Internet Explorer 6 doet niks, ook niet zichtbaar in Taakbeheer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkligan

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo allemaal,

Zit hier met een probleem: als ik Internet Explorer wil opstarten, begint mijn pc eerst wat te ratelen en daarna doet het niks meer. Ook in Taakbeheer geeft hij geen Internet Explorer aan...:(
En via firefox of Google Chrome kan ik wel op internet. Maar als ik een spel opstart die internetverbinding nodig heeft, start die weer niet op. Dit (spel)programma staat wel bij Taakbeheer. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Grtz. Mike

Correctie op vorig bericht

Hallo allemaal,

Zit hier met een probleem: als ik Internet Explorer wil opstarten, begint mijn pc eerst wat te ratelen en daarna doet het niks meer. Ook in Taakbeheer geeft hij geen Internet Explorer aan...:(
En via firefox of Google Chrome kan ik wel op internet. Maar als ik een spel opstart die internetverbinding nodig heeft, start die weer niet op. Dit (spel)programma staat wel bij Taakbeheer. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Grtz. Mike

Sorry allemaal voor de verwarring:
Ik had aangegeven dat ik via Firefox wel op internet kon, maar dat klopt niet. Alleen via Google Chrome kan ik momenteel op internet komen.

1.
Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

2.
Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op Voltooien
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad Instellingen
  • Vink hier aan: Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware
  • Ga daarna naar het tabblad Scanner , kies hier voor Snelle Scan
  • Druk vervolgens op Scannen om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde
  • Na het verwijderen zal een log openen, indien er gevraagd wordt om je computer te herstarten moet je dit toestaan.
Dit is namelijk noodzakelijk om sommige infecties te kunnen verwijderen.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de Logs tab te klikken in het programma.
Post dit logje in je volgende reactie.

met AVG gescand en de 2 gevonden items verwijderd

Ten eerste yoyo, bedankt voor je reactie he :D
Ik heb met AVG gescand en de 2 items verwijderd. Is dit niet ongeveer gelijk aan wat jij mij geadviseerd heb om te doen?
Of hebben de handelingen die jij bedoelt een ander effect? Als het een ander effect heeft, dan ga ik dat zeker proberen. Maar als het vrijwel gelijk is, dan laat ik het. Ben namelijk bang dat ik het probleem nog groter maak. Ik heb te weinig kennis en ervaring met computers om te snappen wat ik allemaal heb gedaan en het weer recht te zetten.

Hoop wat van je te horen :)

Grtz. Mike

Dit is iets anders, maar voer het naar gewoon uit.
Het is een snelle scan dus hij duurt niet zo lang. ;)

Jah, is goed, ik ga het vanaaf of morgen wel doen.
Nog ff van het lekkere weer genieten buiten hehe :cool:
Thnx maar weer he!!

Greetz

Log van de scan

Hallo, ik heb de 2 stappen uitgevoerd. Dit is de log van de scan:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 4170

Windows 5.1.2600 Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

5-6-2010 15:45:13
mbam-log-2010-06-05 (15-45-13).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 264749
Verstreken tijd: 11 minuut/minuten, 25 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 2
Registerwaarden geïnfecteerd: 8
Registerdata geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 2
Bestanden geïnfecteerd: 3

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{e2745192-8f50-4acc-aa27-2ac0b85a875f} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a74bf134-5213-46b5-af36-ce1888315dc7} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdeg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdwg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdog32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdsg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdmg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdhg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdqg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\msdcg32 (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Folder\Hidden\SHOWALL\CheckedValue (Hijack.System.Hidden) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:
C:\Program Files\XP AntiVirus (Rogue.XPantiVirus) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\win4 (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Program Files\pipi\PIPIWebPlayer.ocx (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\RECYCLER\S-1-5-21-2052111302-823518204-682003330-1005\Dc126.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\k11916341203.exe (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.

Ga naar de site van de ESET Online Scanner
  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op
    Advanced settings
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt
  • Kopieer en plak de inhoud van dit logje in je volgende bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan