Internet loopt om de 10 minuten vast....

Status
Niet open voor verdere reacties.

vengeancefan

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Berichten
42
Beste lezer,
Ik heb een pc met Windows Vista die, sinds ik deze pc heb (2e hands van mn dochter), er voor zorgt dat ik om de 10 minuten (soms een kwartier, heel soms een half uur maar doorgaans 10 minuten) moet herstarten omdat de internetpagina's niet meer laden.
Andere pc's en laptops die op het netwerk zijn aangesloten doen het gewoon (dat deed de vorige pc ook trouwens)
Ik zoek de oorzaak dus in de pc.
Nu las ik van alles over te hoge temperaturen dus ik heb die test ook maar eens gedaan (zie plaatje)
Zit hier iets geks in, of zoek ik op de verkeerde plaats?
Zo ja wat kan ik nog meer testen? Moet er bij zeggen dat ik niet heel erg technisch ben...
 

Bijlagen

  • testbeeld.jpg
    testbeeld.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 59
Goedenavond,

ik weet niet wat er bij je gebeurt met die pc maar als ik op je screen kijk zou je pc overleden zijn of gaat dat gauw want temps van 255 graden, en de 12 volt en de 5 v lijn geeft de helft aan klopt dus van geen kant.
Of de voeding is slecht of je moederbord geeft problemen kijk eens in de bios naar de processor temp
 
Hoi,

Opnieuw opstarten en op del ,f2 of f10 drukken del is de meest gebruikte.
En dan kom je in de bios en moet gewoon even de bios bladeren dan kom je vast ergens een temp tegen .
Geef anders even je merk pc of moederbord
 
nou ik ben in de bios geweest, wist niet waar ik moest zoeken.
Bovenin stonden een aantal keuzes, ik ben van alles nagelopen maar zag nergens een temperatuur staan.
Wat ik wel zag is het volgende:
AMD Live! enabled
AMD Cool' n Quiet enable (kortom die kun je nog aanzetten?)
AMD virtualization disabled

ik heb dus een AMD, Athlon 64 X2 Dual Core 4000+
maar hier heb je vast niets aan?
 
Hoi,

Is je type moederbord wat je had gegeven maar heb je ook nog even je type pc?
 
Dat is een Dell Inspiron 531
Ik heb nog wat screenshotjes gemaakt van dat programmaatje; zie bijlagen
Ben nu een paar uurtjes weg maar tot zover alvast bedankt voor het meedenken:thumb:
 

Bijlagen

  • processorinfo.jpg
    processorinfo.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 59
  • systeeminfo.jpg
    systeeminfo.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 58
Hoi,

Oke, kijk even of ik de bios kan vinden in een beschrijving en dan zet ik hem hier neer
staat volgens mij geen temp melding in de bios inderdaad maar de screen van pc wizard is vreemd en over het algemeen geeft hij redelijk weer probeer deze eens.

Maar anders gooi ik het op de voeding krijg je vaak vage problemen mee als hij niet na behoren functioneert
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
Ik heb Speccy gedownload en dit komt er uit (zie bijlage)
Dit isoverigens het enige scherm waarin iets over temperatiren wordt gezegd...
 

Bijlagen

  • speccy CPU.jpg
    speccy CPU.jpg
    75 KB · Weergaven: 37
Hoi,

Ja dat weet ik maar dan zou ik even het verschil kunnen zien zei het niet dat je link niet werkt dus meld gewoon maar even de temp wel zo makkelijk.
 
Goedemorgen,

Pc wizard kan dus niet met de dell overweg maar daar is je probleem niet mee opgelost.
Hij geeft alleen met internet problemen welke browser gebruik je exploder of firefox probeer het dan eens met de ene die je niet hebt.
Heb je al op virussen of trojans gecontroleerd?
 
hij doet het bij allebei, en nee, geen virus gevonden ook niet met Malwarebytes iets verkeerds gevonden :eek:
 
nog een ander idee?
gezien de temperatuurtest lijkt de voeding me wat minder waarschijnlijk
kan het niet aan het geheugen liggen?
gisteren liep eerst Firefox vast maar kon wel weer Exloder gebruiken (voor een minuutje of twee)
Daarna is het net alsof internet vast staat en er geen byte door die kabel heen komt.
Ook kan Outlook dan geen verbinding meer maken om mail op te halen.
Dus dan denk ik met mijn amateur-technisch inzicht: het geheugen is volgelopen.
Maar dat zal vast onzin zijn. Of.......?
 
iets raars gezien...heeft het ermee te maken?

als in in Taakbeheer kijk bij Sevices dan staan er veel processen op " gestopt"
zou daar iets duidelijker mee kunnen worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan