internet langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaatjee

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Ik heb al lange tijd problemen met mijn internet. Het probleem is dat het soms heel erg lang duurt (soms wel meer dan een minuut) voordat explorer begint met het laden van de pagina. Het vreemde is dat ik met firefox hetzelfde probleem heb. Ook kan het niet aan mijn verbinding liggen, want ik ben zojuist verhuist en heb een andere verbinding genomen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier vanaf kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Hoi,

Scan eens op spywere.

Probeer ook eens je cokies en geschiedenis te legen.

Ik heb op spyware gescanned met spybot en ad-aware. Ook heb ik mijn tijdelijke internet bestanden en cookies verwijdert, maar dit lost helaas niks op.

Hoi,

Hoezo kan het niet aan je verbinding liggen? Kan zijn dat je provider fout heeft gemaak. Zou even contact leggen met ze. En het probleem beetje uitleggen. Kijken of zij een fout hebben gemaakt. Met de snelheid.

Dat kan het niet zijn, omdat ik ben verhuisd. Ik had eerst Demon Adsl en heb nu Chello (sinds vandaag) en heb bij beide hetzelfde probleem.

En wat voor abbonnement heb je genomen bij chello.

Chello light is niet echt vooruit te branden....
Bovendien kan het ook aan je configuratie van je pc liggen...

Check je snelheid eens op deze site en klik links in het menu op test suite.

Deel de resultaten met ons en we weten meer.

Succes! :thumb:

Heb inderdaad chello light. Maar de ene keer gaat het internet gewoon snel en de andere keer duurt het heel lang voordat ie begint met het laden van de pagina, maar meteen daarna kan die opeens weer heel snel gaan. Het is heel wisselvallig. Daarom denk ik dat het niet aan de verbinding kan liggen, want dan zou het langere tijd langzaam moeten gaan en niet om en om. Ook omdat ik hetzelfde probleem ook bij demon had kan het volgens mij niet aan de verbinding liggen.

test:

down: 203
up: 55
connection: 194
ping: 18

ik heb wel eens gehoord dat dit sterk afhankelijk is van het aantal chello gebruikers bij jou in de buurt.

Aan de resultaatgegevens is niks mis, beetje conform je abbonnement.

Het resultaat van de te laden internetpagina's heeft dus meer met drukte te maken.
Ben bang dat jer er weinig aan kunt doen.

Groeten! :thumb:

Toch denk ik dat het aan iets anders ligt, omdat ik hetzelfde probleem ook al had toen ik internet van Demon had. En het probleem is ook niet dat pagina`s langzaam worden geladen, maar dat het soms heel lang duurt voordat ie begint met laden. Als uiteindelijk het blauwe voortgangsbalkje van explorer in beeld komt dan laadt de pagina wel gewoon op normale snelheid, maar het duurt soms gewoon een tijd voordat ie daar mee begint.

Geplaatst door dalimens
ik heb wel eens gehoord dat dit sterk afhankelijk is van het aantal chello gebruikers bij jou in de buurt.
Dat is tegenwoordig niet meer zo, doordat de kabelproviders een soort tunnelsysteem gebruiken waardoor iedereen z'n eigen stukje heeft, een beetje net als ADSL.

@TS
En als je ping naar websites heb je dan wel mooie ping-resultaten?
En merk je verschil als je de proxy-server gebruikt van je provider?

De ping-resultaten op www.speedtest.nl geeft een uitkomst van 18.0 ms. Of bedoel je dit niet?

En wat bedoel je met het gebruik maken van de proxy-server van de provider?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

PROXY UITZETTEN:
Dit is een aanrader.

Ga in IE naar Extra - Internet Opties - Verbindingen - LAN Instellingen. Voor een goede chello-verbinding dien je alle vinkjes uit te zetten.

PINGEN NAAR WEBSITES:
Ga naar Start - Uitvoeren. Type <b>cmd</b> en klik OK.

In het zwarte scherm type je: <b>ping -t </b> [spatie] en dan het adres van een site die traag gaat en druk Enter. Laat deze ping een keer of 10-20 lopen en breek 'm af met Control-C.

Er verschijnt dan een lijst met gegevens, met steeds ook <b>time=XXms</b> (waarbij XX een getal is). Hoe minder milliseconden per ping, hoe beter. Wat je niet wil hebben is dat er regels verschijnen met <b>Request timed out</b>.

Meld je resultaten even.

Bedankt voor je reactie!

Proxy stond inderdaad al uit. Ik kreeg alleen een foutmelding als ik cmd intikte bij uitvoeren. Het bestand of onderdelen daarvan kon niet worden gevonden. :confused:

Wat nu?

Onder Windows XP is het inderdaad CMD
Onder Windows 9x / ME gebruik je COMMAND

In sommige gevallen is het hele pad nodig, dan tik je in:

c:\windows\system32\cmd

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan