Internet laadt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel1001

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Goedendag,

Als ik bepaalde pagina's op internet laadt (o.a. Wikipedia, Wikileaks) dan laadt de computer hem zeer langzaam. Als ik een paar keer op F5 klik, dan laadt hij opeens wel heel snel.

Dit probleem is met Internet Explorer, Mozilla en nu ook met Google Chrome.

Hoe kan ik dit verhelpen? :confused:

Is je computer niet erg sloom in plaats van het internet?

Je computer heeft ook rekenkracht nodig om de website te kunnen laden en ik denk dat daar ergens de fout zit.

Goedendag,

Als ik bepaalde pagina's op internet laadt (o.a. Wikipedia, Wikileaks) dan laadt de computer hem zeer langzaam. Als ik een paar keer op F5 klik, dan laadt hij opeens wel heel snel.

Dit probleem is met Internet Explorer, Mozilla en nu ook met Google Chrome.

Hoe kan ik dit verhelpen? :confused:

toevallig een Ziggo verbinding, zo ja dan ben je niet de enigste

F5 is gewoon een refresh. Dus als de opgevraagde pagina's, de bijbehorende plaatjes etc. al waren 'gedownload', dan worden die niet meer opnieuw gedownload maar meteen getoond.

Probeer eens een Ctrl-F5
Dat is een reload van de pagina, dus worden ook de bijbehorende plaatjes etc. opnieuw gedownload. Gaat dat dan even 'langzaam' als het eerste oproepen van de webpagina, dan zijn er verbindingsproblemen bij je provider en/of een probleem met de webservers zelf (dus niet een probleem op jouw pc). Zie dat haakmeer daar al naar hint als je Ziggo zou hebben (tijdelijke verbindingsproblemen aldaar).

Natuurlijk ga ik er vanuit dat je nu je Internet-verbinding niet helemaal 'volgestopt' hebt met downloads en andere vertragende zaken, want dat kan dan natuurlijk ook een reden zijn...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook Ziggo, en ik heb precies hetzelfde probleem!

Als ik een pagina wil openen pakt hij hem niet (doet hij alsof hij laadt, maar er komt niks), terwijl als ik op F5 druk hij meteen tevoorschijn komt! Of er www. of niets voor staat maakt geen verschil. Vreemd... :confused:
Ik kwam net op dit forum om mijn probleem te posten, en zie dat dit dus al bekend is.

Hallo,

Sorry voor mij late reageren.

Ik heb inderdaad Ziggo. Het opvallende is dat dit probleem er niet (meer) is. Na 4 defragmentaties. Ik hoop dat het voor altijd stopt.

Zal ik het forum sluiten of open laten voor Peter van R?

Daniël

@daniel1001: Nu Peter van R. heeft gereageerd dat ook zijn probleem is opgelost, graag nu je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan