internet explorer laat geen pagina's meer zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr_Snuggels

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Berichten
46
Ik kan met mijn internetexplorer in win98 geen pagina's bekijken, ik krijg steeds de melding dat er geen verbinding met internet is....
Ook kan ik geen E-mails binnen halen en versturen vanwege "geen verbinding".
Ik heb meerdere pc's via een ADSL modem router aangesloten en kan op een andere wel surfen met XP.
Ik kan echter in dosscherm wel pingen naar websites als ik ip nummers ingeef....
Ook heb ik al geprobeerd win98 eroverheen te instaleren, maar dit helpt ook niet....
Wie weet waarom explorer deze foutmelding geeft en hoe ik het kan verhelpen ???
 
wat is het resultaat van het pingen ?

wat voor een modem heb je in gebruik ?
 
Bij het pingen krijg ik een snelle reactietijd en ik heb een E-tech ADSL modem router, maar daar ligt het niet aan, want als ik een laptop op die kabel aansluit doet ie het wel.
Ik heb er een realtek pci lan kaart in.
Maar als ik wel kan pingen, maar explorer zegt dat ik geen netwerk heb ligt het toch aan de software ???
Maar ook Outlook-express doet het niet......
Ik heb alzoveel geprobeerd.....ik weet het niet meer...
 
Er kunnen veel factoren een rol spelen.

Heb je wel de drivers voor W98 geinstalleerd voor oa de realtek kaart ?
Soms kan deinstalleren (op de juiste manier via config scherm) en opnieuw installeren iets oplossen.

Lees ik tussen de regels door dat je misschien met de laptop draadloos wil werken of komt door de tijd ?
 
Ik heb de drivers voor netwerkkaart ook al opnieuw geinstalleerd en de laptop heb ik alleen gebruikt om de kabel en router te testen.
Laptop is van mijn werk en wil ik liever ook hieroor behouden.....
Maar als ik wel kan pingen en niet kan surfen met explorer kan mijn netwerkkaart toch niet defect zijn ???
 
Je hebt geen firewall aan staan ?

Wat zijn de TCP/IP instellingen in W98 ?
 
Nee, ik heb geen firewall aanstaan en mijn tcp/ip instellingen staan op automatisch, maar als ik die op een vast ip adres instel blijft hij dezelfde melding geven.
Het kan toch ook niet zo zijn dat de netwerk kaart naar z'n grootje is anders zou hij met pingen toch ook geen verbinding geven ??
 
Voor zover ik weet is pingen geen enkele garantie.
Je zou eventueel even met een andere netwerkkaart kunnen proberen of het werkt.
Wat zijn de resultaten van ipconfig /all in dos ?
 
ik heb netwerkkaarten uitgewisseld en die zijn goed.
Ook heb ik handmatig een ander ipadres geconfigureerd en helpt ook niet.
Ik heb onder software ook al alles opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat.......

HELLLUUUUPP !!!!!!!!!!!!
 
Heb je al in DOS het commando ipconfig /all gegeven ?
Zo nee zou ja dat dan eens willen doen en het resultaat inkopieren ?
 
Dat heb ik ook gedaan, maar dan geeft hij alleen maar de optie's weer voor ipconfig en verder niets....
:) :)
 
Voor alle duidelijkheid:

Je tikt het volgende in:

start/uitvoeren/cmd en dan enter
vervolgens ipconfig /all

en dan komt er niks te staan ?
 
INDERDAAD.....

Geen netwerkgegevens, alleen maar de opties die je kunt gebruiken voor ipconfig...
Sorry.........
:confused: :)
 
Nog een poging:

Tik svp het commando winipcfg in dos in en als dan niks komt dan ????????????
 
een vraag van een expert (ik niet):

tik je bijv ping www.nu.nl doet krijg je een foutmelding en als je ping 62.69.168.12 doet,dan werkt het wel ?
 
LAAT JE NOG EVEN DE RESULTATEN ZIEN VAN HET COMMANDO WINIPCFG (IN DOS) ???
 
@ dr Snuggels:

Gaarne antwoord op WINIPCFG anders kunnen we moeilijk verder !!!!!!
 
Ik had al diverse keren winipcfg in windows geprobeerd, maar dat leek allemaal goed.
Het had mij al te lang geduurd en heb alles wat ik wilde houden op cd gebrand en w98 opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer prima (SORRY).
Vind het echter toch raar dat ik het niet op een andere manier kon oplossen......

Maar toch nog bedankt voor alle moeite....

:thumb: :thumb: :D
 
Jammer dat we nu niet tot een zeg definitieve analyse zijn gekomen van het probleem,maar ik kan me goed voorstellen dat als het te lang voor je duurt,een andere oplossing gekozen wordt.

Succes en hopelijk steekt het probleem niet weer de kop op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan