Internet (incl. WiFi) valt vaak weg op Acer Aspire 5738G

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Ik heb dringend een oplossing nodig hoe ik dit probleem kan herstellen!
Ik heb sinds 2 dagen geleden problemen gekregen met de internet op mijn laptop.
Vaak als ik een YouTube video bekijk dan stopt die opeens met laden en dan wil ik naar Google gaan en dat laat die ook niet en dan ga ik alles testen natuurlijk maar uiteindelijk kom ik er dan achter dat hij niets laad.. Ik probeerde toen maar eens de internet kabel in de laptop de stoppen maar dat veranderde ook niets.
Router gereboot zorgt ook voor niets. Laptop volledig opnieuw opstarten wel!

Na een paar conclusie's verder ben ik gaan kijken of het misschien mijn AVG internet security 2013 is die het laat stoppen met werken. Het was namelijk zo als ik AVG uit zette en daarna weer aan zette dan deed die het opeens weer, maar na 2 keer proberen deed dat het ook niet meer.

Nu heb ik ook al geprobeerd mijn interne adapter af en toe uit te schakelen en weer in te schakelen, heeft ook geen zin.
Dus nu zit ik hier in volle verwachting hopend dat iemand hier mij kan helpen, hoe los ik dit op???

Ik waardeer ieder advies heel erg!!

P.S: Om het verhaal nog wat duidelijker te maken, ik heb een Acer Aspire 5738G en de adapter is een Intel(R) WiFi Link 5100 AGN

Laatst bewerkt:
Door de informatie die je hebt gegeven ligt het niet aan je router en niet aan je computer,
dus ik denk dat het dan aan je Windows ligt. Waarschijnlijk heb je een niet geactiveerde Windows, wat betekend dat je een illegale versie hebt of nog niet je serial nummer hebt ingevoerd.
Als je windows niet is geactiveerd wordt het internet om de zoveel tijd uit en loopt hij ook vaak vast. Je kan je Windows activeren als je op start drukt en dan windows activeren intypt.

Als dit het niet is kan het zijn dat je router niet genoeg dataverkeer kan behandelen waardoor hij vastloopt. Dus dan zou je een nieuwe router moeten kopen,

groeten,
jan

Ik weet dat op deze laptop 100% zeker een geactiveerde windows 7 home premium op zit. Ook al het feit dat er onderop een windows sticker zit met de serial key..
Alleen dat de router het niet aan kan zou natuurlijk ook kunnen, maar het probleem komt veel vaker voor met dit soort laptops heb ik gelezen maar nu nog maar hopen dat iemand de juiste oplossing heeft gevonden!

ja dan kan ik je ook niet helpen :( want dan licht het aan de hardware waarschijnlijk misschien kan je zelf een nieuwe internet adapter erin zetten en dan hopen dat het werkt, maar dat is waarschijnlijk het geld niet waard.

Ok, de oplossing is heel simpel:

AVG verwijderen. Herstarten.

Avast! Free installeren.

Terzijde: Je methode om de router te rebooten & daarna de computer te herstarten was goed. Beter is het om de computer eerst UIT te zetten, dan de Router 2 minuten UIT te zetten, dan weer aan, wachten tot de router volledig opgestart is, dan de computer weer aan, nadat die volledig is opgestart, nog eens herstarten.

Maar dat AVG verwijderen gaat natuurlijk niet zomaar.. Die heb ik natuurlijk heel erg hard nodig en Avast free installeren, waarom zou ik dat doen als ik al een betaalde versie van AVG heb??

Er is vast wel een andere oplossing..

AVG verwijderen is geen oplossing en zal het probleem alleen maar groter maken.

AVG is groot geworden door hackers die lekken hebben doorgegeven en zo bij alle virusses, lekker ect eruit vissen. Die andere virus scans nog wel is over het hooft zien.
AVG is een van de veiligste virus scans, die toch niet zoveel prestaties van je systeem vreten. Bij de 2013 versie, krijg je er zelfs een software pakket bij dat de pc sneller zou moeten maken.

Maar om terug te komen op je probleem... Je kan het volgende proberen:
- Je cache legen van je browser.
- (Maak een (Klein) *vbs scriptje met de volgende tekst: mystring=(80000000)) > Vervolgens dubbelklik je erop.
- AVG werkbalk deinstaleren (Van je browser)
- Alle extensies in je browser deinstalleren.
- Google Chrome als browser gebruiken?

Ik heb zelf ook AVG en nadat ik mijn Ram had gecleard. Laden de internet pagina's opeens veel sneller. Turtorail, hoe het moet:
http://www.youtube.com/watch?v=_wAlfj-RaD4

Dit kan je ook nog proberen: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080213093606AAJd5mq

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan