Internet Explorer veel trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbers5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd werkt Internet Explorer véél trager.
Boze tongen beweren dat Microsoft je zo dwingt om Edge te gaan gebruiken.
Wie weet goede raad ?
Piet van der Sanden.

Tja, wat is een goede objectieve raad?

- wat ervaar jij als prettig aan het werken met Windows 10, of anders gevraagd, wat gaat fijner / soepeler / leuker / beter dan met je vorige Windows?
- wat vind je minder fijn gaan onder Windows 10 dan onder je vorige Windows?

Goede raad: Firefox.

Goede raad 2 : Je OS pas updaten als je zeker weet dat alle voor jou belangrijke functies en programma's goed werken.

Wás dat maar zo................! Ik kreeg een hel / fel groen licht van Microsoft afgelopen juli. Toch : Klik

Laatst bewerkt:
Hoi Olbers5

@+jongens

Zoals al bekend tot nu toe geworden is ( :D ) ben nog steeds geen W10 gebruiker en weet weinig over die kiekeboe nieuwe windows, maar dat betekend ook niet dat ik totaal helemaal niets over ook weet ...:rolleyes:
Wou ik even vragen ( dus voorstellen+/~- vragen ) is het niet zo dat je even ook en evt. Explorer in die W10 ietsjes optimaliseren kan/ of moet ? :(
Wist je dat je URL. bijv ook instellen kan dat die standaard met Explorer geopend word etc..etc.. er zijn meerdere of ontelbare foefjes dat je Explorer naar eigen wens in W10 opfleuren ( lees optimaliseren !) kan etc..

Over zoiets lees ik namelijk ===> HIER !

P.S. Helpt dat dan niets ??

In W10-URL openem met !.png << Misschien bijv. moet je dat nog ook doen ?? => Bron

Laatst bewerkt:
Wat een mazzelpik ben ik dan hè :p
Al minimaal 15-20 systemen geïnstalleerd en 0% problemen......
Verder nooit fan van IE geweest. Zelf nu Chrome en op enkele systemen Waterfox.....die is pas snel !!

Ik geloof je onvoorwaardelijk wat die problemen betreft, maar ik vind het wel frappant dat we hier op de Helpmij, maar ook elders op het w w w, vrij veel mensen tegenkomen die in hun 'verhaal' constateren dat hun browser (welke dan ook) traag / trager opstart onder 10 dan onder hun vorige OS. Heeft wellicht te maken met allerlei privacy opties die getweakt moeten worden, maar toch.........

Met je eens hoor gast0225, er zal een kern van waarheid inzitten en W10 is niet heilig maar wat ik meer zie is dat mensen klakkeloos zonder enige kennis en ervaring upgraden. Natuurlijk is 10 nieuw en heeft het kinderziektes maar hebben we dat niet met alle versies gehad ? En niet alleen Windows, hier ook een OSX systeem welke ook lang niet altijd vrijuit gaat, en ook het vaak geroemde Linux is verre van waterdicht. Sleutelwoord is denk ik kennis en even inlezen en lukt het niet dan vragen. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het alle probleempjes uit sluit maar je komt een heel eind. Nu loopt er op het www een soort van hetze tegen W10 en steekt de één de ander aan en dan gaat het hard.Menig socioloog kan er een studie van maken ;-) Het is zoals mensen in elkaar steken.
Los daarvan is het natuurlijk beroerd geregeld met de privacy maar ook dat staat niet op zich en is een ontwikkeling die we al jaren zien en wederom niet alleen bij MS. Data is het nieuwe geld. Ook hierbij geldt dat je wat onderzoek moet doen en waar nodig aanpassingen en anders niet zeuren.

Ik moest even naar het startbericht scrollen voordat ik dit antwoord ging typen om te voorkomen dat ik offtopic zou reageren, maar ik denk dat ik veilig binnen de marges van ontopic blijf:

een paar dingen : het trager starten / werken van een browser onder 10 is iets dat veel mensen ervaren en anderen weer niet. Oorzaak ? Hij die 't 100% antwoord heeft mag het zeggen.
Ik behoor niet tot de club die een hetze voert tegen 10, integendeel, ik heb sinds enkele weken een hagelnieuw 2e laptopje van Toshiba, een 12,5" ding. Dáárop gaat álles supersnel : IE, Edge en Chrome (ik heb ze alle drie). Verder ben ik over Win 10 op deze machine zéér tevreden.
Op mijn (nog snellere hoofd laptop uit oktober 2013) met véél betere hardwarespecificaties, was Win 10 niet lekker lopende te krijgen (maar dat wist je al, daar hebben we het in topics vaker over gehad)

Reden dat ik in bericht 2 geen advies gaf aan TS, maar in de vorm van 2 vragen een antwoord van hem probeer te krijgen, is het advies dat ik van plan te gaan geven, maar niet eerder dan dat ik weet hoe hij het e.e.a. ervaart.
Stel dat 'ie weinig bijzondere verbeteringen ervaart met 10 en verder over zijn vorige OS super tevreden was, dan ja, dan adviseer ik hem : ga terug naar je vorige Windows als je browser daar wel supersnel was en ga pas over naar 10 op een volgende nieuw aan te schaffen machine.
De gouden stelregel waar velen van ons hier op de Helpmij nogal eens mee schermen is en blijft toch nog altijd : als iets uitstekend werkt, ga er dan vooral niet aan rommelen?

Laatst bewerkt:
Lieve en beste allemaal :rolleyes:

Daarom is uiteindelijk hier helpmij.nl bestemd dus ...:D toch ?
Wij zijn hier niet over eigen overtuigingen ( van of over OS W10 ! ) te praten maar om voornamelijk zijn wij hier om een potentiele TS te proberen helpen ..
ALS ik of jij of hij TOEVALLIG super snelle systemen hebben, en als wij ook toevallig geen problemen met eigen besturing systeem-(-en) hebben dat betekend niets en niets met een TS te maken heeft ..
Wij moeten kunnen proberen iemand te helpen ( een TS dus ! ) dat eigen probleem op forum voorgesteld heeft en die niet in staat is zijn probleem zelf op te lossen ...
Absoluut van geen enkel belang is wat wij hebben of wat wij kunnen of wat wij zullen voor eigen overtuigingen hebben ( ik wil deze browser jij dan een andere, ik vind deze en dat beter maar jij alweer iets anders etc .. ), maar TS hulp nodig heeft en dat is wel van belang ...
Dit ene probleem moet verholpen kunnen worden ... toch ?? :(

Laatst bewerkt:
Waarmee je precies wat beoogd te 'zeggen'?

Als ik alle berichten doorlees en ik zou topicstarter zijn, dan wist ik wel wat mij te doen stond, ik zou linksaf kunnen of mij op de bol krabben en rechtsaf gaan. De discussie over 10 en de eventuele gevolgen daarvan op andere machines is juist voor TS een nadenkertje wat hij nu het beste kan gaan doen. Ik zou blij zijn met de reacties als ik topic starter zou zijn geweest. Proos en Cons en dan trek ik vervolgens mijn eigen conclusie wel.

Laatst bewerkt:
Mee eens, beter het hele verhaal te vertellen waar zowel gast0225 als ik hard mee bezig zijn zodat TS een totaal plaatje heeft voor nu maar ook zeker voor in de toekomst.

:D heh kijk hoe makkelijk is dat, uit te peuteren enz.. ...

Oke deze keer dan, .... maar even ook ter duidelijkheid zo een discussie hier hoort niet ...:(

Bedoelde ik dus ongv. zo : ( of moet ik tekening maken ? :( ) ..
Jongens wij moeten ietsjes minder over zichzelf en over eigen systemen en eigen kunsten bevindingen en overtuigingen etc..etc.. bij een topic hebben, dat alles en allemaal andere kant weegt en lijd enz.. en buiten een TS-vraag hoort. .... toch of ?
Het is beter zich ( als je tip-gever bent ? ) op gestelde vraag concentreren en zo beter-mogelijk een oplossing-tip te geven, uiteindelijk misschien ook onze eigen smaak een bepaalde TS helemaal niet interesseert ?? :(

Laatst bewerkt:
Ik ook niet maar dat is niet de eerste keer. En nou weer ontopic want als er één is die hier offtopic gaat........ ;)

Ik ook niet maar dat is niet de eerste keer. En nou weer ontopic want als er één is die hier offtopic gaat........ ;)

:D En zie je nu, dat precies bedoel ik, dat is dus jou niet de eerste keer ( en ik ben nu zeker, laatste ook niet ! ) dat jij met mijn of iemand anders menig of tip niet mee eens bent ..
Jouw mening alleen maar telt en jouw mening goed of nuttig of gebruikelijk is etc.. Komt uit dat je dus nooit mee eens was ..
Terwijl ik persoonlijk wel met jouw tips zeer vaak ( meestal wel ! ) mee eens was ...:thumb:

Internet Explorer trager onder Windows 10 ?

Bedankt voor alle reacties. Daar ben ik alleen niets mee opgeschoten !
Ik zat niet te wachten op discussies van voor- en tegenstanders.
Liever had ik een oplossing gekregen. Mijn eerste vraag aan Helpmij werd zo een teleurstelling.
Olbers5.

Beste Piet van der Sanden : Bullsh*t. Je hebt niet eens de moeite genomen om de vragen, gesteld in bericht 2, te beantwoorden!

De helpmij.nl werkt ongeveer als volgt : iemand stelt een vraag, daar komt een reactie op. In dit geval in de vorm van een vraag / vragen. Wanneer de vraagsteller (in dit geval JIJ dus) zijn probleem serieus neemt, dan beantwoordt hij gestelde vragen. Dus jouw teleurstelling is geheel aan jezelf te wijten. Zéker als je pas 8 dagen na je startbericht de moeite neemt óm uberhaubt eens een keer te reageren. Kennelijk vond je je eigen vraag zó belangrijk, dat je 8 dagen niet reageerde, ondanks mailtjes die je van de Helpmij hebt ontvangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan