Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn aangewezen font wel wordt weergeven?
Hoeps! Dat kan niet. Browsers kunnen alleen maar de fonts gebruiken die op een pc staan geïnstalleerd. Ik heb er ook geen "Swis721 LtEx BT" op zitten, en dan helpen ook de nieuwste browserversies niet.
Nu zijn er wel technieken om een eigengekozen lettertype op een site te krijgen (SIFR, CUFON en dergelijke), die via scripts en flash-omwegen images van de letters neerzetten op de plek waar ze moeten komen. Ik ben daar niet zo heel erg voorstander van, want je moet o.a. vrij zware scripts meesturen, wat de pagina vertraagt.
Ik zou als oplossing het normale css afval-mechaniek gebruiken:
Code:
... { font-family: "Swis721 LtEx BT", arial, helvetica, sans-serif; }
Dwz als de Swis niet gevonden wordt op de pc van de bezoeker, wordt de arial gezocht en getoond. Is die er ook niet, dan wordt gekeken naar de helvetica. En is die er ook niet dan wordt het "generale" lettertype "sans-serif" gebruikt: dat is de standaard schreefloze letter die op de betreffende pc staat.
(Sorry Mac-mensen, ik bedoel hier met PC ook Mac!).
Ik heb trouwens in de tussentijd een alternatief gebakken:
Weg met de APdiv's! Ik heb
alle absolute posities er uit geschoten 
, en vervangen door ordentelijke css.
Zo lijkt het in alle browsers goed te gaan (IE8 niet getest), ook bij vergroting van het letterformaat door de bezoeker, bij resoluties vanaf 1024x768px (geen hor. scrollbalk meer), site altijd gecentreerd op het scherm, enz. - Zo kan het ook.
Probeer maar eens.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: er zit nog 1 foutje in dat ik er niet uit kon halen. Er is een img met de bestandsnaam
"huis voorbeeld.png"
en daar zit een spatie in, wat verboden is. Als je er perse een spatie in wilt hebben, moet je in de URL %20 zetten:
src="images/huis%20voorbeeld.png".
Maar dat leest niet zo lekker en is bron van vergissingen. Het beste kan je er een streepje - of een onderstreepje _ voor gebruiken om woorden in bestandsnamen van elkaar te scheiden:
src="images/huis-voorbeeld.png" of
src="images/huis_voorbeeld.png".
En natuurlijk ook even het bestand hernoemen met het streepje er in.