Internet met router slecht beveiligd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Laatst heb ik bij een vriend een Router ingesteld. Nu werkt dat goed enzo maar toen ik ging testen bij Shields Up stonden er merkwaardig veel poorten open naar mijn idee. Oa: FTP, HTTP en telnet. Bijna alle overige poorten waren gesloten en maar een paar waren stealth.
Nu stond in de routerdocumentatie dat de beveiliging standaard al aan stond. Verder staat er op die PC nog een firewall van ??.

Klopt dit bij een router of is er iets mis?
 
all services port test

Hoi,ik heb een all services port test gedaan
1 blauw vakje rest groen
simpel sitecom router er in pluggen en alles werkte
 
hmm, als ik alle poorten testte was bijna alles blauw, wat rood en een enkeling groen...

Sweexrouter trouwens.
 
Ik heb ook even met mijn router (e-tech) getest bij Shields UP, alles groen :)

Ligt dus aan die (sweex) router denk ik :)

image:
ports.jpg
 
Hmm, ok. Ja, ik heb nog nooit een router gebruikt dus ik dacht dat dat misschien zo wel hoorde...

Maar vreemd dat 'ie met routerbeveiliging én Firewall én XP firewall (allen getest) nog zulke resultaten geeft.
 
firewall

Hoi,de firewall van nis(2004) staat op gemiddeld,dus misschien dat de programma's toestemming hebben om het net op te gaan,veel van die proggie heb ik bij programma controle handmatig geblokt suc6
 
hoe werkt deze test?

ik maak uit de posts hierboven op dat er een soort testprogramma bestaat waarmee je de poorten op je router kunt testen? dat wil ik ook wel eens proberen!
- welk programma is dat? waar kan ik het downloaden?
- hoe moet ik dat raster met groen en rood interpreteren dan?

ik heb laatst ergens gelezen dat voor eMule en eDonkey wordt aangeraden een aantal poorten open te zetten (o.a. 4662, 4672 en zo nog wat). Hoe doe ik dat? waar doe ik dat? en is dat geheel gevarenvrij? ik heb een e-tech router.

bij voorbaat dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan