internet explorer vind de server niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Hallo,

ik werk met win 98 en een adsl modem.
modem verbinding is perfect maar explorer geeft elke keer de melding dat hij de server niet kan vinden.

De verbinding is goed want op mijn andere computer werkt het perfect.

Het probleem is gekomen na het inbouwen van een netwerk kaartje.

wie kan mij helpen ?
 
netwerkkaartje is goed geinstalleerd? goed in het slotje?
driver ook goed? staat je kaartje in goed in apparatenbeheer?
 
volgens mij staat alles geod, maar ik ben maar een amateur, dus mijn vraag is waar het netwerkkaartje zou moeten staan nu staat hij bij netwerkadapters dat is toch goed. Zou de netwerk kaart invloed hebben terwijl de adsl verbinding goed is ???
 
sorry maar het is allemaal een beetje onduidelijk? welke pc doet het wel de host of de client? wat doet hij wel en wat doet hij niet. doet de email het wel op de pc? instellingen,allemaal goed? gebruikersnaam wachtwoord enz? geef even iets meer info! thanks!
 
het zit zo.

de host computer en de 98 computer zijn niet met elkaar verbonden, want dat heb ik nog niet klaar.

ik wissel dus van usb modem als ik van de ene naar de andere computer wil om te internetten ( de ene is voor de kinderen en de andere voor mij ).

Internet op de xp machnie werkt goed.
inbellen op win 98 comp. werkt ook goed max verbinding.

Internet explorer strat ook op maar kan zelfs de startpagina niet openen, want dan krijg ik de melding dat hij de server niet kan vinden. Emailen werkt daarom volgens mij ook niet.

Het probllem had ik nooit maar sind ik alleen het netwerkkaartje erin gezet heb heb ik het probleem, maar dat heeft toch geen invloed op Internet explorer.
zou het soms in de instellingen zitten, maar welke dan ??
 
Een usb modem wordt ook gezien als een soort van netwerkaart. Volgens mij is er een conflict ontstaan tussen je nieuwe netwerkkaart en je usbb modem. Als je je netwerkkaart goed hebt geinstalleerd, ligt het denk ik aan je instellingen. Ga in 98 eens naar start/run en typ winipcfg en geef enter.

Hoeveel netwerkkaarten kan je daar selecteren in het pull-down menu? En welke ip-adressen staan daarbij?
 
als ik dit doe :

krijg ik een fatale fout melding:

kan IP configuratie niet lezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan