internet @home meerder pc's

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hallo,

ik had internet van wanadoo, die opeens orange is geworden. daarbij had ik een livebox.
mijn verbindin was altijd zo:

telefoon stekker
|
Livebox
|
Sitecom 5 port 10base-T Ethernet Hub
| |
Laptop PC

Dit werkte altijd probleemloos.

Nu ben ik overgestapt op @home zo'n hele pakket met tv bellen en internet met een hogere internet pakket. omdat orange deed nogal vaag over een aantal facturen.

Uiteindelijk is dit mijn configuratie;

Kabel
|
Tv\Internet splitter
|
Modem die bij home zat
|
Sitecom 5 port 10base-T Ethernet Hub
| |
Laptop Pc

Maar nu krijg ik dit probleem. als ik allebeide computers op internet wil, dan lukt dat niet. maar 1 tegelijk wel. ik heb wel gevonden dat je de computernaam die je van @home kreeg in je router moet zetten. maar moet ik hem dan in de Sitecom 5 port 10base-T Ethernet Hub zetten of in de modem van @home. ik kan niet in de "router" komen als ik via cmd > ipconfig en dan standaardgateway, op die ip naar de router wil. dan krijg dat hij niks kan vinden. wat moet ik doen?

Is er een manier? of moet ik een router gaan kopen. en welke router raden jullie mij dan aan? budget rond de 50/60 €

Alvast bedankt

in de sitecom kun je het @home adres zetten en dan werkt het.
in het webstar modemvan @home komje normaal niet maar als je daar eens wilt kijken dan kan dat.
Maar ga er niks zitten wijzigen anders werkt het niet meer.
192.168.100.1

Normaal gesproken moet je in de router kunnen komen maar ik betwijfel of je het je nu gaat lukken aangezien je zegt dat je een hub hebt.

Je zult echt een router moeten hebben. Voor dat geld wat je uit wilt geven heb je best keus genoeg. Loop eens langs bij een pcwinkel of bijv de mediamarkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan