Internet Explorer kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem z

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
4
Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64 bit

Rechtsonder zegt Netwerkcentrum dat ik verbinding heb met MIJN draadloos router

Internet Explorer kan geen verbinding maken

Ook niet als ik er een netwerkkabel in stop, die met andere laptop onder Windows 7 wel werkt.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stroom van je modem af en 5 minuten zo laten.
Idem met je router.
Stroom terug op je modem en wacht tot alle lampjes branden.
Stroom op je router en kijk wat het resultaat is.
 
hielp niet

Dank je Conraad,

het heeft niet geholpen, nadat ik beide uit heb gehad heb ik noteboek2 (met probleem) opnieuw opgestart.

Ik had het ook niet verwacht omdat m'n desktop (met knetwerkkabel) en notebook1 (draadloos) het wel doen.

En netwerkcentrum van noteboek2 zegt dat er verbinding is, en Skype geeft af en toe iemand als online aan.
 
Het is handiger, als je dat gelijk in je startpost vermeldt.
In dat geval zal het vermoedelijk aan je netwerkinstellingen/beveiliging van de betreffend machine liggen.
Probeer op de betreffende de instellingen precies zo over te nemen als in de wel werkende machine(s).
 
ik zie geen verschillen

bedankt Conraad,

ik was onvolledig.
Omdat ik zo met m'n gedachte bij noteboek2 zit, die WEL verbonden is EN internettoegang heeft rechtsonder bij Netwerkcentrum, maar geen verbinding met Internet Explorer.

Ik heb noteboek 1 en 2 vergeleken en zie geen verschillen, behalve dan dat er een ander draadloos netwerk adapter in zit bv.

Ook als ik de firewall uitzet, of Live Messenger probeer
 
Probeer je beveiliging (router) eens uit te zetten en dan verbinding te maken.
Uiteraard na dit experiment weer beveiligen.
Indien het nu wel lukt, weet je dat het aan de beveiligingsinstellingen ligt op de betreffende machine.

Nog een optie, je betreffende machine direct op je modem (kabel), opnieuw opstarten en zie wat hij nu doet.
Dit om e.e.a. uit te sluiten.
 
@willem z
Hoi,
heb even je titel wat aangepast want die was erg lang, je hele probleem stond compleet vermeld in de titel maar daar is nou juist het bericht voor bedoeld. Je hoeft ook niet bij elk antwoord een titel in te vullen.

Heb je er al eens aan gedacht dat het probleem ook aan IE zelf kan liggen?
en Skype geeft af en toe iemand als online aan
 
Het was Norton Internet Securiy
Had het al "ninstalled", maar was niet de oplossing.
Met de hand alle "Norton Internet Securiy" uit registry gehaald, werkt weer als een speer.

Ik dacht, met uitgebreide omschrijving weten den mensen beter of ze het willen lezen.

Bedankt
 
Graag gedaan hoor, maar als je die info (over je norton IS) in je bericht erbij had gezet waren we zeker in dié richting gaan zoeken. Zo zie je maar weer hoe meer relevante info je geeft des te beter kunnen wij je hier helpen, maar gelukkig heb je 't gefikst! :thumb:
Succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan