internet explorer toont geen pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rammelaar

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
Sinds vrijdag toont IE geen pagina's meer. Ik krijg de melding:

'De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.'

Het ligt niet aan de internetverbinding. Ik kan wel e-mail ophalen en via Mozilla kan ik wel webpages bezoeken.

Ik werk met XP en heb SP2 twee weken geleden geinstalleerd. Verder Norton AV en firewall.

Kan er iets zijn met de automatische updates van windows? Of heeft iemand een ander idee?

Je kan GEEN ENKELE pagina meer op?

En als je naar het IP gaat van een pagina?

Heeft IE (en onderdelen) nog wel de rechten in je firewall?

Je kan GEEN ENKELE pagina meer op? Nee, bij sommige webpages gaat explorer nog wel even zoeken onderin het scherm, om het vervolgens toch weer op te geven. In alle gevallen blijft het adres bovenin het scherm ongewijzigd. Hoe vaak je ook op een andere website klikt. Ook de favorieten en de startpagina-links doen niks.

En als je naar het IP gaat van een pagina? Gebeurt er ook niks.

Heeft IE (en onderdelen) nog wel de rechten in je firewall?Zelf heb ik niks veranderd, dus ik denk van wel. Waar kan ik het controleren?

Is het een idee om IE opnieuw te installeren? Zo ja, hoe doe ik dat?

Andere oplossingen?

WinSockFix en IEFix zijn aardige tooltje om mee te beginnen.
IEFix bied ook de mogenlijkheid IE opnieuw te installeren.

Kijk eerst eens of het wel lukt met de firewall op disabled.

Als ik Norton Firewall uitschakel, zijn alle problemen inderdaad verdwenen.

Maar wat nou? Het lijkt me toch wat veiliger om de firewall aan te laten staan. En in de windows firewall (die nu uitstaat) heb ik minder vertrouwen.

Wat is de volgende stap?

Verwijder alle programmaregels uit je firewall en laat hem "opnieuw leren" welke programma's wel en geen toegang mogen hebben.

het is opgelost!

in de norton firewall stond het programma IE op onverklaarbare wijze op 'alles blokkeren'. ik heb het veranderd in 'automatisch'.

Oh ja, hartstikke bedankt XP_PC en Jozo. Jullie hebben me prima op weg geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan