Internet met Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

UbuntuGebruiker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Hallo,

Ik heb naast Windows Ubuntu op mijn computer geïnstalleerd, en ondanks dat ik volgens het icoontje bovenaan verbinding heb, kan ik geen enkele pagina laden.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

welke computer heb je, welk modem, bekabeld of draadloos, hoe is het onder windows ingesteld, kortom; vertel eens wat meer?

Onder Linux is het niet anders dan onder windows, de router moet een ip adres uitdelen (dhcp aan) en je kunt op internet!

Ik heb een laptop van Asus, PRO59Lseries, en een draadloos netwerk dat met Windows (Vista) prima werkt.

En mijn IP-adres staat inderdaad op de router, maar wat moet ik daarmee doen?

Hang hem eens aan de draad en haal de updates binnen. Je kunt daar ook selecteren stuurprogamma's voor je draadloze adapter.
Natuurlijk moet je even uitvogelen welke adapter je hebt.

Het wifi netwerk moet automatisch gedetecteerd worden als je installeert, maar je moet voor een verbinding wel de eventuele wep of wpa sleutel opgeven, en je moet ook zeker zijn van dat alles in het zelfde subnet zit (bv alles in 192.168.1.x (waarbij x een waarde tussen 1 en 254 kan hebben), hier is het "subnet" de 1 maar dat kan ook wel een 0 zijn of 178, of elke andere waarde tussen 0 en 254)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan