Internet is zeer onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammyboytje1

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hallo,

ik heb een probleem, mijn internet verbinding valt bijna elke 10 minuten uit ongeveer en al helemaal als ik 2 computers of meer tegelijk laat internetten, af en toe doet ie het weer een uurtje goed (als er maar 1 computer aan staat) maar daarna valt ie weer elke 5 minuten uit bijvoorbeeld. Eerst heeft hij gewoon goed gewerkt.

Ik weet het verschil tussen een router en een modem niet goed, maar ik heb eerst zo'n kastje van speedlinq (kreeg je bij de ADSL) maar die heeft maar 1 aansluiting voor Lan. Dus die ene aansluiting gaat naar een Hawking wireless modem, wat ik ook probeer, draadloos, direct uit het speedlinq kasje, met draad uit de Hawking, hij blijft ontzettend onstabiel. Ik heb voor virussen gescant maar daar ligt het ook niet aan. Ik had wel een keer met de static-ip adressen geknoeit maar dat werkte niet omdat ik de DNS-server niet wist dus had ik het weer terug gezet naar normaal, zoals het al was. Maar daarna deed het internet het zeer slecht. Ligt het daar misschien aan? Of kan het ook een ander probleem zijn?

Als er verder nog vragen zijn of ik iets erbij moet zetten aan informatie gewoon hier neerzetten :D

Alvast bedankt voor de hulp,

Sam

Welke instellingen? Die van het static-ipadress? Die staan weer terug op automatisch, en het modem en de router staan op fabrieksinstellingen.

Waar heb je die instellingen veranderd? Als ik het goed begrijp is jouw situatie zo:

ADSL > Speedlink kastje > Wireless accesspoint.

Kan je inloggen op het Speedlink modem? Bijvoorbeeld door naar http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1 te gaan? (Weet niet precies welke range jij gebruikt binnen je netwerk).

Normaal zou je daar ook iets van logbestanden moeten hebben als:

Code:
09/19/2007  02:36:17 NTP Date/Time updated.    
08/01/2003  00:01:51 If(PPPoE1) PPP connection ok !
08/01/2003  00:01:50 PPPoE1 get IP:80.201.27.8 
08/01/2003  00:01:49 PPPoE1 start PPP

Staat daar misschien een reden? Hoelang doet dit zich al voor? Heb je iets veranderd aan de lijn? Extra telefoons aangeschaft? Is de splitter nog goed?

Ik weet het, allemaal vragen, maar zo kunnen we bekijken waar de oorzaak ligt. :)

Waar heb je die instellingen veranderd? Als ik het goed begrijp is jouw situatie zo:

ADSL > Speedlink kastje > Wireless accesspoint.

Klopt, en vanuit het wireless accesspoint (4-port) gaat een netwerkkabel naar mijn pc.

Kan je inloggen op het Speedlink modem? Bijvoorbeeld door naar http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1 te gaan? (Weet niet precies welke range jij gebruikt binnen je netwerk).`

Als ik naar 192.168.2.1 ga dan kom ik op mijn wireless accesspoint, op mijn speedlinq modem ben ik nog nooit geweest volgens mij. Hoe kom ik aan het "ip-adres" van mijn speedlinq modem dan?

Staat daar misschien een reden? Hoelang doet dit zich al voor? Heb je iets veranderd aan de lijn? Extra telefoons aangeschaft? Is de splitter nog goed?

Het doet zich ong. 1 week voor nu. Niks veranderd aan provider, telefoons, modems, splitter werkt ook goed nog, want bellen gaat ook goed.

Ik weet het, allemaal vragen, maar zo kunnen we bekijken waar de oorzaak ligt. :)

Graag dat je zulke vragen stelt, dan kunnen jullie me beter helpen :)

Bedankt

Als de verbinding uitvalt gaan er dan lampjes knipperen op het Speedlinq modem? Of blijft dit allemaal hetzelfde? Als dit het geval is lijkt het erop dat er iets niet helemaal goed is met de verbinding en zou de provider eens de lijn moeten doormeten.

Zelf heb ik eens een router gehad welke ineens besloot om de 8 minuten de verbinding te verbreken. Dit lag aan de firmware en de provider heeft deze gewoon vervangen. Het kan eigenlijk niet aan de instellingen liggen. Als deze fout waren dan zou hij het of wel of niet doen en niet af en toe.

Goed..

G.DMT on
6 M on
TxD knippert
RxD knippert
ADSL on
Eth on
Power on

geen verbinding

G.DMT on
6 M on
TxD on (!!!)
RxD on (!!!)
ADSL on
Eth on
Power on

De rest is altijd uit.

TxD = Transmit data
RxD = Receive data

Maar die blijven zeg maar hangen als het internet eruit ligt.

Maar vandaag heb ik maar 1 keer gehad dat internet eruit ligt dus, het gaat de goede kant op zonder iets gedaan te hebben. Misschien dat het aan speedlinq ligt dat zei de data verkeerd door sturen misschien en dat dat modem dat niet aan kan?

Je hebt aan jou kant bijna alles uitgesloten.
Ik zou de helpdesk van speedlinq even bellen.
Zij meten dan gelijk de verbinding door.
mvg leo

Ik heb mijn hele schijf geformatteerd en daarna weer een nieuwe versie van windows xp erop gezet. En nu heb ik helemaal geen problemen maar, ik vind het raar, maar ik ben allang blij dat ie het weer goed doet, bedankt :)

Gelukkig is het probleem opgelost!
Misschien zat er malware op je pc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan