Internet Explorer 7.0 (Vista) kan niet op google.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pia | NRG

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Goedendag iedereen,

Vorige week heb ik dus Vista geinstalleerd. Ik zit met een onverklaarbaar probleem. Ik kan niet op google.nl, msn.nl etc..

startpagina.nl en heel veel andere sites werken wel gewoon.

Ik heb de PC bij de buurman aangesloten en daar deed hij het wel gewoon.

Wat is het probleem? iets met mijn DNS server?

Graag een spoedige reactie.

MVG,
Martin

Goedendag iedereen,

Vorige week heb ik dus Vista geinstalleerd. Ik zit met een onverklaarbaar probleem. Ik kan niet op google.nl, msn.nl etc..

startpagina.nl en heel veel andere sites werken wel gewoon.

Wat is het probleem? iets met mijn DNS server?

Graag een spoedige reactie.

MVG,
Martin

Nu heeft mijn broertje vandaag zijn nieuwe laptop (dell) binnen gekregen. Met Windows Vista ... 3x raden ... zelfde probleem* .... (andere internet app. doen het wel) Nu is mijn vraag wat hebben wij meer gemeen :P

(Of had je al een oplossing gevonden (of iemand anders))

Met meerdere browsers (IE Firefox, met alle beveiliging uit (net als bij McAfee, alles uit) zowel draadloos als met kabel .... blijft het probleem

Zelf denk ik dat het of binnen Vista zit (waar alle "beveiliging" uitstaat) of onze router(s) is verouderd Draytek / Linksys combinatie

Wie helpt ons?

bvd.

p,s. Zou het aan IPv6 kunnen liggen? dat stond standaard wel aan. Dat is uitgevinkt, maar dat hielp dus niet :(

* Het is trouwens niet alleen google, maar meerdere sites (als er links onderin zeg maar Server ww..... staat dan werkt het niet en alleen www.... dan weer wel :/)

Laatst bewerkt:
Dan ligt het dus niet aan IE7 en het ligt niet aan Vista.
Ergens in je Netwerkverbinding moet een onjuiste instelling staan.
Daarom dit advies: lees deze Handleiding goed door.
Misschien kom je erdoor op een idee.

Dan ligt het dus niet aan IE7 en het ligt niet aan Vista.
Ergens in je Netwerkverbinding moet een onjuiste instelling staan.
Daarom dit advies: lees deze Handleiding goed door.
Misschien kom je erdoor op een idee.

Als ik de handleiding door lees en de instellingen naloop klopt volgens mij alles .....

Morgen maar verder kijken nu staat dat ding uit

Laatst bewerkt:
Wat ik ook nog gehoord heb is het volgende.

Ga naar Zoekinstellingen wijzigen,en stel Live search tijdelijk als Standaard in. Verwijder Google als zoekmachine in de lijst en bevestig met 'ok'.
Kies 'Meer zoekmachines zoeken...' en vul rechts in beeld de volgende url in:

Code:url]http://xxx.google.nl/search?hl=nl&q=TEST[/url Neem alleen de rode tekst over en vervang xxx door www.

geef hem een naam ('Google') en bevestig met 'install' zet evt. een vinkje voor 'Als standaard zoekmachine instellen en kies 'zoekmachine toevoegen'.
Helpt dit wel?

Laatst bewerkt:
Wat ik ook nog gehoord heb is het volgende.

Ga naar Zoekinstellingen wijzigen,en stel Live search tijdelijk als Standaard in. Verwijder Google als zoekmachine in de lijst en bevestig met 'ok'.
Kies 'Meer zoekmachines zoeken...' en vul rechts in beeld de volgende url in:

Code:url]http://xxx.google.nl/search?hl=nl&q=TEST[/url Neem alleen de rode tekst over en vervang xxx door www.

geef hem een naam ('Google') en bevestig met 'install' zet evt. een vinkje voor 'Als standaard zoekmachine instellen en kies 'zoekmachine toevoegen'.
Helpt dit wel?

Het gaat om veel meer sites (zo''n 50% lijkt het wel) ... Maar ik had iets gevonden over Vista in combinatie met een bepaalde router (waaronder die van mij) en dat ging niet samen ... (Ik moet het hele verhaal straks nog even doorlezen en kijken of er een oplossing bij staat)

Het gaat om veel meer sites (zo''n 50% lijkt het wel) ... Maar ik had iets gevonden over Vista in combinatie met een bepaalde router (waaronder die van mij) en dat ging niet samen ... (Ik moet het hele verhaal straks nog even doorlezen en kijken of er een oplossing bij staat)

Het werkt! :D. Ik heb mijn Draytek Router er uit gehaald en mijn Linksys nu als "hoofd" router gezet (en als enige ...) .....

naja, het werkt... thx anyway voor iedereen die de moeite nam om mee te denken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan