Internet explorer 8 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Gister is winowd XP opnieuw geinstalleerd. IE 8 is toen mee geinstalelerd. Ik wil het graag verwijderen omdat veel dingen het niet doen, zoals het downloaden van bestanden, favorieten worden niet geexporteerd, dropdown menu op sites werken niet en vanuit Outlook Express kan ik niet op links klikken. Met IE7 had ik geen enkel probleem.

Hoe kan ik IE 8 verwijderen? Ik zie het niet bij software staan en het mapje verwijderen werkt ook al niet. Ik kan IE 7 niet installeren omdat 8 erop zit.

Hoi,

Ik heb helaas geen winxp machine meer, maar uit mijn hoofd moet je in het configuratie scherm - software een optie hebben om geinstalleerde updates weer te geven.
Als ik mij niet vergis moet daar IE8 tussen staan.

Succes.

Edit: Als het niet lukt moet je even HIER kijken. (of ik kan het natuurlijk gelijk hier neer zetten ;) )

Alternatieve stappen voor Windows XP of voor Windows Server 2003
Volg de volgende stappen om Internet Explorer 8 te verwijderen:

1. Selecteer en kopieer vervolgens de volgende opdracht:
%windir%\ie8\spuninst\spuninst.exe
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ Cmd.exe in het vak Openen en druk op ENTER.
4. Klik met de rechtermuisknop in het opdrachtpromptvenster en klik vervolgens op Plakken om de opdracht die u bij stap 1 hebt gekopieerd te plakken.
5. Druk op ENTER om Internet Explorer 8 te verwijderen.
6. Start de computer opnieuw op wanneer het verwijderen van het programma is voltooid.

Ga nadat u deze stappen hebt gevolgd naar de sectie Is het probleem opgelost via de alternatieve stappen?, zodat u kunt nagaan of uw vorige versie van Internet Explorer is hersteld.

Laatst bewerkt:
Dank je.

Ik dacht dat hij er ook gewoon bij moest staan, bij software, maar hij zit er niet tussen. Ook had ik gister geprobeerd wat je ook gepost hebt. Als ik dit probeer: %windir%\ie8\spuninst\spuninst.exe krijg ik een foutmelding:

Bijlagen

• FM.JPG
    FM.JPG
    25,8 KB · Weergaven: 69
En als je IE8 eens opnieuw installeert en dan via de alternatieve methode verwijderd? Best kans dat je een gedeelte handmatig verwijderd hebt en dat er nog restanten staan.

Heb ik ook geprobeerd, helaas kom ik niet verder dan stap 1. Dezelfde foutmelding

Is het zo dat in SP3 standaard IE8 zit? Als dat zo is, moet ik het laten installeren met SP2.

Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet uit mijn hoofd weten. Toen IE8 net uit kwam ben ik overgestapt op Firefox. Dit omdat ik IE8 ten overstaan van zijn voorgangers, gewoon bagger vond.

Maar hoe je het nu verder moet oplossen zou ik nu 123 niet weten.

Ik hoop dat er nog iemand komt om je te helpen.

Succes

Metalhead

Het is ook waardeloos, daarom wil ik er vanaf.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Hopelijk heeft iemand anders een oplossing

Het is ook waardeloos, daarom wil ik er vanaf.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Hopelijk heeft iemand anders een oplossing
Je kunt het natuurlijk gewoon compleet negeren en er een alternatief als Opera of Chrome naast zetten. Goed, IE8 neemt dan nog wel wat ruimte in op je harde schijf maar dat mag niet deren.

Internet Explorer word geinstaleerd tijdens de instalatie van je Service Pack, kortom:

Internet Explorer is een stukje van je Service Pack, en is dus niet te verwijderen..

Dat is erg jammer. Ik weet het nu voor de volgende keer.

Dank je!

Het enige wat je met IE kan als je terug wil gaan naar de default instellingen, het opnieuw downloaden en installeren.

En op deze manier kun je IE8 in Win XP eenvoudig verwijderen:

1. Sluit alle programma's af.
2. Klik op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
3. Klik op Software.
4. Klik in de lijst met geïnstalleerde programma's op Windows Internet Explorer 8 en klik op Verwijderen.

bron: http://support.microsoft.com/kb/957700/nl

Dan heb ik iets gemist, ik heb namelijk niet zo'n keuzescherm gezien. Als ik de keuze had, had ik niet voor IE8 gekozen.

En op deze manier kun je IE8 in Win XP eenvoudig verwijderen:

1. Sluit alle programma's af.
2. Klik op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
3. Klik op Software.
4. Klik in de lijst met geïnstalleerde programma's op Windows Internet Explorer 8 en klik op Verwijderen.

bron: http://support.microsoft.com/kb/957700/nl

Dat is het juist, hij staat er niet tussen. Daar kijk je natuurlijk als eerste

Dat is het juist, hij staat er niet tussen. Daar kijk je natuurlijk als eerste

Ook even de moeite genomen mijn link te lezen???
denk het niet, want dan zie je ook staan:

Opmerking Als Windows Internet Explorer 8 niet wordt weergegeven in de lijst met geïnstalleerde updates, kunt u gebruikmaken van de alternatieve stappen voor Windows Xp of voor Windows Server 2003.

En die stappen staan er ook weer....

Sorry, ik had je link niet eens gezien. Ik ga er nu naar kijken.

Edit: Dat was mijn 2e stap geweest. En dat heeft ook niet geholpen, zie foutmelding in post nr 3.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Toevallig zojuist nog XP SP3 op een PC'tje geinstalleerd....

Na de installatie intrommelen van Windows Update geeft genoemd keuzescherm alsnog !

Dus gewoon XP SP3 updaten, en voor 'n andere browser kiezen (keuze uit 6) !

Greetz,

Harry.

Dan weet ik het ook niet, ik heb echt geen scherm gehad. Kan het aan de versie windows liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan