Internet Explorer wil wel opstarten, maar geeft daarna geen sjoege

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenling

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire X3990 64-bits met Windows 7 Home Premium, Service Pack 1.

Nadat ik problemen had met malware heb ik opgeschoond met verschillende programma’s. Misschien iets te enthousiast, maar dat kan ik helaas niet meer terugdraaien.

Nu heb ik een probleem met Internet Explorer 10. Deze werkt niet meer en ik kan het niet terug zetten naar IE9. Als ik de programma’s opnieuw download geeft mijn systeem aan dat deze niet geïnstalleerd kunnen worden omdat er al nieuwere versies op mijn computer zijn.

Bij het opstarten van Internet Explorer krijg ik de mededeling “Internet Explorer werkt niet meer” en kan ik alleen kiezen voor ‘programma afsluiten’.

Als ik via het configuratiescherm bij ‘Netwerk en internet’ kies voor ‘Intenet’ en bij ‘Geavanceerd’ kies voor ‘opnieuw instellen’ dan staat er een rood kruisje voor ‘Aanpassingen door de gebruiker opnieuw instellen’ en ‘Standaard instellingen toepassen’. Wel worden de invoegtoepassingen van de browser uitgeschakeld en mijn persoonlijke instellingen verwijderd. Ook in de veilige modus wordt er niet meer teruggezet dan hierboven beschreven.

Het gekke is dat Internet Explorer in de veilige modus met netwerk wel werkt.

Ik maak nu gebruik van Google Chrome en dat bevalt me prima, maar ik wil graag dat Internet Explorer ook gewoon gaat werken.

Dit staat als fout in het logboek:
Naam van toepassing met fout: IEXPLORE.EXE, versie: 10.0.9200.16720, tijdstempel: 0x523cf127
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 6.1.7601.18229, tijdstempel: 0x51fb1116
Uitzonderingscode: 0xe06d7363
Foutoffset: 0x0000c41f
Id van proces met fout: 0x1bb4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cecf1c794805f2
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
Pad naar module met fout: C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll

Wie kan me hiermee helpen? Alle oplossingen die ik kon vinden op internet werken niet.

Groetjes van Leny

Probeer de stappen van deze link, die vanaf "Reinstall Internet Explorer"
De NL-link voor downloaden van IE10 voor jouw Windows 7 64-bit is deze link

Tijs.

Helaas werkt dit niet, de fix-it heb ik ook nog maar geprobeerd en dan heeft hij het volgende gerepareerd:
Preventie van gegevensuitvoering uitgeschakeld
SmartScreen-filter uitgeschakeld

Verder de stappen gedaan, maar ook dan wil hij die
‘Aanpassingen door de gebruiker opnieuw instellen'
en
‘Standaard instellingen toepassen’
niet uitvoeren

Mijn systeem kan de installatie van Internet Explorer 10 niet voltooien omdat er al een nieuwere versie van Internet Explorer op deze computer is geïnstalleerd.

Heb je nog een idee?

Groetjes van Leny

Dat zal wel de Nederlandse pagina zijn geweest.

Graag de Engelse versie uitvoeren, vanaf "Reinstall Internet Explorer": link
Link naar de NL versie van IE10 staat in mijn vorige posting al gelinkt. Die heb je (later in de instructie) nodig.

Tijs.

Hoi Tijs,

Dat lukte niet, maar daardoor heb ik wel gevonden dat ik via de 'cmd' prompt onderstaande kon doen (wat ik met een beetje angst in het hart heb gedaan):

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Microsoft-Windows-InternetExplorer-*10.*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Daarna stond mijn Internet Explorer op versie 9, maar die wilde ook nog niet opstarten.

Toen heb ik deze fix gedaan

http://support.microsoft.com/kb/2579295

en daarna stond Internet Explorer op versie 8, die gewoon start en doet wat hij moet doen.

Ik denk dat ik gewoon kan upgraden, maar wacht daar nog even mee. Ik zal in ieder geval een restore punt maken voor ik Internet Explorer ga upgraden.

Bedankt voor de hulp, zonder jou was ik nooit zover gekomen.

Groetjes van Leny

Helaas blijkt alleen IE8 het te willen doen op mijn computer. Ik heb alle stappen gevolgd en kan nu wel een nieuwere versie (zelfs IE11 geprobeerd) op mijn computer zetten, maar het programma start op maar IE werkt niet. In veilige modus met netwerk werkt IE in alle hogere versies wel.

Nog een suggestie? Het blijft een beetje aan me knagen, kan zoiets niet uitstaan. Ik kan best leven zonder een hogere versie van IE, maar grrrrrrr

Groetjes van Leny

Zal mogelijk aan invoegtoepassingen liggen óf aan automatisch meestartende items.
a. Verder software verwijderen die mogelijk iets met Internet Explorer te maken heeft maar je niet nodig hebt (toolbars etc.)
b. Daarna nog eens flink harken in de Invoegtoepassingen (resten van a.)
c. Daarna nog eens MalwareBytes Free installeren, updaten en draaien, ook weer ihkv. resten van a.
d. Kijk via AutoRuns eens kijken wat er allemaal meestart en zaken waarvan je de noodzaak niet ziet uitvinken (doe dat wel selectief en nauwkeurig, anders start wellicht heel Windows niet meer!).
e. (Via het Start Menu) heb je de keuze om Internet Explorer te starten in Veilige modus (dus zonder invoegtoepassingen naar ik aanneem) te starten. Kijk ook eens of dat wat oplevert.

Verder houd het (vanaf hier, per slot heeft een forum zijn beperkingen) het wat mij betreft op.

Tijs.

Ik gebruik Microsoft Security Essentials en af en toe doe ik HouseCall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan