Internet met router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Ik heb onlangs een nieuwe moedermord in mijn computer gekregen, maar nu doet het internet het niet meer. Het internet wordt gedeeld met een router over 3 computers, op de andere 2 doet het internet het wel.
Het lampje achter in de kast, bij de netwerkkabel brandt oranje.

Wanneer ik naar bij uitvoeren 'cmd' intik en dan 'ipconfig' intik, dan krijg ik als ip adres:

169.254.144.234

Dit lijkt mij niet goed!

Verder krijg ik als subnetmasker

255.255.0.0

Er staat rechtsonderin op de taakbalk wel dan er een verbinding is, maar hij doet het dus niet, wat is er fout?

Groet,

Alco

Ik heb geen @Home, en daarbij komt ook nog kijken dat op de andere computers het internet wel doet, dus een storing, lijkt mij sterk!

Groet

Geplaatst door Alco
Ik heb onlangs een nieuwe moedermord in mijn computer gekregen, maar nu doet het internet het niet meer. Het internet wordt gedeeld met een router over 3 computers, op de andere 2 doet het internet het wel.
Het lampje achter in de kast, bij de netwerkkabel brandt oranje.

Wanneer ik naar bij uitvoeren 'cmd' intik en dan 'ipconfig' intik, dan krijg ik als ip adres:

169.254.144.234

Dit lijkt mij niet goed!

Verder krijg ik als subnetmasker

255.255.0.0

Er staat rechtsonderin op de taakbalk wel dan er een verbinding is, maar hij doet het dus niet, wat is er fout?

Groet,

Alco

Je krijgt van de dhcp server van je internetprovider geen geldig ip adres om op internet te komen dus krijg je er een van Windows 169.254.xxx
Meestal heeft dit te maken met of de router of een kabel of iets anders.
Geef nog eens in dos in:ipconfig /all Wat krijg je dan te zien ?

Okee, ipconfig /all:

Host naam: Alco....
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Verrbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Bescrhijving: Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base - T Adapter.........

Fysiek adres: 00-11-2F-E0-2D-85
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfigu Ip-adres: 169.254.253.198
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:

Er is geen Gateway beschikbaar en de DNS is ook blanco.
Wellicht kun je proberen om IP adres/subnet/gateway en dns "hard" in te kloppen en kijken wat er dan gebeurt.

Probeer dit eens.

ipconfig /all, daarna

Ipconfig /release,daarna

Ipconfig /renew

Ff wachten en hopen dat ie nu het juiste IP krijgt van je router. Anders idd hard inkloppen in de TCP instellingen van je NIC.

Moet je wel de ip-range weten van je router (kijk bij andere computers die op dezelfde router zijn aangesloten). Zorgen dat de laatste groep cijfers een ander getalletje heeft.

Je hebt 2 werkende computers,als je daar dezelfde dos opdracht intikt ktijg je alle antwoorden !
Mocht het niet lukken dan horen we het wel.
(Vraag aan je provider ook nog even de tweede dns )

Het invullen doe je bij tcp/ip alternatieve configuratie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan