Internet Explorer sluit steeds af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kicksr

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
47
Sinds kort gebeurt het regelmatig dat een link in Outlook niet goed werkt.
In mail van gewone bedrijven zoals de staatsloterij, air miles, etc. staan links waarmee je verder kunt surfen op internet.
Mijn standaard browser is Internet Explorer en die wordt dan wel geopend, maar even later sluit die weer.
Dit gebeurt niet bij alle links. Sommige doen het gewoon wel.
Maar als een link het niet doen blijft deze het ook niet doen.
Ik ben er achter gekomen dat als ik Firefox als standaard browser instel, dit niet gebeurt.
Het probleem zit waarschijnlijk dus in Internet Explorer, maar wat ik ook probeer, het lukt me niet om van deze kwaal af te komen.

Ik gebruik Windows XP Home SP2 en Internet Explorer 6.0
Firefox gebruik ik zelden.
 
Probeer in 1e instantie even je internetcache, dus alle cookies te verwijderen. Dat kan via extra en dan opties en als dat niet helpt, gewoon met je cd rom Windows even te repareren.

Als je weet wanneer het begonnen is, kun je ook via system restore teruggaan naar een datum vóór het probleem zich openbaarde.
 
Geplaatst door Jozo
Outlook of outlook express ?

Het is Outlook.
Ook de link in het bericht dat meldde dat er een reactie was op mijn vraag deed het maar heel even en vervolgens werd Internet Explorer afgesloten.
Als ik de link kopieer is er niets aan de hand.

Verder had ik ook alle cookies al verwijderd.
En ik heb ook al het oudste herstelpunt gebruikt.
En met de optie om Internet Explorer opnieuw te installeren wacht ik liever omdat ik een PC heb waar geen CD rom van Windows bijzit maar een herstel-CD en dat betekent dat ik alles opnieuw zou moeten installeren.
 
Ik heb zojuist de link die het in Outlook niet deed gekopieerd naar Word en van daaruit lukt het wel.

Het heeft dus wel met Outlook te maken.
 
Probeer eens via configuratiescherm > software > office > wijzigen > Office herstellen.
 
Ik heb zojuist eerst Office proberen te herstellen zonder succes.
Daarna Outlook gedeinstalleerd en vervolgens opnieuw geinstalleerd maar ook nu zonder succes.
 
Het is jammer maar beide oplossingen werken niet.

In ieder geval wel bedankt voor de moeite die je hebt genomen om me te helpen.
 
Nou nog een poging dan. :confused:
Ga in IE naar Extra > Internet-opties > Programma's > Webinstellingen herstellen.
en zet daar ook een vinkje bij " controleren of Internet Explorer de standaard browser is".
 
Helaas. Ook dit staat goed want tegenwoordig moet ik hier af en toe zijn omdat ik soms Firefox als standaardbrowser instel om toch de link in een bericht te openen.
 
Ik heb nu alle forums geprobeerd en niemand heeft een oplossing.
Er zit dus niets anders op dan format C: of is er toch nog iemand?????
 
OK nog één mogelijkheid. Het kan zijn, dat je een registerfout hebt en dat daardoor je internet explorer niet goed werkt. Stop de CDrom van XP in je speler en start opnieuw op. Geef aan dat je via de CD rom wilt opstarten. Op een bepaald moment krijg je een keuze menu. Kies voor het herstellen van Window XP. Blijf even zitten want je moet opnieuw je code invoeren etc. Als het goed is herstelt Windows nu en dan zou het best wel eens zo kunnen zijn, dat je IE hersteld is.
Succes
 
Geplaatst door blacksheep
OK nog één mogelijkheid. Het kan zijn, dat je een registerfout hebt en dat daardoor je internet explorer niet goed werkt. Stop de CDrom van XP in je speler en start opnieuw op. Geef aan dat je via de CD rom wilt opstarten. Op een bepaald moment krijg je een keuze menu. Kies voor het herstellen van Window XP. Blijf even zitten want je moet opnieuw je code invoeren etc. Als het goed is herstelt Windows nu en dan zou het best wel eens zo kunnen zijn, dat je IE hersteld is.
Succes

Bedankt maar dit zal niet lukken omdat ik een PC via mijn werk heb waarbij een herstel CD zit en dus geen officiele Windows XP.
 
Helaas ook dit lukt niet.
Het lijkt alsof IE wordt gedeinstalleerd en er wordt ook gevraagd om te rebooten maar als ik daarna IE opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat er al een nieuwere versie is geinstalleerd.

Een dezer dagen dus toch maar Windows opnieuw installeren.
In ieder geval wordt iedereen bedankt voor de moeite.
 
Bedankt maar dit zal niet lukken omdat ik een PC via mijn werk heb waarbij een herstel CD zit en dus geen officiele Windows XP.

Maar als je een herstel CD hebt, dan kun je deze toch gebruiken om Windows te repareren? Of ben ik mal?
 
Geplaatst door blacksheep
Bedankt maar dit zal niet lukken omdat ik een PC via mijn werk heb waarbij een herstel CD zit en dus geen officiele Windows XP.

Maar als je een herstel CD hebt, dan kun je deze toch gebruiken om Windows te repareren? Of ben ik mal?

Helaas niet. Als ik de PC opstart met deze herstel CD wordt de schijf geformatteerd en worden alle programma's geinstalleerd die er bij aankoop opstonden.
Een soort ghost dus.
 
Wat een toestand. Ik heb nog één mogelijkheid over, maar dat heeft niets te maken met IE. Je zou Firefox kunnen downloaden en die als je browser instellen. Is daar een onoverkomelijk bezwaar tegen? Dan kun je in ieder geval de links volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan