Internet-Gateway???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Wanneer ik bij onze benedencomputer kijk bij 'netwerkverbindingen' zie ik nu iets staan, genaamd "internet-gateway". Ik kan het verbonden, maar ook uitzetten. Het lijkt geen effect te hebben op mijn internet-surf mogelijkheden. Iemand die me kan vertellen waar deze 'internet-gateway' optie voor dient, en dus hoe het kan dat ik het bij netwerkverbindingen heb staan, en of/hoe ik het kan weghalen?
Op een andere computer binnen deze woning zie ik dit niet staan.
Mijn opstelling is twee computers die allen bij de modem samen komen.
 
Laatst bewerkt:
ik ga ervanuit dat je een router hebt klopt dat? hebben die 2 computers wel dezelfde windows? het gateway adress kun je overtypen op het internet explorer balk en dan kun je toegang tot je router instellingen krijgen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren. Maar ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn vraag is dus wat ik met die bovenste internet-verbining icoon moet, onder het kopje 'Internet-gateway'.
Ik heb even een screenshotje gemaakt van het betreffende:
 

Bijlagen

  • gw.JPG
    gw.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 40
Kenju zei:
Bedankt voor het reageren. Maar ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn vraag is dus wat ik met die bovenste internet-verbining icoon moet, onder het kopje 'Internet-gateway'.
Ik heb even een screenshotje gemaakt van het betreffende:


Als ik bij mij dubbelklik op Internet Gateway dan opent zich het programma waarmee ik kan zien hoe mijn router ingesteld is en waarmee ik eventueel instellingen van de router kan wijzigen.
Het is dus het instellingenprogramma van je router.
Misschien nu duidelijk.
 
Ik heb inderdaad UPnP ingeschakeld op mijn router. Maar moet ik dat ook apart doen op de PC's? Kennelijk heb ik dat dan op één wel gedaan, en op de andere niet? Want bij de ene PC zie ik dat icoontje wel, en bij de ander niet....
 
Je kunt UPnP uitschakelen in de router.
Op de cliënts hoef je niets te veranderen.

Mvgr, René.
 
Maar zou het niet zo moeten zijn dat die internet-gateway-optie op beide PC's te zien zou moeten zijn? Ik wil UPnP overigens wel kunnen gebruiken. Maar ik twijfel dus over of het werkt, aangezien het op de ene PC wel te zien is, en op de andere niet. In de router staat het nu aan, maar op de PC's heb ik niets gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de Lan bij de ene misschien handmatig geconfigureerd terwijl de andere op automatisch staat?

Mvgr, René.
 
Hmm, ik zal dat eens nakijken.

Voor wat betreft het uitzetten van de UPnP in de router en het verdwijnen van dat icoontje, kan ik zeggen dat dat inderdaad klopt. Het is nu weg. Over een paar weken wil ik echter wel gebruik maken van UPnP voor een Netwerk Laserprinter. En die commando's zullen grotendeels afkomstig zijn van die computer waar het niet te zien is. Nu zijn daar natuurlijk wel andere oplossingen voor (middels handmatige configuratie dus),m maar ik wil gewoon graag gebruik maken van UPnP, gewoon omdat het kan ;).
 
Tja en ik vind het best een mooi icoontje dus waarom zou je het veranderen;)

Grtz, René.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan