Internet Information Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

postaci

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
12
Hoi,

ik wou graag extra informatie over Internet Information Services. Hoe dit in elkaar zit, en hoe het werkt. Ik heb zo website die gekoppeld is aan een database. maar die is op de stageplaats zo ingesteld. maar ik wil dat alles op mijn laptop kan draaien. dat ik zo aan kan werken. moet ik dan ook windows server 2003 bij hebben? kan iemand hierover meer informatie overgeven of weet iemand waar veel informatie zit hoe ik het moet instellen enzo dat het werkt.? of een boek die hierover gaat? het opzetten ervan??

groetjes,
Akin
 
steek je windows xp cd rom er in en ga naar configuratiescherm
ga vervolgens naar software
daar moet je klikken op windows onderdeel toevoegen
dan zie je een lijstje
je duid die iis aan en klikt volgende en hopla tis gebakken
vervolgens ga je zoeken naar inetpub folder op je HD waar windows geinstalleerd is daaronder heb je nog een mapje wwwroot en in dit onderliggend mapje kan je je kan asp pagina's testen
het is trouwens mogelijk dat je de service nog moet starten nadien
ik weet niet meer perfect hoe ik het gedaan heb maar als je IIS in help typt kom je der vanzelf
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande geldt alleen voor windows XP pro. Op de home editie zit geen IIS.
Wat je dan kan doen is even naar deze site gaan http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=55005 en dat programma downloaden, dat is een webserver die makkelijk te installeren en te gebruiken is. Op die manier kan je asp pagina's testen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan