Internet Explorer 8 Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had ook problemen met IE 8 en vond op Helpmij de oplossing:

Verwijderen onder Vista
In Vista staat Internet Explorer 8 niet in de lijst met geïnstalleerde software. Het wordt door het systeem beschouwd als een update. Ga daarom in het Configuratiescherm onder de optie Een programma verwijderen naar de taak Geïnstalleerde update weergeven. In de lijst staat onder de Microsoft Windows-categorie een vermelding van Internet Explorer 8. Klik op deze vermelding en kies Verwijderen.

Bij mij is het gelukt, na verwijderen van IE 8 kwam vanzelf IE 7 weer. Met dank aan Pasja.

Ik had ook problemen met IE 8 en vond op Helpmij de oplossing:

Verwijderen onder Vista
In Vista staat Internet Explorer 8 niet in de lijst met geïnstalleerde software. Het wordt door het systeem beschouwd als een update. Ga daarom in het Configuratiescherm onder de optie Een programma verwijderen naar de taak Geïnstalleerde update weergeven. In de lijst staat onder de Microsoft Windows-categorie een vermelding van Internet Explorer 8. Klik op deze vermelding en kies Verwijderen.

Bij mij is het gelukt, na verwijderen van IE 8 kwam vanzelf IE 7 weer. Met dank aan Pasja.

Oke Dorien, succes verder met IE 7
cor

Ook ik wil van IE8 af, echter is die op mijn pc gezet na formatteren. Ik vraag me dus af of ik dan wel 7 krijg als ik alle stappen volg? In het configscherm zie ik 8 wel en (lijkt me logisch aangezien die nooit op mijn pc heeft gestaan) 7 niet .
Ik werk met XP prof.

explorer 8

Als je 8 verwijderd, komt er een eerdere versie op je pc, evt. kun je 7 installeren
Als je die tenminste wel wil
cor

Dank voor de reactie.

Ja, ik wil IE7, maar die moet ik dus wel eerst installeren?
Mij is verteld dat ik 7 automatisch krijg als ik 8 eraf haal en dat is dus mijn vraag. Klopt dat of moet ik hem eerst installeren?

explorer 8 verwijderen in Vista

Ik denk dat inderdaad 7 dan op je pc komt te staan
succes Cor

:confused: Ik wil het toch liever zeker weten. Geen idee hoe ik zonder browser op het internet moet komen. Dank voor je reactie.

Je hebt altijd een IE. Of dat nu de standaard 6 is of de wellicht door jou geinstalleerde 7. Na het verwijderen van 8 weet je welke IE je hebt.

Maar die moet dan toch eerst geïnstalleerd zijn? IE8 is er na formatteren op gezet. Of werkt dit anders dan bij losse software? Als ik een fotobewerkingsprogramma installeer en ik haal het weer weg krijg ik ook geen oude versie.. om even mijn denkwijze te verklaren. :p

IE6 zit standaard in XP. Dus mocht je IE7 niet hebben gehad ga je terug naar IE6.

Ok, dank je. Dit soort dingen weet je als (semi) leek dus niet. :thumb:

Ik ga hem erook af gooien die 8 ik krijg nu een text dat www.google.be pagina niet kan worden weergegeven omdat mogelijk de internet verbinding niet werkt.
Er zitten nog fouten in die internet explorer 8.

Terwijl hij wel bij de essentiele updates staat bij windows update. Ik heb hem daarom ook verborgen zodat hij niet opnieuw aangeboden wordt en niet wordt binnengehaald via de automatische updates. Maar hij werkt gewoon van geen kanten.

Terwijl hij wel bij de essentiele updates staat bij windows update. Ik heb hem daarom ook verborgen zodat hij niet opnieuw aangeboden wordt en niet wordt binnengehaald via de automatische updates. Maar hij werkt gewoon van geen kanten.

Hoe doe je dat want ik update mijn windows regelmatig.
Ik zou dus niet willen dat die 8 er terug ineens op komt.

Door op die update te klikken klapt hij uit, en kan je een vinkje zetten bij update verbergen

Kan je zelf doen:
To block the automatic install you can open regedit, and browse to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Setup\8.0

If the key(s) do not exist, you will need to create them - most likely they will not since you probably have never installed IE 8!

Then under that key, you can create a new DWORD value called DoNotAllowIE80

Set its value to 1

Now Automatic updates will skip IE 8.

Of kan je met een tooltje doen:
Toolkit to Disable Automatic Delivery of Internet Explorer 8
http://www.microsoft.com/downloads/...28-5806-4ba6-9e4e-8e224ec6dd8c&displaylang=en

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan