internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Geachte helper:
Ik kon wel online komen maar niet bij mijn surfer internet explorer. Kreeg steeds het bericht EXPLORE. fout en sluit af. Bij het zoeken naar de oplossing kwam ik surfer Advancebrowser tegen. Deze gedownload en via haar kan ik nu surfen.
Mijn probleem: er komt steeds dat venster: explorer, fout en sluit af, dit vele malen.
De foutmelding zegt: ycomp5_3_12_0.DLL op 017f:68006b8f.
Twee mogelijkheden of herstellen (als dit gaat) of internet explorer geheel verwijderen (gaat dat?)
PS:
Volgende ter informatie, weet niet of het met mijn probleem te maken heeft.
Ik heb al verschillende malen "geprobeerd" mijn win89.SE opnieuw te installeren( over de aanwezige)
Krijg de volgende foutmelding:
Error:NAV auto.protect is unable to start SYMEUNT.386 is not loaded. Mijn NAV opnieuw geinstalleerd maar deze melding blijft bij het proberen te installeren van win.98SE
Ik kijk uit naar een spoedig advies, voor iedere hulp, bijvoorbaat dank,
JHG

Dit bericht verplaats ik van overige software.

Die Ycomp foutmelding heb ik opgezocht en die verwijst naar yahoo, maar ik heb nog niet gevonden wat er nou precies gemeld wordt.

inernet explorer

Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Kan of moet ik wat doen intussen of krijg ik nog verder antwoord?
m.v.g.

Internet explorer opnieuw installeren kan door hem eerst te verwijderen via software (windows onderdelen toevoegen/verwijderen)

Zorg wel dat de windows cd bij de hand is, want op diezelfde manier kan hij weer geinstalleerd worden. (via software)

Misschien dat Internet explorer beschadigd is en zijn de problemen met een schone internet explorer verholpen.

Bedankt Tanja1968,
Ik ga het proberen, ben zeer benieuwd of het lukt, ik laat je het resultaat weten.
jhg

Ik hoop ook zeker dat het lukt. Heb het zelf nog nooit gedaan, maar dit zou op deze manier moeten werken.

Vinkje bij internet explorer weghalen en op volgende klikken.

Misschien na het verwijderen nog wel een keer opstarten zodat alle registerverwijzingen weg zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt Bennie,
Maar wat nu?
Yahoo gebruik ik al maanden om met mijn familie te videochatten en met succes.
Tanja1968 schreef dat ik IE geheel moet verwijderen en dan opnieuw installeren!!.
Moet ik nog doen!
M.v.g.
JHG

Je hoeft hem niet te verwijderen. Er stond herstellen of verwijderen. Ik legde uit hoe je dat kon doen. Als het alleen spyware is is het veel makkelijker op te lossen. Zie de link van Bennie.

Als niets helpt kun je alsnog internet explorer opnieuw installeren.:)

Tanja1968
Via conf., software en internet explorer 6 en tools, aangeklikt en verwijderd, krijg het venster: Internet 6 and Internet tools, met de mogelijkheden van add a component of Repair IE. Heb eerste de tweede gedaan, alles opnieuw gestart en krijg van explorer het zelfde fout antwoord. daarna het eerste gedaan, zelfde foutantwoord van IE. Verwijderen van IE stond er niet bij! De fout is nog steeds ycom5_3_12_0.dll 0167:68006fgd. Jammer maar someday sometime, komt er wel een oplossing hoop ik. Bedankt voor het advies.
M.v.g.
JHG
Je schreef zie het bericht van Bennie! Heb je dat gezien? Voor mij acrakedabra!

Laatst bewerkt:
Dus je kon niet het vinkje bij Internet explorer weghalen en dan op volgende klikken?

Tanja1968
Weer dank je!
Ik zie of zag nergens een lokatie (een vierkantje) waar een vink ingezet of weggehaald kan worden.
Config.--software...naar het venster eigenschappen voor software. Daar staat o.a. internet explorer etc. en onder deze div. softwares staat ; toevoegen of verwijderen. Klik op verwijderen etc. zie voorgaande mail.;)

Verder op zag ik wel vinkmogelijkheden en daar heb ik ingeklikt of verwijderd wat ik dacht moest gebeuren.
Still de zelfde foutmelding.

Maar ik zie nu dat internet explorer 6 etc. is verdwenen uit de lijst van eigenschappen voor software.
Nu is IE bijgeleverd toendertijd bij windows89SE, zal ik die nu weer eens probelen te downloaden?

Laatst bewerkt:
Bij win98 is meen ik Internet explorer 5 meegeleverd. Als je 6 wilt hebben zou je hem kunnen downloaden. Ik weet alleen uit mijn hoofd niet meer waar.

Ik heb de link naar internet explorer 6 and tools gevonden en gedownload. Leek alles goed te gaan maar uiteindelijk om kort te gaan, ik kan nog steeds niet via explorer gaan surfen. In de eerste paar minuten bij deze nieuwe opstart kreeg ik 42x Explorer, foutmelding en sluit af. Klikte het weg en nog geen seconde later was het er weer. De fout is nog steeds :
ycomp5_3_12_0.dll op 017f:68006b8f.
In de hoop dat U blijft helpen naar een oplossing,
m.v.g.
JHG

Ik heb de link naar internet explorer 6 and tools gevonden en gedownload. Leek alles goed te gaan maar uiteindelijk om kort te gaan, ik kan nog steeds niet via explorer gaan surfen. In de eerste paar minuten bij deze nieuwe opstart kreeg ik 42x Explorer, foutmelding en sluit af. Klikte het weg en nog geen seconde later was het er weer. De fout is nog steeds :
ycomp5_3_12_0.dll op 017f:68006b8f.
In de hoop dat U blijft helpen naar een oplossing,
m.v.g.
JHG

Dan zou ik toch die link van Bennie ook nog goed doornemen. Als het spyware is kom je er heel makkelijk vanaf.:)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016

Eerste bericht goed doorlezen en doen wat daar staat. Dan plaats je in DAT topic je Hijackthis log. Een expert zal naar het log kijken en zeggen wat je moet doen.

Hopelijk ben je er DAN vanaf.:)

Als het lastig is om het eerste bericht goed te begrijpen in dat topic, schroom dan niet om hier (dit topic) je vragen te stellen. Dan loodsen we je er doorheen;)

Laatst bewerkt:
Je kan wel nieuwe versies van IE installeren, maar daar haal je toch geen Spyware mee weg? Het lijkt dat daar toch het probleem ligt.

Groetjes,
Bennie

Daar ben ik inmiddels ook van overtuigd:) Ik lees terug in dit topic dat giezenjh er een beetje tegenop ziet om die scans uit te voeren.

Laatst bewerkt:
Dan moeten we vooral duidelijk maken dat daar niets engs aan is...;)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan