internet explorer 9 traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

61manus

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Tot voor kort gebruikte ik IE9 en Crome als browser; de laatste tijd alleen maar Google Chrome omdat dat het snelste werkte. Sinds kort is het internetverkeer heel langzaam (zowel IE9 als Chrome). Vooral als ik een zoekopdracht ingeef en een keus maak uit de zoekresultaten duurt het tergend langzaam voordat de betreffende website verschijnt. Het kan niet liggen aan de router en ook is er geen spyware of virus vastgesteld. Surfen vanuit een snelkoppeling en vanuit "mijn favorieten" gaat prima en ook het email-verkeer verloopt soepel. Ik heb inmiddels Chrome verwijderd en IE9 teruggezet naar IE8 (door uit de lijst geïnstalleerde updates Internet Explorer 9 te verwijderen; e.e.a. wordt dan automatisch 'teruggezet' naar IE8).
Dat werkte toen beter. Inmiddels ben ik automatisch ge-updated naar IE9, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven (?) en ben ik weer terug bij AF. Mij is ook al geadviseerd om IE helemaal te verwijderen en alleen Chrome te gebruiken, maar volgens mij kan dat niet, omdat m.i. IE een vast windows-onderdeel is. IE staat ook niet in de lijst van 'programma's en onderdelen' in het configuratiescherm. Ik gebruik trouwens Windows 7 Home Premium (64 bit). Ik heb ook al de geschiedenis en cookies verwijderd en een 'systeemherstel' opgestart; helaas geen verbetering. Ik heb mijn computer 2 jaar geleden aangeschaft. Wie helpt mij? Met vriendelijke groet Marianne

220113 Hetzelfde probleem doet zich dus inmiddels ook voor bij Google Chrome. Dus surfen vanuit een snelkoppeling, favoriet of indien het web-adres bekend is gaat prima, maar na een keus gemaakt te hebben uit zoekresultaten duurt het erg lang voordat de site verschijnt! Wie heeft een oplossing??

Laatst bewerkt:
Allereerst, welkom op het forum!
Probeer eerst eens schijfopruiming en schijfdefragmentatie.
Dat zijn standaard Windows hulpprogramma's die je zo kunt vinden in het menu start.
Het scheelt al een heleboel als je dat eerst even doet.

Schijfopruiming was al gebeurd en defragmentatie gebeurt automatisch

en ?

het probleem komt mij ook zeer bekend voor en mis ook nog steeds een oplossing. vanuit de favorieten werkt IE9 zoals het hoort , en ook zelf ingevoerde www adressen gaan als een speer. alles wat ik met Google doe, zoals zoekopdrachten, google maps etc etc. is dramatisch traag. Zoeken op Google afbeeldingen duurt ook al een tijd, selecteer ik een afbeelding uit het overzicht om beter te bekijken dat loopt IE meestal vast. Knap irritant om het netjes te houden.

Ben jij al wat wijzer geworden door wat voor tip dan ook ??

Gr.

Sorry voor mijn late reactie; ik ben op vakantie geweest. Ik ben, eerlijk gezegd, niet wijzer geworden door wat voor tip dan ook. Heb nog telefonisch contact gehad met Micrososft, maar moest een bedrag betalen voor een reactie. Dit i.v.m. het feit dat ik een Acer computer heb en Acer op hun computers wijzingen zou aanbrengen in het besturingsprogramma van Microsoft. Vreemd he?! Ik had (heb) exact dezelfde klachten als jij. De situatie is nu zo dat ik nu alleen maar Google Chrome gebruik: dit werkt uitstekend, IE9 staat nog steeds op mijn computer, maar die durf ik echt niet meer te gebruiken. Ik adviseer je Google Chrome ook te gaan gebruiken.
Met vr.groet, Marianne

Ik raad ook eigenlijk iedereen aan om NIET IE te nemen , maakt niet uit welke versie. IE is gewoon traag. Ik gebruikte ALTIJD IE en was er niet blij mee omdat ie zo traag was. Toen heb ik Google Chrome gedownload en werkt als een speer. Zelfs www.helpmij.nl werkt sneller op GC dan IE.

Mijn tip: Download Google Chrome , Firefox of Safari ( is er ook voor Windows , lijkt net alsof je op een Mac zit. )

IE9 en GC traag

Ik heb een Acer model Aspire M5811 (X64), processor: Intel(R) Core (TM i5 CPU 750 @ 2,67 GHz, 2668 MHz, 4 core('s), besturingssysteem Windows 7 Home Premium versie 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601.

Wat doe ik met "Google dns http://www./labnol.org/internet/setup.....servers/11439/ ???

Mijn provider is xs4all.nl

Met vr.groet,
Marianne

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan