Internet in zomerhuisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

beaterz

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Beste allemaal,

Ik woon in een zomerhuisje en wil hier internet in hebben, Er is een kabel aansluiting die naar het voorhuis (het huis waar het zomerhuisje dat ik huur bij hoord) loopt.
Deze kabel aansluiting werkt (heb getest of een tv er zenders door ontvangt). Ik zal het abbonement delen met de bewoners van het voorhuis omdat de kabel dus aangesloten zit aan hun kabel, Hierdoor heb ik de volgende dienst: Ziggo alles in een Plus. Om internet in mijn huisje te krijgen moet ik voor zover ik weet een router aansluiten op de kabel aansluiting. echter hoe? of welke router? Ik wou eerst de Asus RT-n16 kopen omdat die overal aangeprezen staat (en mogelijkheden voor dd-wrt heeft) maar kwam er achter dat die geen aansluiting heeft voor een Coax kabel..... toen ik door ging zoeken vond ik eigenlijk geen een router met een coax kabel.. Dus wat moet ik doen om internet in mijn huisje te krijgen? hier onder is een foto van de kabel aansluiting die in mijn huisje aanwezig is.

afbeelding is hier

Je provider levert je een router/modem in bruikleen.
Die wordt op een simpele manier aangesloten op je coax.
Begrijp niet dat je de benodigde apparaatuur niet meegeleverd hebt gekregen met je abbo.

Je provider levert je een router/modem in bruikleen.
Die wordt op een simpele manier aangesloten op je coax.
Begrijp niet dat je de benodigde apparaatuur niet meegeleverd hebt gekregen met je abbo.

De abbo loopt al sinds oktober bij het voorhuis, echter willen we nu pas internet naar het zomerhuisje brengen. het enige wat ik weet is dat ik in mijn zomerhuisje een kabel aansluiting heb waar een tv signaal uit komt. Ik heb geen idee of er ook een internet signaal door loopt de kabel want ik zou niet weten hoe ik dat moet controleren.

Bij ons abonnement van UPC werd deze splitter meegeleverd, die als geheel aangesloten kan worden op de wandcontactdoos:

http://www.coaxkabels.com/image/cache/data/CAI-UPC-Woonkamerspiltter-Tratec-MCP-03-15833677-500x500.jpg

Waarschijnlijk moet er bij jou ook een dergelijke splitter op.

Zou ik in mijn situatie dus zo'n splitter kunnen kopen, die aansluiten op de kabel aansluiting die te zien is op de foto en dan het geheel aansluiten op een asus rt-n16?

Wat je wil kan niet standaard. Je moet oftewel een apart abonnement voor je zomerhuisje nemen of een ethernet kabel naar het huisje trekken vanaf het voorhuis. Je mist namelijk de modem en bijbehorende aansluiting om internet te gebruiken.

Apart internet via coax gaat niet. Ziggo kan maar 1 aansluiting leveren per adres. Wel zou je met powerline adapters kunnen kijken of je het internetsignaal tot bij het huisje kunt krijgen. Of een ethernetkabel naast de coaxkabel leggen.

Apart internet via coax gaat niet. Ziggo kan maar 1 aansluiting leveren per adres. Wel zou je met powerline adapters kunnen kijken of je het internetsignaal tot bij het huisje kunt krijgen. Of een ethernetkabel naast de coaxkabel leggen.

Bedankt voor al jullie reacties, wel een beetje balen natuurlijk :P. Ik las ergens iets over MoCA dat alsnog internet via de coax kabel kan sturen, echter klinkt powerline dan als een makkelijkere goedkopere optie. Over een ethernet kabel naast de coaxkabel leggen heb ik eigenlijk nooit gedacht omdat ik nog nooit ergens een kabel heen heb getrokken, is het makkelijk?

Als de kabel netjes is gelegd in het verleden dan ligt de coax in een buis op minstens 75 cm. diepte onder de grond. Afhankelijk van de situatie ter plekke kan het een hele klus worden. Mocht je met draden aan de gang gaan. Leg ze in ieder geval in een buis en leg er meteen meer dan één. Je weet nooit waar het later goed voor is.

hoe makkelijk (of moeilijk) dat is, is natuurlijk erg afhankelijk van de situatie. Als er een al een buis is (waar bijvoorbeeld de coax / elektriciteit / telefoon oid doorheen ligt) hoeft het niet veel meer tijd te kosten dan een goed uurtje. Als je een aparte goot moet gaan graven is het weer heel wat anders.

Als de kabel netjes is gelegd in het verleden dan ligt de coax in een buis op minstens 75 cm. diepte onder de grond. Afhankelijk van de situatie ter plekke kan het een hele klus worden. Mocht je met draden aan de gang gaan. Leg ze in ieder geval in een buis en leg er meteen meer dan één. Je weet nooit waar het later goed voor is.

hoe makkelijk (of moeilijk) dat is, is natuurlijk erg afhankelijk van de situatie. Als er een al een buis is (waar bijvoorbeeld de coax / elektriciteit / telefoon oid doorheen ligt) hoeft het niet veel meer tijd te kosten dan een goed uurtje. Als je een aparte goot moet gaan graven is het weer heel wat anders.

Die kabel leggen gaat hem niet worden, het is niet bekend hoe de bekabeling ligt aangezien de verhuurder ook niet weet hoe de bekabeling bij mijn huis komt en de coax kabel recht de muur in gaat. het is allemaal lang geleden gebouwd dus de documentatie is verloren gegaan. Ik zal dus moeten kiezen voor MoCA of Powerline.. Het zomerhuisje heeft zijn eigen stoppen in de stoppenkast dus ik vermoed dat dit powerline in de weg staat. Ook lees ik dat oude bedrading en veel apparaten op het stroomnet powerline negatief kunnen beinvloeden. Hierdoor neig ik naar MoCA maar hier is veel minder over te vinden op internet. stel dat ik deze MoCA adapter koop, kan ik deze dan gewoon in mijn zomerhuisje aansluiten op de "TV" aansluiting van de kabel aansluiting die ik heb in mijn huisje en dan verbinden met een router welke een wifi netwerk opzet in mijn huisje? of moet ik ook iets veranderen in het voorhuis in de meterkast? Of doe ik echt te moeilijk en is er nog een makkelijkere manier?

Bij eigen meterkast zal powerline mogelijk slechter werken. Als je een setje bij Paradigit koopt kun je ze eventueel nog terug brengen als het niet werkt.

Die moka is ook een oplossing. Je hebt er dan wel 2 nodig. 1 komt bij jou in huis en de ander bij de verhuurder. In jouw huis kun je dan met een router of accesspoint verder werken

Bij eigen meterkast zal powerline mogelijk slechter werken. Als je een setje bij Paradigit koopt kun je ze eventueel nog terug brengen als het niet werkt.

Die moka is ook een oplossing. Je hebt er dan wel 2 nodig. 1 komt bij jou in huis en de ander bij de verhuurder. In jouw huis kun je dan met een router of accesspoint verder werken

Zou jij dan aanraden om eerst powerline te proberen of gewoon gelijk die moka te gebruiken? ik kan wel wat foto's van de meterkast proberen te krijgen zodat jullie kunnen zien wat de mogelijkheden zijn. Ook zou ik geen idee hebben hoe ik die moka precies zou moeten aansluiten, waar moet hij? wat moet er aan? moet ik nog andere spullen hebben naast die moka?

Iedergeval heel erg bedankt dat je me wilt helpen dit uit te zoeken!

Ik persoonlijk zou een draad leggen. En bij de aansluiting een router die 2 gescheiden netwerken aan de LAN kant aan kan. Dit zodat jullie elkaars netwerk niet kunnen hinderen of zien.

Tweede optie is om de powerline te proberen. Simpelweg omdat dit goedkoper is dan de moka. Nadeel is dat de snelheid nogal wisselt bij powerline. Testen is dus de enige mogelijkheid.

En als laatste de moka. Je moet even naar de inhoud van de set kijken, maar mogelijk heb je nog een paar coax verlengstukken en connectors nodig. En 2 ethernet kabels voor het koppelen aan de beide netwerkstukken.

Ik persoonlijk zou een draad leggen. En bij de aansluiting een router die 2 gescheiden netwerken aan de LAN kant aan kan. Dit zodat jullie elkaars netwerk niet kunnen hinderen of zien.

Tweede optie is om de powerline te proberen. Simpelweg omdat dit goedkoper is dan de moka. Nadeel is dat de snelheid nogal wisselt bij powerline. Testen is dus de enige mogelijkheid.

En als laatste de moka. Je moet even naar de inhoud van de set kijken, maar mogelijk heb je nog een paar coax verlengstukken en connectors nodig. En 2 ethernet kabels voor het koppelen aan de beide netwerkstukken.

Wat bedoel je precies met "En bij de aansluiting een router die 2 gescheiden netwerken aan de LAN kant aan kan." Ik snap wat je er mee wil bereiken, maar waar is precies die aansluiting? en hoe weet ik of een router 2 gescheiden netwerken aan kan?

Dat staat in de documentatie. Zo uit het hoofd weet ik dat bijv. sommige Draytek Vigor routers dit kunnen. Je zou ook een firewall als een Zyxel USG 20 kunnen overwegen, daar kan dit ook mee

Dat staat in de documentatie. Zo uit het hoofd weet ik dat bijv. sommige Draytek Vigor routers dit kunnen. Je zou ook een firewall als een Zyxel USG 20 kunnen overwegen, daar kan dit ook mee

Ik heb nog even gekeken en het is helaas echt niet mogelijk om op een normale manier een kabel te trekken, en aangezien het een huur huis is ga ik geen grote kosten maken om een kabel te laten trekken. Ik zal dus echt met powerline aan de slag moeten, Ik denk dat als ik de powerline adapter in het voorhuis aansluit op de modem en onder de stoppenkast in de juiste groep de kabel doorsnij en er een stopcontact tussen plaats en daar de powerline adapter op aan sluit, ik het meterkast probleem oplos door het internet puur de groep van mijn huis te laten stromen. Dus dat is wat ik nu ga proberen.

Ik heb nog even gekeken en het is helaas echt niet mogelijk om op een normale manier een kabel te trekken, en aangezien het een huur huis is ga ik geen grote kosten maken om een kabel te laten trekken. Ik zal dus echt met powerline aan de slag moeten, Ik denk dat als ik de powerline adapter in het voorhuis aansluit op de modem en onder de stoppenkast in de juiste groep de kabel doorsnij en er een stopcontact tussen plaats en daar de powerline adapter op aan sluit, ik het meterkast probleem oplos door het internet puur de groep van mijn huis te laten stromen. Dus dat is wat ik nu ga proberen.

Nu ik er nog eens over na denk, is het niet gewoon mogelijk dat ik een modum koop en deze aansluit op de coax aansluiting die in mijn huisje is? (zie de foto in mijn eerste post)

Een modem heeft ook een internetsignaal nodig om aan je door te kunnen geven. Dat signaal is er niet want in de hoofdwoning er al afgehaald door het Ziggo modem.

Een modem heeft ook een internetsignaal nodig om aan je door te kunnen geven. Dat signaal is er niet want in de hoofdwoning er al afgehaald door het Ziggo modem.

Oh, zorgt het ziggo modum er voor dat het internet er af word gehaald? Dat is... irritant...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan