Internet Explorer bestrijdt pop-up spyware beter dan Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
<font size="2">Internet Explorer is zo slecht nog niet.</font>

<font size="2">Veel gebruikers geven de lekken in Internet Explorer en andere browsers de schuld dat ze spyware op hun systeem hebben. Ten onrechte, zo laat spyware expert Eric Howes weten. Doordat de media zich teveel richt op de security lekken, wordt juist het grotere probleem vergeten. Natuurlijk is er spyware dat stiekem via lekken in de browser geinstalleerd wordt. Wat men echter vergeet is dat veel gebruikers zelf de spyware installeren. Via allerlei diagloogvensters en pop-ups, die vaak op Windows meldingen lijken, worden gebruikers misleid om "Ja" te kiezen, waarna de geniepige software vrij spel heeft.

Nu staat Firefox bekend als een veilige browser als het aankomt op het voorkomen van spyware, toch worden dialoogvensters en misleidende pop-ups beter door Internet Explorer in combinatie met Service Pack 2 aangepakt, zo laat Howes in <b><i><a href=http://itmanagement.earthweb.com/columns/executive_tech/article.php/3505571 target=_blank>dit artikel</a></b></i> weten.</font>

<font size="1"><i>Bron: Security.nl</font></i>

Jupjup :).

Good Old IE is zo slecht nog niet...

Maarja; aan de andere kant.. Active X controls vormen ook een vrij groot beveiligingslek en dat gaat met diezelfde simpele klik (al zit daar nu wel dat blauwe balkje bij natuurlijk).

Ik gebruik IE en FF en ik haal volgens mij met beide browsers weinig spyware binnen. Het is "gewoon" blijven opletten.

Geplaatst door rve123
Ik gebruik IE en FF en ik haal volgens mij met beide browsers weinig spyware binnen. Het is "gewoon" blijven opletten.

Zoals ik vaker zeg; het grootste gevaar is de gebruiker zelf.

Maar een beetje hulp voor die gebruiker kan geen kwaad :thumb:.

Maar ja, de SP2 versie van IE is alleen beschikbaar voor gebruikers van XP met SP2. Andere IE gebruikers worden hier dus blij gemaakt met een dode mus.

Geplaatst door buffy
Maar ja, de SP2 versie van IE is alleen beschikbaar voor gebruikers van XP met SP2. Andere IE gebruikers worden hier dus blij gemaakt met een dode mus.

Tja; dat is waar..
Vraag me af of IE 7.0
1. beschikbaar is voor 98/me/2000
2. dezelfde beveiligingstechnieken heeft..

Al moet dat wel lang gaan duren..

*zucht zachtjes*

Ach, vasthoudende aan de gedachten dat 'straks' iedereen met XP werkt moeten we er maar positief tegenaan blijven kijken.

Mn geheugen is minder slecht dan ik dacht!

Een kleine spurt in de archieven leverde dit, meer recentere, artikel op:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=203408&highlight=internet+explorer

voor Windows XP Service Pack 2, maar ook voor Windows Server 2003 Service Pack 1 en Windows XP Professional x64 Edition. Het ontwikkelteam heeft de verzoeken om Internet Explorer 7 ook uit te brengen voor Windows 2000 gehoord, maar daarover nog geen beslissing genomen

Opzich, Windows 95 geen IE 6
Windows 98 geen IE 7

Tegen die tijd zal Win 98 nog minder gebruikt worden..

Geplaatst door XP_PC
*zucht zachtjes*

Ach, vasthoudende aan de gedachten dat 'straks' iedereen met XP werkt moeten we er maar positief tegenaan blijven kijken.
Dat zal nog wel even duren. Van de week zag ik nog een vraag voorbij komen over windows 3.11.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan