Internet Explorer ziet home afbeelding niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmbiking

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
32
Hallo allen :)

Ik heb een probleempje met mijn site... Ik heb een hele simpele porftolio site gemaakt voor mijn fotografie werk met een home pagina, index.html, met "mijn visitekaartje" als afbeelding en als je er op klikt ga je meteen naar de gallery. that's it. Maaarr.... Ik gebruik mac en op safari, opera, en firefox is de homeafbeelding gewoon te zien, het visitekaartje dus. Maar op de 2 windows computers met internet explorer hier zie je geen home afbeelding waar je op moet klikken, alleen een vierkant met een rood kruisje, en als je dan verder klikt komt je wel gewoon op een werkende gallery.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?
BVD :)
 
Ik ga even heel erg gokken. Dat zou kunnen liggen aan het gebruik van hoofd- en kleine letters door elkaar heen. Windows maakt geen verschil tussen hoofd- en kleine letters, alle andere systemen wel. Het beste is om in namen van bestanden, afbeeldingen, enz. alleen kleine letters te gebruiken.
Het zou ook kunnen dat je andere tekens dan gewone letters en cijfers, het koppelteken en de underscore _ gebruikt. Bijvoorbeeld spaties. In plaats van een spatie kun je beter - of _ gebruiken.
Als dat het niet is, dan moet je even 'n link naar je site geven, zodat de code bekeken kan worden.
 
Enkel een plaatje, en dan zoveel fouten in één simpele pagina:
Errors found while checking this document as XHTML 1.0 Transitional!
Result: 14 Errors


Daar wordt je niet vrolijk van.

http://validator.w3.org/

:cool:
 
Ik sluit me geheel bij de vorige reactie aan. Er zitten fouten bij die de wildste problemen kunnen geven.
Bij mij zie ik overigens de foto wel in Internet Explorer 6, 7 en 8. Los van de fouten verbeteren zou je de cache van de browser kunnen legen. Mogelijk zit daar 'n beschadigd bestand in.
'n Heel ander iets: als je de afbeeldingen uitzet, staat er helemaal niets op je pagina. Dat betekent dat hij nooit in 'n zoekmachine terecht kan komen. Als dat niet de bedoeling is, dan moet je zorgen voor tekst op je site.
 
Ik heb de afbeelding al geregeld, het bleek dat ik het verkeerde kleurprofliel gebruikte (CYMK ipv sRGB). Dus het was al sinds vanmiddag opgelost ;)

Nog even een ander vraagje, hoe kan ik er voor zorgen dat de site bij zoekmachines komt?
 
Ah, die ga ik onthouden, over dat kleurenprofiel. Ergens heel diep in m'n hoofd hangt zoiets, goed om 't weer even op te halen.
't Aanmelden bij zoekmachines is 'n fluitje van 'n cent (maar lees wel eerst even alles, want aanmelden heeft nu geen enkel nut).
Om m'n vingers te sparen: bovenaan deze pagina vind je 'n hele serie links om je aan te melden op van alles en nog wat. Voorzover ik weet zijn dit allemaal redelijk betrouwbare clubs, je moet je nooit in het wilde weg gaan aanmelden op portals en zo, want sommige gebruiken methoden die je bij 'n zoekmachine problemen kunnen opleveren.
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html

Maar aan dat aanmelden heb je helemaal niets. Wel nog aan die pagina's met rubrieken en verzamelingen met links, maar niet bij Google en zo. Zoals je site nu is zullen veel van die portals je trouwens ook niet opnemen.
De spider van 'n zoekmachine (die doorzoekt je pagina) is te vergelijken met 'n blinde. Er staat wel 'n afbeelding op je pagina, maar verder letterlijk helemaal niets. Dus wat moet Google, of Live Search, of Yahoo indexeren? Die hebben tekst nodig.

Als je wilt dat je adres wordt gevonden, moet je dus je adres in tekst op je pagina zetten. Als je wilt dat je als fotograaf wordt gevonden, moet je 'n verhaal over hoe je foto's maakt en zo in tekst op je pagina zetten. Enz.
't Helpt ook als je die fouten uit je site haalt, daar houden spiders niet van.
Daarnaast is ook nog 'n goede structuur van je site van belang. De belangrijkste titel moet in 'n <h1>, 'n minder belangrijke in 'n <h2>, enz.

Als je nou denkt, oeps, da's lastiger dan ik dacht, dan kon je wel 'ns gelijk hebben :D

Nederlandstalige richtlijnen van Google (die gelden ruwweg ook voor de andere zoekmachines):
http://www.google.com/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf
(dit is 'n pdf, mogelijk gaat die gelijk downloaden bij jou).

Nog 'n uitstekende Nederlandstalige handleiding:
http://www.seoguru.nl/zoekmachine-handleiding.html

Op deze site kun je zien wat 'n spider, dus 'n zoekmachine, ziet:
http://www.seo-browser.com/
Als je daar het adres van je homepage invoert, zie je gelijk wat ik bedoel met dat er geen tekst staat. Zelfde geldt voor de pagina met foto's.

Die foto's zijn trouwens eigenlijk veel te groot: bij elkaar 4 MB. Meestal worden er thumbnails gemaakt van zulke foto's en als iemand dan op 'n thumbnail klikt wordt pas de grote foto geladen. 't Laden van zo'n pagina van 4 MB kan behoorlijk lang duren.
Er zitten trouwens hele leuke foto's bij. Zie weer 'ns dat ik geen fotograaf ben...
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan