Internet explorer + firefox openen geen pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

balbinatius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
3
Hoi,

Zit met het probleem dat zowel internet explorer als firefox met enige regelmaat geen pagina's kunnen openen. Het ene moment doen ze het wel en het volgende moment weer niet.

De standaard pagina's van internet explorer en firefox geven aan dat het evt. kan liggen aan: firewall, proxy, netwerkverginding of DNS-serverstinstellingen.

Heb het volgende al gecontroleerd:
- (lan)verbinding doet het, intel(r) pro/100 VE Network Connection; staat 'verbonden met firewall' dit moet de microsoft firewall zijn want als ik deze uitschakel dan staat er enkel 'verbonden' maar de pagina's doen het dan alsnog niet.
- wordt ook bij uitvoeren --> cmd /k ipconfig een ipadres weergegeven etc.

Verder heb ik NOD32, Tuneup utilities en Malwarebytes draaien (weet niet of dit voor een probleem kan zorgen).

Wie kan mij helpen dit (irritante) probleem op te lossen?

Groeten
 
Probeer even het volgende:
Gebruik ipv. de automatisch toegekende DNS server(s) de dns-servers van opendns.com
Vul als eerste DNS-server in in je TCP/IP instellingen: 208.67.222.222
Vul als tweede DNS-server in in je TCP/IP instellingen: 208.67.220.220

Succes,

Tijs.
 
Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie. Heb de ip-adressen aangepast zoals jij had aangegeven. Internet heeft het twee dagen uitstekend gedaan maar ik zit nu weer met het zelfde probleem als voorheen. Zijn er nog andere mogelijkheden? Kan het misschien liggen aan het feit dat mijn huisgenoot zit te internetten? Het vreemde is dat ik nog wel met bv. vuze torrents kan downloaden. Het ligt dus niet aan de verbinding, die is er weldegelijk, het moet dus ergens aan bepaalde instellingen liggen.

Groeten
 
Gebruik Vuze eens een tijdje niet, en kijk of het probleem blijft. Ga ook bij je huisgenoot langs om hem te vragen tijdelijk even af te zien van die download-programma's (als hij die gebruikt). Sufen mag hij gewoon doen, het gaat alleen om die download-programma's.

Mijn inschatting is namelijk dat je pc(-netwerkinrichting) en/of je router het niet trekt om zoveel verbindingen te maken en/of open te hebben.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan