internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zullen het stap voor stap doen. Dan is het niet zoveel info tegelijk:)

Spybot en adaware zijn programma's die de pc controleren op ongevraagde troep die meekomt met surfen. Download en installeer eerst deze 2 programma's

Spybot http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Adaware http://download.com.com/3000-2144-10214379.html?tag=lst-0-1

Ik heb de programma's van een andere site, deze site is overzichtelijker vind ik.

Als het installeren klaar is gaan we de volgende stap doen.:)

Tanja1968, weer bedankt voor jouw aktie.
Ik heb Spyware Blaster en - Guard en Adaware 6 maar toch heb ik jouw advies opgevold en daarbij spybot nieuw gedownload en Adaware overschreven.
Ik ga ze nu eens bekijken of er spionnen aanwezig zijn,
zoja ga ik ze verwijderen.
Wacht op je volgende instructie,
B.v.d. @ m.v.g.
JHG

:thumb:

Heb spybot en adaware laten scannen. Er bleven er 6 over die niet met FREE ware kunnen worden verwijderd.

Laatst bewerkt:
Die 6 worden misschien verwijderd met de volgende scan (na het opstarten) maar dat voor later. Je hebt de scans voldaan.

De volgende stap is hijackthis downloaden. Dat kan hier http://mjc1.com/mirror/hjt/ (klik op de button Hijack This)

De volgende stap is:

Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand. (dus hijackthis.log vervangen door hijackthis.txt .(dus de laatste 3 letters na de punt weghalen en vervangen door txt) Kopieer en plak de inhoud hier
Fix nog niets. Er zitten ook dingen tussen die je echt nodig hebt

Ik plaats je log op de juiste plek en laat ernaar kijken. Ik zal hier plaatsen wat er volgens de experts moet gebeuren.

PS. Sorry voor de late reactie.:)

Laatst bewerkt:
Tanja1968,
Ik weet niet of ik het moet doen maar het lijkt mij wel om jou(jullie) mijn gegevens te geven, zie bijlage.
PS. Gisteren overdag, zag ik een hele tijd dat explorer venster niet maar gisterenavond was het weer helemaal mis, op zeer korte tijdintervallen. Ik ga denken om alles weer opnieuw te installeren, niet leuk maar misschien toch de oplossing.
Maar voordat ik dat doe wacht ik nog even of jullie toch nog een goede raad hebben.
M.v.g.
JHG

Laatst bewerkt:
Giezenjh,

De link die Gezina gaf is naar het speciale topic voor HijackThis-logs: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016
Als je daar je HijackThis-log even plaatst, wordt het snel gevonden door een expert die je precies vertelt hoe je van de rommel afkomt. (En er zit rommel ik, zie ik: niet alleen dat Yahoo-gedoe maar ook MS-Connect, Mywebsearch...) Dus plaats je log daar maar even - grote kans dat je probleem daarmee wordt opgelost.

Geplaatst door Tanja1968

Ik plaats je log op de juiste plek en laat ernaar kijken. Ik zal hier plaatsen wat er volgens de experts moet gebeuren.

Dit heeft Tanja gemeldt aan giezenjh, dus ik denk dat daar dan ook op gewacht wordt? :)

Ik heb mijn log aan Tanja 1968 als bijlagen gestuurd. . Nu krijg ik dit bericht van U (Buffy), zal ik het ook U toesturen?
M.v.g.
JHG

Nee, geizenjh:) Laat het maar even zo :) Of even wachten of in die link posten die buffy gaf.

Sorry weer voor de late reactie (moet ook af en toe werken :D ) Ik zal het log van Giezenjh plaatsen in het Topic.

PS voor de anderen. Dit is een stap voor stap uitleg voor iemand die het nog een beetje moeilijk vond, vandaar dat ik het op deze manier doe:)

[edit]Ik heb hem geplaatst. Ik zal het antwoord van Pieter ook hier plaatsen, tenzij iemand anders hem al eerder ziet en hier plakt natuurlijk.:)

En Giezenjh, je log is hier veilig hoor. We zijn hier om elkaar te helpen:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik vind het prima:) we hebben allemaal stap voor stap moeten beginnen:)

Nou, hier is hij dan. Bennie heeft hem voor ons nagekeken.:) Dit is zijn antwoord:D

Tanja, hoe kom jij aan al die Spyware???

Het volgende moet weg:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/cus...aults/sb/ymsgr/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/MS-Connect/Portal/portal.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAM FILES\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YCOMP5_3_12_0.DLL
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAM FILES\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YCOMP5_3_12_0.DLL
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAM FILES\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\PROGRAM FILES\MYWEBSEARCH\BAR\1.BIN\MWSBAR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\PROGRAM FILES\MYWEBSEARCH\SRCHASTT\1.BIN\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: (no name) - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\REAL\TOOLBAR\REALBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\PROGRAM FILES\MYWEBSEARCH\BAR\1.BIN\MWSBAR.DLL
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\REAL\TOOLBAR\REALBAR.DLL
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRAM FILES\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YCOMP5_3_12_0.DLL
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://download.yahoo.com/dl/installs/yinst0309.cab

Daarna opnieuw opstarten. Yahoo moet het wel ontgelden. Ik geloof dat ze dat niet op prijs gaat stellen. Kiezen of delen lijkt me...

Dus dat programma hijackthis moet je nog een keer draaien. Vink alles wat hierboven staat aan en klik op fix. Let wel op wat Bennie gezegd heeft over Yahoo, het is dus wel spyware. Ik zou adviseren om over te gaan op een ander videochat progamma zonder spyware.

Er is hier vast iemand die je kan vertellen welke programma's daar geschikt voor zijn.

Pieter is ook nog even langsgelopen en die heeft iets toe te voegen.

Hoi Tanja1968,

Laat Giezenjh SpyKiller ook verwijderen.
Jij wijst hem dan wel de weg naar wat wel werkt, toch?

Groetjes,

Pieter

Laatst bewerkt:
Ik zou het willen uitschreeuwen:
Het werkttttttt,
Al die gene die aan mijn probleem hebben meegewerkt, heel heel hartelijk dank maar in het bijzonder mijn coordinator TANJA1968, heel hartelijk dank .
Die seconde van zou het nu eindelijk werken, was een echt spannende en daar kwam internet explorer met mijn startpagina, ik gaf een gil dat mijn vrouw het boven hoorde.
HELPMIJ heel hartelijk dank:thumb: :thumb: :thumb:
Met heel veel vriendelijke groeten,
GiezenJH

Heel graag gedaan. Alle geduld is beloond. Alleen wat nu met die yahoo? Is die nu verwijderd? Er zit volgens de experts spyware in en kan dus in de toekomst weer voor problemen zorgen.

Tip. Doe eens in de zoveel tijd eens een scan met spybot en adaware. Dat houdt de pc schoon.

Heel veel internet plezier verder. Ik ben blij dat het gelukt is:thumb: :thumb:

Tanja1968
Ik had een lang bericht geschreven maar om een of andere onduidelijke rede is het weg, nu maak ik het kort.
Nogmaals heel veel dank, I am so happy.
Wat yahoo betreft heb ik een probleem. Wij, zoon met familie in de USA en wij, gebruikte Netmeeting, hadden veel last van onderbrekingen. Zoon kwam met Yahoo en daar zijn we zeer tevreden mee. Uren zit ik o.a. te schaken met kleinzoon via een schaakprogramma terwijl we elkaar zien en horen en worden heel weinig gestoord. Om de 2 of 3 dagen scan ik met spywareBlaster en Adaware en kijk of er mail van spionnen is, NAV gaat automatisch 1x per week en mailwasher en mailcheck funktioneren ook, denk ik.
Als je nog iemand zou tegenkomen , die een goede vervanger weet voor Yahoo, ik houd mij aanbevolen.
Ik wens jou nog veel succes met hulp aan Helpmij leden,
je doet het prima, IK BEN ZEER TE VREDEN!
Hartelijke groeten,
JHG

Hallo Pieter, bedankt voor jouw reactie.
Zoals je in mijn bericht aan Tanja kunt lezen, wil ik juist beeld en geluid om met mijn familie mondeling te chatten en daarnaast spellen met hun spellen te spelen!
Het ging met yahoo goed, maar oh die spyware, die gooide roet in het eten!
We hebben voordien lang met Netmeeting gewerkt, soms goed maar heel dikwijls storingen in beeld en geluid.
Als je nogeens een ander programma tegenkomt, ik houd mij aanbevolen.
M.v.g.
JHG

T.a.v. helpers Mumzel, Tanja1968, Bennie en Pieter.!

Ik heb U allen bedankt voor de assistente en de oplossing maar:

Ik kan helaas nog niet zonder YAHOO om met onze familie in Amerika te chatten en te videoen!
We hebben weer Netmeeting geprobeerd maar nu krijgen we daar helemaal geen verbinding meer door de firewalls aan beide zijden. Vroeger had ik alleen een firewall(in router) en toen kregen we nog verbinding, maar nu hij ook een router heeft niet meer.
Ik heb dus weer uit NOOD, yahoo gedownload.
Start ik nu mijn PC krijg ik het volgende venster met de tekst:
SpywareGuard browser.
Warning:
Your IE search page has been changed.
Your IE current user search page has been changed from ? to:
http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/
sp/ymsgr/*http://www.yahoo.com
What would you like to do?
RESTORE old value of KEEP new value.

Ik klik steeds op restore en krijg de melding:
Old IE search page restored O.

Vraag: Kan ik spyware via yahoo hier enigszins mee voorkomen of vertragen?
Of hebben jullie nog een ander advies?

B.v.d & m.v.g.
Ko
Win98.SE

Hoi giezenjh,

Als je nog een keer je HijackThis log zou willen plaatsen.
Ik kan , denk ik wel de bijwerkingenen van de Yahoo installatie wegnemen zonder de functionaliteit aan te tasten.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan