Internet Explorer vs De rest van de browsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuiiper

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Beste Lezer,

Ik heb een probleem, dit gebeurd me nu al voor de 2e keer.. Ik heb een website gemaakt maar ik test de website altijd in Google Chrome, Mozilla FireFox en op Safari. Echter vergat ik weer te testen in Internet Explorer en bij de oplevering gebruikt de "klant" natuurlijk weer Internet Explorer waarmee hij in de problemen komt. Het zit zo..

In Chrome, Firefox en Safari is de pagina gewoon goed, alle DIVjes staan op de juiste plek, de achtergrond doet geen gekke dingen, de pagina is precies zoals ik hem gemaakt heb...

Wanneer ik nu Internet Explorer erbij pak verpringt me hele website naar links tegen de kant aan, de achtergrond afbeelding scrollt ineens mee waardoor de pagina er niet goed uit meer komt te zien, ook plaats die me "middle div" onderaan de pagina ineens..

Weet iemand wat ik fout doe, is dit een code die ik in me css moet plaatsen ofzo? of ondesteund IE een bepaalde code niet? Ik weet echt even niet meer hoe ik hier uit moet komen..

ps. als je code wilt zien, dat kan alleen moet je even zeggen of je de css wilt zien of (bv.) de index. kan het hier wel random op pompen maar vermoedelijk heeft het weinig zin..

bijlage. (wel uitgezoomd) de verschillen tussen IE en Chrome.

Met vriendelijke groet,
En heel veel dank voor een reactie,

Roy

IE.png
Chrome.jpg

Altijd lastig zonder werkend voorbeeld. Staat de site ergens online?
Zo niet kun je dan de gehele site als bijlage toevoegen dan kan ik lokaal testen.

is je code wel w3c valide?

Beste Grumbkow

Bedankt voor je snelle reactie, hier is de website online..

http://www.beginvanendt.webs.com/

Beste Manamana,

Ook jij bedankt voor je reactie, en wellicht een oplossing bijvoegend..

Als ik dat document door lees wat je mee aanrijkte zie ik vooral dingen staan dat het moet liggen aan mijn systeem? Instellingen die aan of uit moeten, Andere computer testen etc.
Ik kan je gegaranderen dat dit probleem hem in IE zit en dus niet op een systeem..

Tot zover bedankt, Grumbkow, ik hoop dat je misschien nog wat kan met die website.. Als je de site lokaal wil testen kan ik het wellicht wel voor je uploaden..

Groet,

Roy

Hoi Roy,
Deze site houdt zich inderdaad niet aan de spelregels: 't is nogal invalid html. :rolleyes:
En zonder spelregels gaan browsers hun eigen foutcorrectie op de pagina loslaten: dat kan wel eens heel raar uitpakken!

Belangrijk is dat de code begint met een Doctype en een charset.
Zonder Doctype springt IE altijd in de "quirksmode" = de fratsentoestand, waarbij de standaard cssregels niet meer gevolgd worden.
En vóór het Doctype mag helemaal niets staan, anders heeft IE alsnog kuren.
Ook ontbreekt de <html>-tag.

Begin maar eens met:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<!-- Roy Kuiper -->
<title>'t Begin van 't Endt - De Nacht Van</title>
... enz.
En zet als er laatste regel in:
HTML:
...
</html>

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste CSS Hunter,

Ik wist niet dat DOCTYPE en HTML tags zo belangrijk waren, ik ga het vanavond even toevoegen en dan kom ik er weer op terug!

Hardstikke bedankt voor je tijd, je bent nu al geweldig!

Groet,

Roy

Ik zie dat CSSHunter zich inmiddels in de topic gesettled heeft, in dat geval ben ik altijd overbodig ^^,

Ik denk dat met de oplossingen van CSSHunter je problemen vrijwel weg zullen zijn.

Zoals beloofd, nog even een reactie!

Het werkt nu helemaal naar behoren, echt geweldig.. Ik had al geprobeerd om <!Doctype> toe te voegen, alleen deed ik dat na me comment, blijkbaar mag er dus niks boven staan.

Weer wat geleerd!

Alle die deelgenomen hebben aan het zoeken van de oplossing, hardstikke bedankt!

Fijn weekend verder

Groet,

Roy

ps. kan een slotje op ;)

Ho-ho, niet zo haastig! - Dit was pas 't begin van 't endt! :p

• De Internet Explorers pakken het nu aardig op,
  • edoch er resteren nu nog 43 html-Errors die weggewerkt moeten worden. ;)

Maar om de moed er in te houden:
  • Hier is alvast het begin van 't endt: begin-end-nw.htm
  • Met nu nog maar 15 errors.
  • Met ingevoegd een tot 256 kleuren teruggebrachte header_white-nw.png van 56kB (ipv de header_white.jpg van 108kB) om de paginasnelheid te verhogen.
  • Met weglating van de <div id="space"> en toevoeging van een paar regeltjes aanvullend/vervangend css in de <head>, om de L/R-scrollbar onderin weg te werken bij hoge resoluties (naar rechts scrollen gaf prachtige lege ruimte te zien).

O ja, in de affiche-afbeelding zou ik nog het jaartal 2012 achter "ZATERDAG 13 OKTOBER" monteren, want op internet zwerven altijd zwaar verouderde sites/pagina's, en zonder jaartal weet je niet of het over de komende 13 oktober gaat of eentje die al achter de rug is in een eerder jaar.
Niet iedereen pakt zijn agenda erbij om te kijken in welk jaar 13 oktober valt als het een zaterdag is! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi Roy,
Aha, ik zie dat de poster door de browser omlaag moet worden geschaald naar de goede breedte. Dat kan beter in een tekenprogramma: is scherper, en kost ook minder bestandsgrootte die gedownload hoeft te worden.

Een nieuwe poster1-nw.png er ook nog even ingehangen (60kB ipv 110kB).

Succes verder,
CSShunter

Er mag trouwens wel wat boven de doctype staan, maar hier kom je wel achter als je ooit begint met PHP e.d. ;P

Zeker weten, bv. om een PHP-header toe te voegen.
Maar na het P van Preprocessen op de server wordt er aan de browser niets toegeleverd vóór het Doctype (als het goed is). :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan