internet history tegen verwijderen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schaapie00

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
5
Ik heb een vraag???? Bestaat er een software of tooltje voor.

Het het niet kunnen verwijderen van je internet geschiedenis.

Bijv met een wachtwoord of iets dergelijks.

Er is mij verteld dat wel mogelijk moet zijn om je internet geschiedenis te beveiligen tegen verwijderen.

Ik heb het e.e.a. al afgezocht maar kan er niks over vinden.


weet iemand iets.
 
Hoi,
welkom op Helpmij
dat ligt er aan hoe de situatie is en wat je precies wilt. Als je XpPro hebt kun je als administrator via de tab beveiliging een andere gebruiker bepaalde rechten op die map ontnemen. Maar wat is precies je bedoeling? Gaat het om je eigen account of die van een ander?
Daarbij kun je als je XpPro hebt via gpedit ook een hele hoop verbieden waaronder ook de browsergeschiedenis verwijderen als ik me niet vergis.
Dan zou ik XP moeten opstarten om dat na te kijken, maar dat doe ik later wel even.
Dus je moet even aangeven hoe je gebruikersaccounts geconfigureerd zijn, welke versie van XP je hebt en wat precies de bedoeling is.
Let wel dat, als je jezelf als administrator ook bepaalde rechten ontneemt, je bij sommige problemen van je browser zelf ook een serieus probleem hebt.
Heb het even nagekeken in Win 7 (is bijna hetzelfde), hier een greep uit de mogelijkheden (het gaat dan wel over IE van Microsoft)
Voorkomen dat cookies worden verwijderd
Voorkomen dat websites die door de gebruiker zijn bezocht worden verwijderd
Voorkomen dat tijdelijke internetbestanden worden verwijderd
De functie browsergeschiedenis verwijderen uitschakelen (een ervaren gebruiker kan dit omzeilen)
Het verwijderen van tijdelijke internetbestanden en cookies voorkomen (zelfde als boven)
Geschiedenis configureren uitschakelen
Er is een tweak om de groepseditor in XpHome te intregeren maar deze is niet aan te bevelen als je niet begrijpt wat je precies doet en wat evt. de consequenties zijn van je ingrijpen.
http://bogdan.org.ua/2007/11/15/win...it-msc-group-policy-editing-via-registry.html
De beste methode volgens mij is via de rechten op de map zelf, want via gpedit zou je met externe software, zoals Ccleaner b.v., de hele zaak kunnen omzeilen.
 
Laatst bewerkt:
Hey Mik

Ik gebruik xp pro. Ik heb idd administrator rechten.En heb wel wat verstand van pc's. Dus dat moet wel goed komen. Ikl had idd al via gpedit.msc gekeken maar kon er niks van vinden. Dus weet niet of je het een beetje voor me kan uitleggen. Hoe en wat. Zodat ik dus de hele geschiedenis na kan kijken na bijv. een week ofzo.

Hoor het graag van je
 
In het linker deelvenster van gpedit: computerconfiguratie>beheersjablonen>windowsonderdelen>internetexplorerer
Daar kun je alles configureren wat met IE te maken heeft. Als je op een onderdeel klikt wordt aan de linkerkant v.h. venster een uitgebreide uitleg gegeven wat de instelling betekent als hij geactiveerd wordt.
 
Hey Mik

Het mapje internet explorer na windows onderdelen heb ik niet.

Dus ik kom er gewoon echt niet uit.

Kan je me helpen.

Grtzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan