Internet Explorer: openen pagina's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Bij het openen van sites in Internet Explorer vind ik dat, vooraleer de pagina als "gereed" wordt vermeld tamelijk veel seconden verlopen.

Is er "iets" met mijn instellingen waar bepaalde zaken niet correct zouden aangevinkt zijn ?

Als voorbeeld volgende site:

http://www.tijd.be/home

Hoi....:)

Over hoeveel seconden praten we dan...
Bij mij gaat deze site gewoon snel open..3-4 seconden

ED

Vooraleer pagina als "gereed" wordt aangegeven: 34 seconden.
De "tijd" gaat open, maar dab duurt het nog een tijdje tot dat de groene blokjes, onderaan de pagina, allemaal verschijnen.

Is dit zo ineens gekomen?

En zoja, is dat misschien vanaf het moment dat er iets is gwijzigd of geinstalleerd of ge-update of iets anders ?

ED

De site van "De tijd" spant wel de kroon...

Andere duurt het minder lang, maar toch.

Zo ineens ? Toch al enkele tijd.

Dat is wel een vaag antwoord.....want de oorzaak vaststellen wordt dan wel moeilijk.

En...mijn vraag of dit ineens is gekomen is NIET de vraag hoe lang het al is...snappie?..

Dus even je geheugen laten werken en iets gerichter antwoord geven als het kan..:)

ED

Sorry, ik kan er echt geen datum opplakken.
Maar ik heb de indruk dat het te maken zou kunnen hebben met de bewegende beelden die op deze site verschijnen. Zo lang het beeld niet volledig is en de groene blokjes nog zichtbaar zijn kan ik de pagina niet naar benedn scrollen.

Is het niet mogelijk om de bewegende beelden uit te schakelen.

Heb je de laatste updates van microsoft ?
Heb je de pc regelmatig opgeschoond? ( cookies /ofline bestanden )
Heb je een goede viruscanner (realtime) draaien ?
Heb je een goed anti-spyware programma die je regelmatig start?

ED

- Updates Microsoft: ja
- Opschonen: wekelijks %temp%-Diskrescue (defrag) e.a.
- Antivirus: wekelijks (NIS)
- Anti spyware: Adaware/adwatch - Spyeraser

Denk niet dat het daar aan kan liggen.

Dit probleem hebben ik en anderen ook en is al eens beschreven in deze thread. Helemaal onderaan staat een mogelijke oplossing, maar voor mij heeft deze maar ten dele gewerkt. Dat wil zeggen, de websites die heel traag openden, openen nu gewoon traag in IE7.
Ik heb maar besloten om voortaan Firefox te gebruiken, die is gewoon echt veel sneller in het openen van websites.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met banners, ads en slide ads die op de site van de tijd voorkomen en zouden moeten geblokkeerd worden.

openen pagina's ie

ik had hetzelfde probleem. nadat ik mijn pc met tune up utilities had schoongemaakt ging alles opeens stukken sneller.

http://www.tuneup-software.nl/download/getfile.php?file=tu2004trial&source=tuneup]Tune-uputilities[/url]

het is shareware, geen freeware, bij mij heeft het goed geholpen.
succes

cecile

Ga eens naar extra - instellingen - verbindingen - lan instellingen en vink de automatische proxy detectie eens uit

In het gedeelte
1."Automatische configuratie" staat enkel "Instellingen automatisch detecteren" aangevinkt.
2. In "Proxyserver" staat niks aangevingt.

Bedoelt ge 1 of 2 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan