Internet-gateway en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wait2see

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
54
Ik heb een draadloos internetverbinding waar niets mee mis is. Nu heb ik sinds vandaag een 2e pictogram rechtsonder in beeld, met ook het computerschermpje. De ene is van de draadloze verbinding, die netjes "uit" is, als ik niet surf. De 2e is continu lichtblauw. Als ik kijk in netwerkverbindingen, dan zie ik eerst de Internet-gateway, waarin staat "Internet-verbinding" en daaronder de Draadloze netwerk-verbinding.

Kijk ik naar de status van de "Internet-verbinding", dan zie ik dat hij al 3 dagen en 4 uur aan staat en dat er 3,2 GB resp 1,5 GB is verzonden resp ontvangen. Ik kan wel op "Uitschakelen" klikken, maar hij schakelt niet uit. De apparaatnaam is internet-verbinding.

Kijk ik naar eigenschappen tabblad services, dan ziek ik dat het gaat om msmsgs via de poorten 29687 en 38622. Die heb ik zelf niet ingeschakeld bij mijn weten.

Wat is dit?
Hoe moet ik dit evt. uitschakelen/verwijderen?
 
heb je gechecked op virus en spyware? het schijnt dat die reut via msn redelijk zijn weg vindt naar pc's; en, heb je een goeie firewall?
 
Firewall

Ik gebruik Norton Internet Security 2006. Ben nu aan het scannen op virussen en spyware. Duurt wel even want ik heb bijna 1 TB aan schijfruimte. (videobewerking)
 
Geen virussen en spyware

Norton heeft 5 uur staan reutelen en heeft niets gevonden.
Wat ik gedaan heb, is:
1) de draadloze verbinding uitgeschakeld.
Gevolg was, dat ook de Internet-gateway vanzelf uitschakelde.
2) de draadloze verbinding weer ingeschakeld.
Gevolg was, dat de internet-gateway niet weer vanzelf inschakelde.

Dus lijkt het onverklaarbare nu niet meer actief.

Als er iemand is die kan uitleggen wat er aan de hand was, dan houd ik mij aanbevolen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan