Internet goed opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat zo'n gezamenlijk spel via een centrale server gaat? Ook daar kunnen de nodige vertragingen optreden als die onvoldoende bandbreedte heeft, of de server zelf niet zwaar genoeg is uitgerust. Kortom, heel moeilijk om te achterhalen waar de oorzaak zit.

Ja, deze centrale server staat in Frankfurt. Mijn broer en ik zijn zowat de enige die echte problemen hebben met lag en internet. De andere 80 mensen uit de legion zoals ze dat daar noemen, hebben geen enkele problemen ermee. Zelfs Australiers niet, die zeker 1000 keer verder van Frankfurt zitten dan ik. Ik denk dus niet dat het probleem bij de servers ligt.

Andere vraag; zou sneller internet nemen werken? Ik zit nu op 20MBit/s, en me moeder heeft me gezegd dat ze het niet erg zou vinden om naar 60MBit/s (Overstappen naar kabel-internet). Zou dit ons draadloos probleem oplossen, of zou ik nog steeds een draad moeten aanleggen?

EDIT: Iets wat me net opviel: Me broer was al op het spel terwijl ik dit aan het typen was.Hij had geen enkel probleem met lag. Precies op het moment dat ik online kwam, begon hij te laggen... Waar ligt dat aan?
 
Laatst bewerkt:
De enige echt goede oplossing is een utp-kabel leggen.(ethernet-kabel).
Als jullie met twee man tegelijk zitten te gamen dan moet de router het signaal over twee computers verdelen en heb je dus minder bandbreedte.
Overigens is je downloadsnelheid volgens speedtest wel heel erg laag. Zeker omdat je een 20Mb-lijntje hebt. Daar ligt dan ook heel waarschijnlijk je probleem.Kijk dit is mijn speedtest en ik heb ook een 20Mb lijn:
 
Ik ga eens een paar dagen met draad proberen, als het er niet veel beter op word zien jullie me nog. :)
Bedankt voor jullie tijd.
 
Nieuwe speedtest, met draad:


Download is zeker 5 keer hoger, upload nog precies hetzelfde. Maar nog lang geen 20 MB/s...

Oude ter vergelijking:
 
En ook nog last van lag??? Of is dat een stuk minder.:thumb:
 
Is volgensmij wel een stuk beter ja :O We hebben nu wel een draad door de hele gang, maar daar vinden we wel een oplossing voor :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan