internet explorer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Als ik de pc aanzet en ik wil daarna internet explorer, live mail of een online game starten dan krijg ik een berichtje dat ik geen verbinding kan krijgen en of ik een oplossing wil zoeken voor het probleem.

Als ik dan een oplossing zoek is het probleem altijd: geen geldig IP adres. ierna word de lan opnieuw ingesteld waarna het probleem is opgelost.

Exhter bij de volgende start is het weer zo

Hoi,
als je wilt dat je vraag snel beantwoord wordt zul je toch wat meer info moeten geven. Welk modem e/o router dat je hebt en welk besturingssysteem b.v.

Laatst bewerkt:
Misschien helpt het als je je modem een keer reset. Stekker eruit en na ongeveer 20 seconden weer erin.

ip probleem

Het probleem is volgens mij gevonden. Ondanks een snelle pc ( Core i7 met 8ghz geheugen) duurt het lang eer de pc is opgestart. Het laatste progeamma wat opstart is Norman antivirus. Waarschijnlijk scant die eerst de boel waarna hij internet vrijgeeft. Als ik daarna nog 2 of 3 minuten wacht is het meestal goed. Het opstarten duurt dan totaal 6 minuten of zo. Als ik te snel ben en ik heb internet al geopend kan ik klikken op problemen oplossen en dan word het ip adres ook wel ingesteld en werkt alles ook weer even maar zo hoort het niet natuurlijk

Hoi,
bijna elke virusscanner scant de opstartitems, hoewel je die functie meestal uit kunt zetten is dit niet aan te raden.
Wat je wél kunt doen (indien de optie aanwezig is) is de opstartitems die je vertrouwt als uitzondering/veilig te kenmerken, zodat ze niet steeds meegescand worden. Ik ken Norman wel van naam maar heb er verder geen ervaring mee.

Ik vermoed dat deze virusscanner de verbinding blokkeert totdat de beveiliging (firewall/virusscanner/spy&malware schild) volledig geladen is om zo de beveiliging te garanderen.
Meestal heeft een virusscanner ook een actieve filter-driver die de LAN/WLAN verbinding beheert en ook de toegang kan blokkeren indien de beveiliging nog niet geladen is of inactief is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan