Internet in Vista sloom na formateren en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hallo iedereen,

Probleem

Ik wou eens aan een schone lei beginnen. Dat houdt in, dat mijn pc iets te sloom was. Ik had teveel niet nagedacht bij wat ik downloade en was aan het begin van het einde van allerlei ellende waarbij Spyware progamma's en Hijack this prulletjes geen oplossingen meer bood.

Daarna ben ik dus maar alle hardeschijven gaan formateren en Vista er opnieuw opzetten. Eerst heb ik Mijn D:/ en E:/ schijf in Windows zelf geformateerd. Toen had ik de nodige backups na het formateren van schijf C op schijf D gezet.

Schijf D & E zijn allebei 500GB grootte en zijn van het merk Western digital.
Toen alle backups erop stonden heb ik de computer opnieuw opgestart en de CD rom als first boot device ingesteld. Toen had ik mijn Windows Vista ultimate 64bit cd in me pc gestopt. Toen ben ik vanaf de cd naar de optie "Herstellen van Windows"gegaan en daar voor "Opdracht prompt" Gekozen. In het dos schermpje typde ik dan ook "format c:"

Windows maximaliseren en minimaliseren schijnt heel lastig te zijn

Na ongeveer een uurtje toen alles klaar was heb ik Windows opnieuw geinstalleerd. Toen begon echter de ellende. Ik kon wel in Vista komen enzo. Dat was geen enkel probleem. De pc deed het zelfs ook snel. Daarmee wil ik zeggen, hij starte snel op hoefde nergens voor te laden e.d.

Wat echter wel vaag is (En wat enigzins sloom eruit ziet) is dat de overgang van minimalisering naar maximalisering van een browser of scherm heel schokkerig gaat. Je ziet dus een browser heel lichtelijk schokkerig maximaliseren. Eerst ging dit heel subtiel. Zag je het geminimaliseerde scherm gewoon snel zonder haperingetjes gemaximaliseerd worden. Nu ziet dat er echter allemaal heel erg schokkerig uit en ik snap het probleem niet echt.

Internet sloom

Ook is het zo dat het internet opeens heel sloom was. Zo moest ik dus drivers voor mijn X fi Xtreme gamer downloaden. Maar die download ik maar met 50/100KB/s! Ik downloadde normaal gesproken vanaf de X fi site met 500 - 1000KB/s. NOTE:Ik heb een Tiscali T20 abbonnoment
Dus had ik mijn Gigabyte ultra durable driver CD de kost uit getrokken voor mijn (GA-P35-DQ6 moederbord) en de internet controller en drivers geinstalleerd. Het mocht echter allemaal niet baten. Het maakte totaal geen verschil.

Hotmail

Ook is het probleem dat ik op hotmail kan komen maar dat het echter een eeuwigheid duurt voordat de site geladen wordt. Nou had ik dit soort problemen al op een andere pc. Maar mijn pc is aanzienlijk sneller en snap ik niet waarom deze kuren bij mij nu ook gebeuren.

Ook is er niks mis met de internet verbinding zelf. Zo heb ik ook de drivers voor mijn 8800GTS nvidia kaart van de Nvidia site gedownload waarmee ik met 1810KB/s downloadde. Oftewel me maximale download snelheid met afstand van de KPN centrale. Met internet is dus zeker niks mis. Het moet een internet probleem met de computer zijn waar het downloadde van sommige sites met de snelheid van een schildpad gaat.

Ook is het vaag dat het surfen naar sites zelf super snel gaat. Iets wat je niet mag verwachte met een 50 - 100KB/s snelheid van de X fi site. Echter surfen naar de X fi site zelf gaat harstikke snel. Het downloaden is alleen een probleem.

Overige info

Verder heb ik geen aparte firewalls of virusprogamma's nog op mijn pc staan. Die ben ik uiteraard nog wel van plan te installeren. Dus conflicten tussen firewalls en scanners kan ook niet voor de internet problemen zorgen. Tenzij de Vista firewall hierbij een rol speelt. Ik kan het me zowiezo niet voorstellen aangezien ik altijd de standaard Vista firewall gebruik.

Verder ligt het slome internet niet aan de pc of internet.

Mijn internet is (Zoals al gezegd) Tiscali T20 20MB/s

Mijn pc specs (In korte lijnen)

GA-P35-DQ6
4GB PC9200 Kingston geheugen
3,4GHZ (Overclocked) intel core 2 duo.

NOTE:De CPU loopt stabiel met een Vcore van 1,47 en FSB van 378MHZ.

Hoe dit op te lossen is weet ik niet.

Ook heb ik het rareprobleem dat als ik me pc opstart en ik zie de POST dan komt onder ACHPI controller de melding boot from CD/rom. Ik had namelijk nog CD als first boot priority staan met de Vista CD erin. Echter staat daaronder ineens allemaal bullcrapp vermeld over met Realtek Internet Controller en kaart (Onboard) iets dat voor de formatering er nooit gestaan heeft.

Dit ware alle problemen die ik tot nu toe ervaren heb.
Ook heb ik vaker al me pc eens geformateerd en heb nog nooit zon waslijst met problemen gekregen erna. Waarom nu ineens wel is mij een raadsel.

Bedankt voor alle adviezen alvast,
MVG Arthur,

Laatst bewerkt:
Ik heb het niet allemaal gelezen, maar Hotmail is bij meer mensen (inclusief bij mij) langzaam of laadt helemaal niet. Dus dat ligt niet aan jou, maar aan service zelf.

voor als je het niet wist de hotmail services en die site ligt al ongeveer 8 uur uit
-edit- ik had de reactie van Michael4446 niet gezien.

Dus dat met hotmail is bij iedereen zo de afgelopen 8uur? Verder betreft de text ik weet dat het veel is. Maar dat doe ik altijd. Want dan snapt de helper altijd precies het probleem en kan er beter een conclusie getrokken worden wat de echte oplossing is voor het probleem.

Echter is het niet alleen maar een hotmail probleem. In de text staat ook. Dat ik problemen heb met downloaden. Ik download heel erg sloom van sommige sites (In de post als voorbeeld genomen die van X fi) Ik moest namelijk drivers voor mijn geluidskaartje hebben. Maar ik surf wel heel erg snel op de sites zelf. Dat is het vreemde terwijl ik van sommige sites zoals die voor me drivers van me videokaart van www.nvidia.com wel met ongeveer 1800KB/s download.

Dus als hier een oplossing voor te vinden is dan hoor ik het graag. Ik weet namelijk zeker dat ik dit eerst helemaal niet had.

Laatst bewerkt:
ik lees dat je vista er opnieuw op heb gezet maar heb je ook alle moederborddrivers en de nieuwste drivers van je videokaart opnieuw geinstaleerd?

Ik weet dat ik veel text geschreven heb in me start post. Maar er staat in dat ik idd alle drivers al geinstalleerd heb. Hier ligt het dus niet aan.

Ik heb alle moederbord drivers incl me drivers voor me X fitelity geluidskaart en me Nvidia videokaart gedownload en geinstalleerd. De drivers voor me moederbord had ik nog op cd. Me internet doet nog steeds sloom bij veel downloads. Ik download nu ook drivers voor me HP printer van bijna 100MB groot. Deze komen van de HP site. En hij download met 40 - 50KB/s van me totale 20MB/s snelheid. Ik heb de drivers al eerder van de HP Site gedownload. Dit ging eerst super snel. Maar nu? Om te huilen werkelijk.

Als jullie trouwens nog wat meer info nodig hebben, vraag het dan gerust.

Ik denk dat jij iets heel belangrijks niet helemaal door hebt, jij kan wel downloaden met 20 Mb/s (dit wordt dus maximaal ongeveer 20 / 8 = 2.5 Mb/s = ongeveer 2500 kb/s, in de praktijd zit je daar onder omdat de snelheid ook afhangt van de afstand tot de centrale en de servers van sites en dergelijke) maar als een server niet ''sneller wil'' dan een bepaalde snelheid dan houdt het op. Als er bijvoorbeeld veel mensen tegelijkertijd een bepaald bestand downloaden of een bepaalde pagina opvragen dan kun je soms niet met de haalbare snelheid internetten en downloaden. Je bent ook afhankelijk van servers van sites dus. En het komt regelmatig voor dat je maar met 50 kb/s van sites kunt downloaden.

EDIT: Ik zie dat je eerst sneller downloadde, maar als jij de drivers voor de chipset correct hebt geinstalleerd, en de drivers voor je netwerkcontroller ook hebt geinstalleerd dan kun je nog even kijken of er geen firewall is die het een en ander blokkeert. Dit kan een softwarematige firewall zijn die je op je pc geinstalleerd hebt of een hardwarematige firewall die in je router zit. Verder is het goed om even te kijken bij Taakbeheer, tabblad Netwerk. Maak daar eens een screenshot van.

Laatst bewerkt:
Jongens, het probleem is opgelost:thumb:
Ik heb net die printer drivers die ik moest downloaden net met een snelheid van 10MB/s - 18MB/s gedownload. De oplossing heb ik op internet gevonden.

Ik heb op internet een Hijackthis logje gezien. Van iemand met precies hetzelfde probleem ook na het formateren. Ik had de Hijackthis log met die van mij vergeleken. De oplossing was simpel. Ff het progamma "Combofix" over je pctje heen laten draaien en internet draait weer als een tirelier. Toch bedankt voor het meedenken:thumb:

EDIT

k denk dat jij iets heel belangrijks niet helemaal door hebt, jij kan wel downloaden met 20 Mb/s (dit wordt dus maximaal ongeveer 20 / 8 = 2.5 Mb/s = ongeveer 2500 kb/s, in de praktijd zit je daar onder omdat de snelheid ook afhangt van de afstand tot de centrale en de servers van sites en dergelijke) maar als een server niet ''sneller wil'' dan een bepaalde snelheid dan houdt het op. Als er bijvoorbeeld veel mensen tegelijkertijd een bepaald bestand downloaden of een bepaalde pagina opvragen dan kun je soms niet met de haalbare snelheid internetten en downloaden. Je bent ook afhankelijk van servers van sites dus. En het komt regelmatig voor dat je maar met 50 kb/s van sites kunt downloaden.

Ten eerste, het probleem is al opgelost.
Ten tweede ik weet dat je niet altijd de maximale snelheid kan halen ivm afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling. Echter heb je ergens overheen gelezen. Ik had deze problemen namelijk eerst niet! Dat is voor het formateren. Dat de download snelheid afhangt van hoeveel mensen van de server (Van het betreffende bestand) downloaden speelt idd ook een rol. Zo ben ik ongeveer gewend geraakt dat ik van de meeste sites met gemiddeld 500 - 1000KB/s kan downloaden. Waarbij de snelheid weer afhangt van het aantal mensen die hetzelfde bestand downloaden.

Echter is mijn downloadsnelheid nog nooit tot de 50KB/s gezakt. Tenminste niet voor meerdere downloads. Ik had namelijk net toen het probleem nog aanwezig was zon 10 downloads die maar net de 50KB/s haalde.
Omdat ik nu meerdere downloads heb die heel sloom zijn kreeg ik een sterke indruk dat er toch wat mis is. En Dat is waarom ik dit als een probleem ervaarde. Op internet is ook duidelijk te zien dat het een probleem is. Gebruik bijvoorbeeld zoekwoorden als "Internet traag na formatteren van de pc". De oplossing heb ik door te googlen ook gevonden.

Alsnog bedankt voor alle moeite trouwens. Ik kon eerst namelijk geen oplossing hierover vinden.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het is opgelost!:thumb:

Malware is natuurlijk niet het eerste waar we naar kijken als er zo'n probleem is, want je hebt immers Windows Vista opnieuw geinstalleerd en je schijven geformatteerd. Normaal gesproken zou de malware weg moeten zijn, of het is op je pc gekomen nadat je Windows al had geinstalleerd. Maakt ook niet uit, je kunt genieten van je razendsnelle internet. :p

Ik weet dat er bij zon probleem ook andere oplossingen mogelijk zijn. Zo heb ik zelf al geprobeerd DNS achtervoegselen in te schakelen en handmatig de IP adressen in te voeren in het Netwerkcentrum wat me internet ook niet sneller maakt.

Betreft het probleem zelf ->

Zo vreemd is het niet volgens mij dat het malware is.
Ik weet trouwens niet of het volgende hier een rol bij speelt.

Maar ik heb mijn pc geformateerd met format :c q/ ipv format :c. Dus de bestanden waaren alleen niet meer zichtbaar maar nog wel te recoveren. Misschien dat hierdoor malware nog actief bleef. Ik zeg misschien hoor. Want misschien haalt format :c q/ ook wel alles weg.

Ik weet trouwens niet of dat de precieze commando voor dos is maar het was iets met een Q en een slash.

Laatst bewerkt:
Q staat voor Quick, als in Quick Format -> Snel formatteren.

Dit is inderdaad het vrijgeven van de schijf voor het overschrijven, zonder daadwerkelijk de data te verwijderen.
Malware (of welke andere software dan ook) kan hier in principe niet doorheen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan