Internet instellen in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Oke, ik heb zojuist Windows XP geinstalleerd op mijn HP 530 laptop, maar ik heb geen internet. Als ik naar Netwerkverbindingen in Configuratiescherm ga staan er geen verbindingen.

Ik heb een draadlooze Thomson Speedtouch 780. Ik heb ook al verschillende keren de wizard voor nieuwe internet verbindingen geprobeerd, maar ik snap er geen fluit van.

Kan iemand me uitleggen wat ik nou precies moet doen?

Oke dat heb ik gedaan maar dat helpt eigenlijk niet echt veel

Eerst de chipset drivers gedaan en daarna ALLE andere benodigde drivers?

Nee ik heb alleen audio, chipset, graphics, modem, en netwerk drivers geinstalleerd, in die volgorde.

Volgorde klopt in principe niet, chipset drivers moeten als eerste.

Zie je in apparaatbeheer gele uitroeptekens/vraagtekens?

Ja. Onder het kopje "Overige apparaten" staan "Ethernet-controller", "Netwerkcontroller", en "Onbekend apparaat", alle drie met een geel uitroepteken er naast.

Toch echt een driver problee,.

Wanneer je de chipset drivers geinstalleerd is, doe dan nu de netwerk controller driver nog eens

Oke, er is vooruitgang. Volgens mij is het grotendeels opgelost, maar er is nog een probleempje:

Ik heb nu dus de lijst met beschikbare verbindingen waar ik mee kan verbinden, en mijn Speedtouch staat er tussen, alleen ik weet de netwerksleutel niet. Is er een manier om die te achterhalen op een PC waarop ik al met de Speedtouch verbonden ben?

Ja, het is een draadloze verbinding. Er is een WPA-sleutel nodig om te verbinden, maar die weet ik zo snel niet meer

Oke ik heb nu geprobeerd verbinding te maken, maar nu staat er steeds bij "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Wat moet ik nu doen?

Laat maar, ik had de verkeerde key van WirelessKeyView gebruikt. Ik had de Hex gebruikt maar het moest de ASCII zijn.

Internet werkt nu, eindelijk! Dank je zeer voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan