Internet livestreams via Windows Media Player werken niet: provider Alice?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik probeer livestreams met de Windows Media Player te beluisteren en te bekijken maar dat lukt voor geen meter op dit moment. Of ligt dit aan de provider waar ik momenteel gebruik van maak, Alice in dit geval? De Winamp streams werken wel namelijk dus ik vind dit nogal vreemd. Hiervoor werd provider Het Net hier gebruikt en daar had ik nooit last van streams die niet werkte. Wat is er loos? Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Denk niet dat het met Alice te maken heeft.Niet een firewall of iets dergelijks actief ?
Probeer eens een andere WMP te installeren.

Staat er in je modem ook iets dicht ? Ook deze problemen bij FF en een streamer ?

Staat er in je modem ook iets dicht ? Ook deze problemen bij FF en een streamer ?

Ik weet niet hoe ik daar bij kom, het is een Copperjet modem, zo'n broodtrommelmdel met oranje randen. Ik zou bij god niet weten wat ik daar zou moeten veranderen en waar ik dat moet doen. Ik heb wel gekeken in de software maar daar kom ik zo gauw niet uit. Wat bedoel je met die laatste zin?

Heb je met Firefox dezelfde problemen of alleen met Internet Explorer ?

Je zult wel een Copperjet 1616 gekregen hebben ?

Heb je met Firefox dezelfde problemen of alleen met Internet Explorer ?

Je zult wel een Copperjet 1616 gekregen hebben ?

Het heeft niets met mijn browser te maken, ik gebruik IE en die gebruikte mijn ouders voor dat ze overstapte naar Alice ook al. Het is inderdaad een Copperjet 1616.

Probleem bij Alice is,dat je geen toegang hebt tot je modem om wijzigingen door te voeren.
Wellicht toch een een of andere instelling ?

Probleem bij Alice is,dat je geen toegang hebt tot je modem om wijzigingen door te voeren.
Wellicht toch een een of andere instelling ?

Ik zou niet weten wat hoor? Ik vind dit nogal een vreemd verhaal want op een ander forum met allemaal Alice gebruikers gaf ik een voorbeeld van een livestream die ik niet kon ontvangen, en die ontving hem normaal. Zou het misschien kunnen liggen aan het aansluiten van het modem? De modem staat nu niet aangesloten op de hoofd telefoonlijn in de meterkast maar op 1 van de wand contactdozen in een apart kamertje. Die hoofdlijn is doorgelust daar naar toe waardoor dat de hoofdaansluiting is geworden. Hierdoor is de snelheid ook niet optimaal en een stuk trager omdat er teveel lijn tussen zit. Zou dit het wellicht kunnen zijn? Mij lijkt het gek hoor omdat dit puur om de verbinding gaat, maar ik roep maar wat?

Wat me wel opvalt is dat het ethernetlampje van de Copperjet modem 1616 wel knippert bij het surfen en bij het verbinding maken met de stream. Wat verklaard dit?
Zelf heb ik thuis XS4All met hetzelfde modem en daar blijft hij continu branden bij wat ik doe.

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?? Dat het ethernetlampje knippert ligt aan de nieuwe software en betekend verder niets. Daar ben ik inmiddels wel achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan