Internet goed opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxMarnixx

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
68
Hallo!

Mijn internet word voornamelijk gebruikt om te gamen. Ik speel nu een spel waarbij ping behoorlijk belangrijk is; met een hoge ping is het spel eigenlijk niet eens goed te spelen. Ping van rond of minder dan 200ms word aangeraden.

Maarnu; ik heb dus dit internet en bellen van tele2. Ik heb een wireless repeater(/Range Extender), en wel deze. Daarnaast heb ik een draadloze ontvanger in me computer hangen.

Het Modem staat in de woonkamer, die een draadloos signaal verzend naar de Range Extender die vlak naast mijn computer, in mijn kamer, staat. (Idee van mijn broer, ik snap zelf niet waarom... Ik ontving een zwak signaal op mijn computer, dus die Range Extender toch ook? Volgensmij maakt dat het er niet veel beter op, maar ik weet 't niet)

Is er een opstelling met deze middelen die mijn internet goed genoeg kunnen maken, of zou ik nieuwe dingen aan moeten schaffen? Aangezien dit waarschijnlijk mijn (vroeg) kerstcadeau word mag het wel wat kosten als ik iets nieuws zou moeten kopen, maar het liefste niet te duur.

Zou het werken om die Range Extender in de gang te hangen? Ik zou een draad door de muur naar de gang kunnen leggen, maar door die grote kop van de internet kabels past deze niet door het gat heen dat al in de muur zit. Is daar een oplossing voor? Anders moet ik het gewoon draadloos naar de gang doen, wat in principe maar een halve meter is, maar er zit wel een muur tussen.

Alle hulp is welkom. Als er iets aangeraden word wil ik wel zeker weten dat het gaat werken, aangezien we er al best veel geld aan besteed hebben. :(

Alvast heel erg bedankt!

Marnix
 
Zware games spelen via een draadloze verbinding is bijna altijd een slecht idee. Het beste is gewoon een draad trekken. Een wat grotere boorkop, zodat de ethernetplug er wel door kan, is aan te raden. Zie je daar toch tegenop, dan is een ethernetverbinding via het stopcontact een heel goed werkende oplossing. neem dan wel de 200MB-uitgave, zoals bijv deze http://www.alternate.nl/html/produc.../-1081147/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN die bij een vergelijkende test van het blad Computer Totaal als beste uit de bus kwam.
 
Even om zeker te weten hoe dat ding werk; Ik steek hem in een stopcontact, sluit hem aan met een draadje op mijn computer en ik heb internet? :O
 
Even om zeker te weten hoe dat ding werk; Ik steek hem in een stopcontact, sluit hem aan met een draadje op mijn computer en ik heb internet? :O

Klopt. Onlangs heb ik dit voor het eerst geprobeerd en was verbijsterd hoe eenvoudig het werkt (dat maak je niet vaak mee in de IT :)
Je hebt twee van die stekkers nodig. de eerste steek je in het stopcontact en verbind je met een ethernetkabel aan de router en de andere doe je hetzelfde mee bij de PC/Laptop die aangesloten moet worden. Let dus even goed op als je zoiets koopt dat je echt een set van twee koopt.
 
Klopt. Onlangs heb ik dit voor het eerst geprobeerd en was verbijsterd hoe eenvoudig het werkt (dat maak je niet vaak mee in de IT :)
Je hebt twee van die stekkers nodig. de eerste steek je in het stopcontact en verbind je met een ethernetkabel aan de router en de andere doe je hetzelfde mee bij de PC/Laptop die aangesloten moet worden. Let dus even goed op als je zoiets koopt dat je echt een set van twee koopt.

Ah, dus in principe laat je het internet door je elektriciteitskabels lopen? Dat is best handig bedacht dan. Oo Zal het zeker proberen! Heel erg bedankt :D

EDIT: Werkt dit wel goed tijdens het gamen?:p
 
Laatst bewerkt:
Ah, dus in principe laat je het internet door je elektriciteitskabels lopen? Dat is best handig bedacht dan. Oo Zal het zeker proberen! Heel erg bedankt :D

EDIT: Werkt dit wel goed tijdens het gamen?:p

Ik heb dit nog nooit geprobeerd met gamen, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb wel ervaring met gamen via een draadloze verbinding, en dat gaat soms niet zo best (horten en stoten, soms de verbinding ineens weg die weliswaar weer snel opgebouwd wordt, maar dan ben je wel een paar seconden off line).

Het allerbeste blijft latijd nog een ethernet kabel.
 
Oké, ik heb dus wat rondgevraagd op een gamersforum en ben tot de conclusie gekomen dat veel mensen die dit hebben geprobeerd er niet tevreden mee waren. Toch bedankt :)
Nu heb ik dus een andere vraag:

Het internet en telefoon komt met een telefoonkabel uit de muur. Deze kabels zijn een stuk smaller dan internetkabels, en passen door al bestaande gaten en achter de plinten in huis. Als ik nou eens een lange telefoonkabel koop (10m waarschijnlijk), en die naar boven aanleg en het modem dus boven plaats, heeft dat effect op de kwaliteit van het internet? Dan hebben we boven internet met een draadje, en aangezien we onder geen snel internet nodig hebben, kan dat draadloos worden.
Over de telefoon maak ik me geen zorgen, aangezien deze een ver genoeg bereik heeft.
 
Er zijn al heel wat discussies gevoerd over hoe ver de splitter en de router maximaal van elkaar af mogen staan. Sommigen zeggen dat de splitter niet verder dan max 2 meter af mag staan van het ISRA-punt (waar je telefoonkabel binnen komt). Dat is de reden waarom de splitter en de router vaak vlak bij het ISRA-punt staan. En je wilt nu de splitter naar de bovenverdieping verhuizen. Volgens mij moet dat gewoon kunnen, alleen zou het kunnen zijn dat je minder Mb's bandbreedte daardoor krijgt. Meet eens hoeveel bandbreedte je nu hebt en hoeveel dat wordt als je de splitter verplaatst hebt en laat het resultaat hier eens weten. Het zou me niets verbazen als het niet zo gek veel uitmaakt, als het om maximaal 10 meter gaat. Want als je ziet hoeveel meter er buiten je huis al in de grond ligt voordat ie bij een telefoonverdeelkast zit, dan maakt die paar meter in je huis ook niet veel meer uit.....denk ik. Daarom leuk om te zien of ik gelijk heb :D
 
Er zijn al heel wat discussies gevoerd over hoe ver de splitter en de router maximaal van elkaar af mogen staan. Sommigen zeggen dat de splitter niet verder dan max 2 meter af mag staan van het ISRA-punt (waar je telefoonkabel binnen komt). Dat is de reden waarom de splitter en de router vaak vlak bij het ISRA-punt staan. En je wilt nu de splitter naar de bovenverdieping verhuizen. Volgens mij moet dat gewoon kunnen, alleen zou het kunnen zijn dat je minder Mb's bandbreedte daardoor krijgt. Meet eens hoeveel bandbreedte je nu hebt en hoeveel dat wordt als je de splitter verplaatst hebt en laat het resultaat hier eens weten. Het zou me niets verbazen als het niet zo gek veel uitmaakt, als het om maximaal 10 meter gaat. Want als je ziet hoeveel meter er buiten je huis al in de grond ligt voordat ie bij een telefoonverdeelkast zit, dan maakt die paar meter in je huis ook niet veel meer uit.....denk ik. Daarom leuk om te zien of ik gelijk heb :D

Dan zou ik eerst een draad naar boven aan moeten leggen om dat eerst te meten, wat ik niet heb. :x Misschien kan ik dat op de computer onder wel eens proberen. Maar hoe doe je dat precies? Kan dat gewoon vie speedtest.net? :O
 
Overigens is de kabel tussen de splitter en de router ook een met een klein plugje. Dus als je de splitter laat zitten waar ie zit en alleen de router naar boven verplaatst dan heb je volgens mij nauwelijks verlies van bandbreedte.
 
Maar volgensmij zit mijn splitter in het modem? Het gaat rechtstreeks vanuit de muur naar het modem, en een draadje uit het modem gaat dan naar de telefoon.
 
Ik neem aan dat er een ander draadje (dan die naar de telefoon) naar een router of naar je PC gaat?
Of heb je soms telefoon via internet? Stom van mij. gewoon even je originele bericht lezen en daar zie ik dat je bellen en internet van Tele2 hebt. Dus ja, je hebt telefoon via internet. Ik moet zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb en dus ook niet weet of je de draad zo maar kunt verlengen. Ik zou eerst eens te raden gaan bij iemand die ook internet + telefoon via Tele2 heeft. Of informeer eens bij Tele2 of dat kan.
 
Laatst bewerkt:
Haha nee, de draad modem-->telefoon is een andere dan die voor het internet.

De draad gaat van de muur het modem in. Dan zijn er 2 uitgangen waar je telefoons op kunt aansluiten, en dan zijn er nog 4 uitgangen voor internet kabels.
 
Wellicht dat er een langere kabel tsueen gezet kan worden, maar ik zou eerst eens vragen bij Tele2 of dat kan en wat voor een soort kabel daar dan voor gebruikt kan worden. Sommige van die kabels lijken sprekend op een gewone telefoonkabel, maar zijn net iets anders of sluiten net iets anders aan. Kijk dus wel uit dat je de goeie kabel koopt.
 
Even iets anders tussendoor;

Mijn broer en ik spelen samen dit spel, en we hebben altijd allebei precies op dezelfde tijd 'lagspikes'. Ventrillo/Skype doen het nog goed als ons spel behoorlijk aan 't laggen is. Zou dit misschien ook aan de provider kunnen liggen, of echt aan het feit dat we draadloze verbindingen hebben?
 
Dat is moeilijk te zeggen. Het kan van alles zijn, tot en met de videokaart. probeer eens een lagere resolutie of een lagere framerate.
 
Denk niet dat dat een groot probleem zal zijn, grote (Lees: 50vs50 of iets meer) gevechten zijn geen enkel probleem voor me computer.
Ook al was dat wel het probleem, zou dat nog steeds niet kunnen verklaren waarom me broer er op hetzelfde moment last van heeft, en het op hetzelfde moment ook weer over is. :eek:
 
Ik neem aan dat zo'n gezamenlijk spel via een centrale server gaat? Ook daar kunnen de nodige vertragingen optreden als die onvoldoende bandbreedte heeft, of de server zelf niet zwaar genoeg is uitgerust. Kortom, heel moeilijk om te achterhalen waar de oorzaak zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan