Internet hapert en valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Sinds gisteravond valt m'n internet geregeld weg.
Soms doet ie het ff een korte tijd en dan ligt ie er weer een minuut uit.

Ik heb kabelinternet van Ziggo maar de computer van m'n broertje en vader die ook op dit netwerk zitten hebben geen internet problemen...

Ik heb niks veranderd laatste dagen.
Ik heb de router en modem gereset en verschillende keren opnieuw opgestart.
Ik heb een virusscan adaware sweep gedaan.
Ik heb m'n firewall (Outpost) uitgezet.

NIKS WERKT

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen ??

Dit gebeurd ook vaak...

ineens dat icoontje in de tray dat ie een netwerk adres aan het verkrijgen is?...
maar er gebeurt niks met stekkertjes of wat dan ook... wat kan dit betekenen???

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 41
Valt je verbinding weg of behoud je je verbinding en kun je het internet niet op?

Grtz.

Dit gebeurd ook vaak...

ineens dat icoontje in de tray dat ie een netwerk adres aan het verkrijgen is?...
maar er gebeurt niks met stekkertjes of wat dan ook... wat kan dit betekenen???

Lijkt op een IP conflict.
Draadloos?

Grtz.

nou ik denk dat ie volledig wegvalt aangezien er in de tray een icoontje verschijnt als in de bijlage met "netwerk adres verkrijgen". Dan is ie weer ff verbonden en dan valt ie weer weg en gaat ie weer "netwerk adres verkrijgen".

Ik heb geen draadloos. Gewoon kabelinternet. Kabels zitten er goed in overal.
Alles al gereset en opnieuw gestart etc.

Screenshot van m'n netwerk verbindingen scherm

Bijlagen

• netwerk2.jpg
    netwerk2.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 55
Internet deed het weer hele dag amper.

Opvallend is dat m'n broertje net naar bed is gegaan en dus PC uit heeft gedaan en ik nu ineens internet heb hier....

Maar we hebben al maanden lang allebei aansluiting en we hebben nooit problemen gehad. Ook is mijn ip adres .100 en die van hem .102 dus dan kan er toch geen ip-conflict zijn?

Ook weet ik niet zeker of ik altijd internet heb als m'n broertje niet online is want volgens mij had ik et ook een aantal keer toen hij niet online was... maar niet zeker.

Iemand met verstand ervan die het probleem en de oplossing ziet?

Bijlagen

• netwerk3.jpg
    netwerk3.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Nou helaas..

Ik heb m'n internet te hard nodig voor school e.d dus ik heb m'n computer maar geformatteerd en volledig opnieuw geinstalleerd. Balen maarja ik heb nu tenminste weer internet.

adapter stuk?

Hoi,
Ook ik heb tijd geleden problemen gehad, dat het internet wegviel, na een tijdje weer terug was en als ik dan het internet op ging direkt weer wegviel. Bleek achteraf een kapotte adapter van het modem te zijn. Telkens wanneer ik het internet opging vroeg het modem iets meer stroom, waardoor de adapter eruit klapte en de verbinding wegviel. Het modem moest dan weer opnieuw de banden opzoeken, dit duurde dan een paar minuten, waarna het hele gedoe weer begon. Nieuwe adapter eraan en het was opgelost.
Misschien is dit ook bij jou het geval?

Jetto

Had gekund inderdaad

Maar ik denk het niet aangezien ik nu na het formatteren gewoon weer stabiel internet heb

Misschien dat het een virus was of een combinatie van rotzooi. Ik weet et niet. M'n PC was al 3 jaar in veelgebruik zonder formatteren. Maar virus en malware scanners konden niks vinden.

Mja kzal wel nooit te weten komen wat het was ben ik bang.
Maargoed na een hoop moeite heb ik nu tenminste weer internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan