Internet explorer erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Ik heb twee computers met ICS de ene computer werkt met win 98 en de andere ( hoofdcomputer ) met XP.

ICS gaat goed maar het is mij opgevallen dat de 98 computer veel sneller de startpagina van zonnet opend als de XP computer.

Weet er iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen ?? Ik heb ondertussen SP 1 geintalleerd maar ook dat help niets. Heb ik misschien een instelling fout staan ??

De helpdesk van Zonnet kan mij niet helpen.
 
Omdat je vraag meer in deze sectie thuishoort dan in Internet Algemeen houden we deze open en heeft Breezer de andere gesloten.
 
Geplaatst door Pieter Arntz


IJdele hoop. ;)

Ik hoor het wel,

Pieter


Ja ik heb gescand op spyware > Geen spyware aanwezig en toch nog heel traag.
Verbinding gecontroleerd is volgens zonnet zoals het hoort dus ik denk aan een instellingsfout o.i.d.
 
configscherm>internetopties>verbindingen>klik onderaan op lan en kijk nu of er ergens vinkjes bijstaan zo ja zet ze allemaal uit en start je brouwser opnieuw op >
 
ik heb het vinkje uitgezet bij automatische instelling van internet explorer overnemen .

Absoluut geen effect . Het is net of ik een hele trage verbinding heb, maar dat is niet zo want dat heb ik gemeten. dus er moet ergens een instelling fout staan, maar waar ???
 
Wil niet veel zeggen maar die startpagina van zonnet is bij mijn ook niet vooruit te branden :D
 
Als de brouwser traag opent kun je dit doen :

klik start>uitvoeren en typ regedit gevolgt door enter > ga dan naar deze sleutel :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer

maak aan de rechter kant een nieuwe tekewaarde aan genaamd :
MenuShowDelay klik er op en geef hem de waarde 10 .
Dan zal je brouwser sneller openen .
 
Geplaatst door André Klaver
Maar gaat ie daardoor ook sneller internetten?

Nee helaas alleen venster en nieuw venster openen sneller .
 
Je tijdelijke internetbestanden weggooien wil ook nog wel eens helpen.

Groeten Oossie,
 
En je temp. map ff legen + geschiedenis.:D
 
Vergeet de cookies ook niet :D

@Petje, alles goed ?

Groeten Oossie
 
alles geprobeerd helpt niet .

Waar kan dat toch in zitten ? schijf gedefragmenteerd en opgeruimd . Ook niets geholpen.
Verbinding nogmaals getest is sneler als op de 98 computer ( logisch volgens mij want de XP is de host.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan