Internet langzamer door breedband netwerk (router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja rune

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Ik heb sinds kort een tweede PC erbij en heb tussen de oude PC (Win 98, 10 mbit netwerkkaart) en de nieuwe PC (Win XP, 100 mbit netwerkkaart) met behulp van een router (E-Tech RTBR03) een breedbandnetwerk (Chello Classic) aangelegd. Het probleem echter is dat op beide PC's webpagina's minder snel worden geopend en bestanden minder snel worden gedownload. Ook als één van de twee PC's uitstaat blijft de verbinding op de andere PC langzaam.
Weet iemand misschien waaraan dit probleem kan liggen?

Nieuwe PC:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 9 2004 om 17:38:33 UTC+0100)

Download : 142.7 KByte/sec
Upload : 13.3 KByte/sec
Connection : 508.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

Oude PC:
Download: 153.2 KByte/sec
Upload: 13.7 KByte/sec
Connection: 389 Conn/min
Ping test NL: 37 ms

Toch download hij naar mijn mening een stuk langzamer met o.a. p2p programma's (en dus ook webpagina's). Eerst haalde ik met BitTorrent bijv. gem. 20 kB/s, nu is da bijna nooit meer dan 5 kB/s.

Als het goed is, heeft Chello Classic momenteel nog 1500/128. De theoretische snelheid is altijd hoger dan in de werkelijkheid dus:

8x153.2 = 1225.6 en dat is dus netjes.
8x13.7= 109.8 en is dus ook ok.

En p2p programma's zoals Kazaa en Bittorrent wil de snelheid nogal eens verschillen.

Maar waarom webpagina's ook trager worden geopend snap ik niet helemaal. Zijn dit pagina's die voorheen wel snel geopend werden?

OK bedankt. Webpagina's worden trouwens toch wel goed geopend, alleen als hij op de oude PC met bijv. BitTorrent aan het downloaden is duurt het soms nog wel even op de nieuwe PC totdat de pagina's geopend zijn.
Maar het probleem met BitTorrent is toch wel raar vind ik. Want ik heb al meerdere dingen gedownload, maar deze gingen toch allemaal een stuk minder snel als voorheen en ik heb het netwerk toch alweer zo'n drie weken.
Maar toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan