' gebruiker aankan. Er is nog de mogelijkheid van een zgn. netwerk-sniffer te installeren, maar de interpretatie van de resultaten daarvan gaat jouw beleving ver te boven vrees ik.

Helaas heb je een laptop. Anders zou ik gezegd hebben: Installeer een tweede harddisk, installeer XP daar zelf op (zo kaal mogelijk) en dan kijken hoe het loopt.

Direct bruikbare opties zijn vanhieruit dus op, sorry! :(

Tijs.

Ok, in ieder geval bedankt voor je inzet en hulp !

Ik ga waarschijnlijk morgen een andere windows laptop aan mijn draadlozenetwerk hangen en kijken of deze dezelfde problemen geeft....ik laat nog wat horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan