Internet filmpjes haperen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
130
Ik heb bij mijn neef de laptop opnieuw naar fabrieksinstellingen geïnstalleerd .
Het betreft een Windows 7 premium versie .
Het betreft een 2 jaar oude Acer laptop ( weet geen specs van deze PC )
Heb alle Windows updates geïnstalleerd en Adobe flashplayer .
Dus alles zou naar behoren moeten werken maar als ik bijvoorbeeld op de internetsite IMDB.com http://www.imdb.com/ de trailers wil laten afspelen in 480 resolutie ( middelste optie ) begint alles te happeren .
Bij mijn eigen computer draaien de trailers in HD vloeien zonder te haperen .
Nu is mijn vraag wat ik nog kan installeren om deze vloeien ta laten afspelen ?
Ik lees graag jouw antwoord .
 
Bedraad ook al getest dan ?
En de Laptop op de accu of netstroom ?

Java in dit geval lijkt mij niet belangrijk maar het kan geen kwaad om het sowieso op het systeem te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vanmiddag bij mijn neef deze opties eens proberen , bedankt voor jullie snelle reactie .
 
Ik heb gisteren niet de tijd gehad om de computer van mijn neef na te kijken .
Maar vandaag ga ik zeker deze in orde maken en moet alles soepel lopen .
Ik wil zelf wil geen half werk afleveren en een computer met Windows moet bij mij probleemloos draaien
Het volgende waar jullie op mij attenderen zijn :
Energieschema moet op maximaal staan .
De drivers van videokaar bijwerken Ati of Nvidia , maar wat als hij een vidoekaart shared met moederbord heeft kun je deze ook bijwerken ?
Framenetwork 4.5 .
Adobe flasplayer daarvan de laatste nieuwe installeren
Java installeren 64Bit
En kijken hoe YouTube filmjes afspelen en andere trailers van verschillende internetsites zoals IMBD.com http://www.imdb.com/
Alvast Bedankt voor jullie hulp .

Ik zal later op de middag terug schrijven wat de oorzaak was
 
Laatst bewerkt:
Wat ik altijd doe is met Driver Genius Pro alle drivers bijwerken. Deze is wel betaald maar een goed alternatief is Driver Booster. Je kan inderdaad een onboard kaart en die kan je ook bijwerken.
Wat betreft het energie schema, je moet echt specifiek je draadloze netwerkkaart en de ander op maximaal zetten, ook bij gebruik op accu. Dus je moet wel naar geavanceerd gaan zoals in de link staat. Weet niet zeker of je dit goed begrepen had anders kan ik het het beter dubbel zeggen ;)
 
Energieschema stond al op maximum
Windows 7 premium heeft alle Microsoft updates .
Java 34 Bits gëinstalleerd .
De videokaart is een onboard kaart en weet niet hoe je deze moet updaten .
Internet Explorer is de standaard browser en deze willen ze blijven houden en ben vergeten wat voor een versie het is .
De specificaties zijn :
Laptop Acer Aspire 7715Z
Processor Pentium (R) Dual-Core CPU T4400 @ 2.20GHz
Type systeem 64 bitsbesturingssysteem

Met YouTube filmpjes draait hij vloeiend af
Trailers bij IMDB hapert al bij 480 .

Maar ik heb op een ander forum handige tips gekregen die ik de volgende keer zal uitvoeren

Rechtermuisknop op het scherm (van de video)-> Settings -> Enable hardware acceleration uitzetten. Deze methode werkt wel eens vaker om dit probleem op te lossen

- Energieschema moet op gebalanceerd staan, anders werkt bijv. Cool n Quiet op AMD CPU's niet.

- Java installeer je liever niet (tenzij Minecraft), aangezien de Java browser plugin een extreem groot veiligheidsrisico is.

- Adobe Flash is niet nodig als hij Chrome gebruikt.

- Adobe Flash kun je van deze website afhalen: http://www.adobe.com/nl/products/flashplayer/distribution3.html

- Adblock Plus is aan te raden om de CPU vretende advertenties te verwijderen.

- Drivers van de videokaart haal je bij voorkeur op via Windows update

- Acer is berucht om het niet leveren van up-to-date drivers, maar kijk eventueel even op de website van Acer zelf

- En inderdaad, hardware acceleration uitzetten

- Zorg dat, als je Internet Explorer gebruikt, dit versie 11 is. En niet de standaard versie 8 (of 9?)
 
Word Internet Explorer ook automatisch geupdate met Windows Update ?
Bijvoorbeeld Internet Explorer 9 naar 11 ?
 
Vaak als optioneel en geen verplichte update.
Maar ik begrijp dus dat er nog geen verbetering is?
En videokaart updates haal je bij voorkeur via Windows Update vind ik onzin.Deze lopen hopeloos achter......
 
Er is inderdaad nog geen verbetering met trailers bekijken op de belangrijke internet site IMDB .
Ik ben naar Acer site gegaan en ik als leek kom daar niet verder met video drivers on board .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan