internet explorer hyack attempt

Status
Niet open voor verdere reacties.

amoxiciline

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Help,
Ik heb de panda virusscanner en heb telkens de tekst op de computer: internet explorer hyack attempt. Wat moet ik hiermee. Ik moet steeds iets goedkeuren voor internet explorer open gaat. En dan gaat hij ongeveer een keer of 3 tegelijk open.
Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud? ( en nog beter, hoe het weggaat)

alvast bedankt!

amoxiciline

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Het betekent dat spyware iets van internet explorer wil overnemen of zich wil nestellen in IE.
Bijvoorbeeld de startpagina, zoekmachine of toolbar.

Hi,

Ik weet dat er hele discussies gevoerd kunnen worden over de vraag of Firefox veiliger is dan IE, en wil dat dus ook niet doen.

Mijn ervaring is echter dat ik veel minder spyware en virusalerts heb sinds ik, nu al een aantal jaren, Firefox gebruik en IE alleen nog maar voor zaken als windowsupdate.

Dus, misschien dat je Firefox eens wil proberen?

Cheers,

E

program modified

ik heb zojuist het programma AVG spyware zoals bovengenoemd gedownload en nieuwe updates gehaald en laten scannen. Er wordt door het programma niets aangegeven.
Er komt nu een pop up scherm van panda met daarin de tekst

Program modified

The following program has recently been modified and is trying to access the internet
C:\programm files\panda enzv.

Wat houd dit nu weer in. Iets blokkeerd internet ofzo?

Heb je Windows XP en de firewall van Xp soms aan staan of heb je een andere firewall?

firewall

ik heb panda firewall en xp firewall.
Nu weet ik dat deze ook soms in gevecht met elkaar zijn, maar ik weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ik weet alleen dat ik deze firewalls heb.
(XP home edition)
Kan spyware schade aanrichten op je computer? Wat doet spyware precies??

Laatst bewerkt:
Schakel de Windows XP Firewall uit.
Dat doe je zo:

Ga naar Start --> Configuratiescherm --> en klik op Windows Firewall. Klik dan op het bolletje voor Uitgeschakeld, en klik op OK.

Wat spyware is, wat het doet lees je hier. en hier
Wat je er goed tegen kan doen kan je daar ook lezen.
Voor extra tips, kan je hier klikken.

Er veel anti-spyware programma's die je pc scannen op spy- en adware maar er zijn er 2 hele goede gratis scanners:
Ad-Aware. Informatie en download hier.
Spybot S&D. Informatie en download hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan