Internet Explorer 6 loopt vast (Windows XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zomola

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Zeer regelmatig heb ik de laatste week dat Internet Explorer (6) vastloopt als ik door het klikken van een link een nieuw venster open.

Indien ik met ctrl-alt-del Windows Taakbeheer open, en ik beëindig dat nieuwe venster, dan kan ik weer verder surfen.

Hetzelfde geldt trouwens als ik in Explorer de Windows Media Player gebruik, die dan ook vast loopt.

E.e.a. doet zich dus veelvuldig voor.

Wie weet een oplossing?

Vriendelijke groet,
Gerrit van Haaften :cool:

Nu ook al af en toe een applicatie

Nog een aanvulling op mijn vorige vraag:

Zeer af en toe loopt een applicatie ook vast, bijv. AVG Antivurys en CCleaner,
dit voordat ik Explorer heb opgestart. Met Taakbeheer sluit ik die dan weer, waarna ik ze wel kan opstarten.

De cache (Temp Internet Files, Cookies) zijn leeg.

Ook is er geen virus, spyware of malware op mijn computer.

Wie weet een antwoord?

Met vriendelijke groet,

Lopen al die programma's vast zonder één foutmelding? Kijk in Systeembeheer, Logboeken, Systeem. Staan er regels in met een rood/wit icoontje? Rechtsklik op zo'n regel, kies Eigenschappen. Je ziet dan een omschrijving van de fout(en). Laat dat eens weten.

Systeenbeheer logboek

Dank voor je antwoord.

Sinds gistermiddag heb ik geen problemen meer dat Explorer of applicaties vastlopen. Het werkt weer zoals vanouds zonder dat ik er iets aan gedaan heb.
Ze liepen overigens vast zonder foutmelding.

Ik heb het Logboek bekeken en kwam daar het volgende tegen:

1. Een paar driehoekjes met uitroepteken voor: Userenv
Windows heeft het register van gebruiker opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruik maakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.
Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer van de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- en/of NetworkService-account worden gestart.

2. Een paar rondjes met kruisje voor: Fout: Service Controle Manager
De OMNAN-service kan wegens de volgende fout niet worden gestart. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Zie help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

3. Meerdere driehoekjes met uitroepteken voor: Tcpip
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP. Zie help en ondersteuning op http:... (zelfde url als bij 2.)

Vanmorgen deed alles het ook nog prima, ik weet uiteraard niet of dit zo blijft.

Hopelijk kun je me antwoord geven wat er fout is gegaan en dit in de toekomst, als het zich voordoet, kan herstellen.

Alvast dank,
Vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan