internet gateway???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik zit hier gezellig bij een vriend die heeft als volgt het volgend soort van verbinding voor internet.
Zie bijlage.

Waar staat dit voor.
Meneer heeft een adsl pakket bij wxs en deze is gelijkwaardig aan mij pakket bij tiscali alleen heb ik niet zo'n beeldje bij mijn instellingen.

Na verloop van tijd schakelt dit ook weer uit en wil niet meer aan, internet doet het nog wel.

grtjs jjw
 
Als je even doet alsof je een nieuwe verbinding wilt maken dan krijg je plaatjes met uitleg.
 
ja

Da is dit het resultaat en daarin zie ik geen plaatjes.

Zou het kunnen komen oor de sitecom router??

grtjs jjw
 
Het komt er op neer dat hij met nog een computer op het internet zit.
Of hij geeft internet door of hij krijgt het.
Je moet trouwens onder netwerkverbindig maken kijken voor dat plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Router

Nou de pc zit rechtstreeks achter een router en die is verbonden met het modem dus.....

Ik denk dan toch dat het door de router komt.
Wel vreemd daar ik dezelfde manier heb van internetten en ook een router hebt alleen een ander merk.

Maar goed.

Dankjewel voor je reacties, ik zal nog eens lekker rustig kijken.

grtjs jjw
 
Hij zou ook direct het internet op kunnen gaan.
Het is maar net hoe die verbinding is ingesteld.
Ik zal het zelf ook eens proberen. Misschien wel veiliger.
Succes er mee.
 
Ik bedoelde te vragen!!!

Ik bedoelde uiteindelijk te vragen, zit die gateway dan in de router toevallig, hij heeft het zelf niet ingesteld en bij zie ik het niet.

Wel grappig om eens te zien.

grtjs jjw
 
Hm zo wijs ben ik ook niet. Ik weet wel dat je een gateway verbinding in kunt stellen. Heb je het trouwens nog gezien onder netwerkverbinding aanmaken?
Er staan duidelijk 2 pc's achter elkaar in lijn en dan het internet op.
Het zou kunnen dat Windows die router als pc 1 ziet.
Windows kan ook flink bedisselen. Voorheen gingen wij beiden direct het net op via de router.
Nu krijg ik dat niet meer voor elkaar. Windows dringt me steeds een brug op bij mijn man's pc. Nou ja, als hij maar online is ;)
Wie heeft trouwens voor je kennis die verbinding dan gemaakt? Die zal toch wel meer weten.
 
WinXP

Welnee helemaal niemand, we hebben allebij onlangs WINXP gweinstaleerd, we waren allebij helemaal verzot op Win2000pro, nog steeds wel maar goed af en toe moet je eens wat anders proberen, dus alles geinstaleerd en dan zoekt windows automatisch alle manieren al af om het internet op te gaan, bij mij hoefde ik ook niets aan te geven waardoor ik het internet op kon, dat had hij al zalef gevonden.

Vreemd, ik denk inderdaad dat Windows keurig de rotuer als gateway ziet, ik weet geen andere oplossing.
Maakt allemaal niet uit inderdaad, zolang we maar op internet zitten.

grtjs jjw
 
Weet je, ik zit nu ook op een gateway :D
Het is maar net wat je invult.
Nu heb ik net zoals mijn man een brugverbinding.
Het is, hoe dan ook, veiliger volgens Windows.
Voorheen kreeg ik een VPN of zoiets opgedrongen maar daar is nu weer geen sprake van. Af en toe snap ik niets Windows LOL.
Probeer het zelf maar uit!
 
Hummmhu

Ik begrijp je volledig Elisa, ik had hiervoor Win2000pro draaien en die gaf dat niet aan, bij WinXP wordt er wel keurig aangegeven dat ik dus via een gateway verbonden ben met internet, gateway is naar lang zoeken inderdaad mijn router.

Ach het werkt, dat is veel belangerijker.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan